דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הפסיכולוגים החינוכיים החלו בעיצומים, מערך התמיכה לתלמידים ולמורים לא ייפגע

הפסיכולוגים ימנעו את כינוס הועדות הקובעות זכאות לשירותי חינוך מיוחד, עקב עומס העבודה עליהם | יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, יובל הירש: "במקום להיתקע בוועדות כל היום, הם יוכלו לעסוק בטיפול בילדים, בהדרכת ההורים ובליווי הצוותים החינוכיים"

הפגנת פסיכולוגים מתמחים כנגד רפורמה בתקצוב השכר למתמחים מול מרכז לבריאות הנפש בדרום תל אביב, 22 בדצמבר 2020. (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת פסיכולוגים מתמחים כנגד רפורמה בתקצוב השכר למתמחים מול מרכז לבריאות הנפש בדרום תל אביב, 22 בדצמבר 2020. (צילום: דפנה איזברוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הפסיכולוגים החינוכיים המועסקים ברשויות המקומיות החלו היום (שלישי) בעיצומים במסגרתם הם לא ישתתפו בוועדות הקובעות זכאות תלמידים לשירותי חינוך מיוחד.

בחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר הדגישו כי הפסיכולוגים החינוכיים יגיעו לעבודתם כרגיל ויתנו מענה לקשיים נפשיים ורגשיים בעקבות המצב הבטחוני: "במקום להיתקע בוועדות כל היום, הם יוכלו לעסוק בטיפול בילדים, בהדרכת ההורים ובליווי הצוותים החינוכיים", כתב יו"ר החטיבה, יובל הירש.

העיצומים נערכים במחאה על עומסי העבודה של הפסיכולוגים, ובדרישה לתוספת שכר ותקנים.

במסגרת העיצומים הפסיכולוגים לא משתתפים בוועדות האפיון והזכאות, הקובעות בין היתר את הזכאות של תלמידים עם לקויות למידה לשיבוץ בכיתה מיוחדת, או לקבלת סל שעות פרטני. דיוני הוועדות התארכו בעקבות הרפורמה בחינוך המיוחד, שהטילו עליהן את הדיונים בסל השעות הפרטני של תלמידים על לקויות למידה שהשתלבו בכיתות רגילות. בכל ועדה משתתפים נציגי משרד החינוך, הרשות המקומית, ארגוני הורים ופסיכולוג חינוכי. הפסיכולוגים נדרשים להשתתף בוועדות על חשבון משימות אחרות של ליווי וייעוץ לתלמידים ולצוותי החינוך, ללא הגדלת המשרה שלהם או הוספת תקנים לפסיכולוגים נוספים.

העיצומים זכו לתמיכה מצד יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, שקרא לשרי האוצר והחינוך ולמרכז השלטון המקומי לפעול למציאת פתרון. גם הקואליציה לילדים עם צרכים מיוחדים הודיעה על תמיכתה במאבק הפסיכולוגים.

חטיבת הפסיכולוגים החינוכיים בהסתדרות המח"ר הכריזה על סכסוך עבודה בשנה שעברה, אך המשא ומתן עם מרכז השלטון המקומי ומשרדי החינוך והאוצר בנושא לא הוביל להסכמות. לפני כשבועיים הודיעה החטיבה למעסיקים של הפסיכולוגים החינוכיים על עיצומים שיחלו בראשון השבוע, והם נדחו ביומיים בעקבות התקדמות במשא ומתן במהלך סוף השבוע האחרון.

בחטיבת הפסיכולוגים הודיעו כי הפגנה שתכננו הפסיכולוגים לערוך היום מול קריית הממשלה בתל אביב בוטלה בעקבות המצב הביטחוני, ותיערך במועד מאוחר יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!