דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסלמה בדרום

בעמותת הסיוע לנפגעי טראומה מתקשים לעמוד בקצב הפניות: "צריכים את עזרת הציבור"

מנכ"לית הארגון, אפרת שפרוט, ל'דבר': "זו פעם ראשונה שנוצרה לנו רשימת המתנה לטיפול שמונה כבר עשרות אנשים שמחכים. כדי לתת לה מענה, אנחנו נדרשים להגדיל את המערך הטיפולי שלנו"

אפרת שפרוט מנכ"לית נט"ל - נפגעי טראומה על רקע לאומי. (צילום: יורם אשהיים)
אפרת שפרוט מנכ"לית נט"ל - נפגעי טראומה על רקע לאומי. (צילום: יורם אשהיים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון נט"ל לסיוע לנפגעי טראומה לאומית, מתמודד עם עליה של מאות אחוזים בפניות אליו, מאז האירוע הטרגי בו הצית עצמו הלוחם איציק סעידיאן. ההסלמה הביטחונית והמהומות האלימות ברחבי הארץ, יוצרים גל נוסף של מצוקה הדורשת מענה. "אנחנו כאן תמיד לכל מי שזקוק לנו, זמינים ומחבקים ללא בירוקרטיה, אבל גם לנו מתחיל להיות קשה ואנחנו צריכים כעת גם את עזרת הציבור" אומרת ל'דבר' מנכ"לית הארגון אפרת שפרוט.

"העליה בשבועות האחרונים, עוד קודם להתחממות הנוכחית, מזכירה את היקף הפניות שהיה לנו בימי צוק איתן" אומרת שפרוט. "זו לא רק כמות הפניות אלא גם עוצמתן. לוחמים מדווחים על חזרה של סימפטומים, התקפי חרדה וזעם. קשיים תפקודיים במשפחה ובעבודה. גם בני משפחה מתקשרים מודאגים ביחס לבן, לבן הזוג".

24 השעות האחרונות, שהתבטאו לא רק בהתגברות המתיחות הביטחונית בדרום אלא גם בירי לכיוון ירושלים והתפרעויות בערים מעורבות שונות – מעורר גל נוסף של מצוקה ופניות בין היתר של אזרחים המתמודדים לראשונה עם תחושת האיום והאזעקות.

צוותי המתנדבים של הארגון נקראו למשימה לתגבר את הקווים ולהגיע גם לסייע בשטח. אבל בעוד חלק מהפניות דורשות ליווי והקשבה חד פעמית בטלפון, במקרים מורכבים יותר, מוצמד לפונה מתנדב, שיוצר איתו קשר צמוד ומתמשך. בחלק מהמקרים נדרש ממש ליווי טיפולי קליני שהעמותה מציעה.

כבר לקראת שידורי סדרת הטלוויזיה 'שעת נעילה' על מלחמת יום כיפור באוקטובר 2020, תגברו בעמותה את מערך המטפלים הקליניים העומד כיום על כ-150 מטפלים. האירוע הטרגי של סעידיאן והתעוררות מאבק נכי צה"ל והלומי הקרב, יצר לראשונה מצב בו הדרישה לטיפול עולה על היכולת של נט"ל לתת מענה. "זו פעם ראשונה שנוצרה לנו רשימת המתנה לטיפול שמונה כבר עשרות אנשים לטיפול. כדי לתת לה מענה, אנחנו נדרשים להגדיל את המערך הטיפולי שלנו בכ-10%".

הפגנת נכי צה"ל. "כמו להיות בכלא בלי תאריך יציאה" (צילום: טל כרמון)
הפגנת נכי צה"ל. "כמו להיות בכלא בלי תאריך יציאה" (צילום: טל כרמון)

במקביל, לבקשת משרד הביטחון ליוו מטפלי הארגון במשך 16 ימים גם את מאהלי המחאה של פצועי צה"ל והלומי הקרב מול תל השומר ואגף השיקום בפתח תקווה, כשהם מנסים להרגיע, להכיל ולתת מענה ריגשי ראשוני בשטח והתמודדו גם עם אירועים קשים של התפרצות והתמוטטות.

"אנחנו בקשר עם משרד הביטחון במטרה להגביר את התמיכה שלהם בנו עבור טיפול בלוחמים, ובשבוע שעבר עשינו קמפיין תרומות" אומרת שפרוט ומוסיפה כי בהחלט ישנן קרנות התומכות בארגון על בסיס קבוע. עם זאת, היא מציינת שמדובר בתקופה מאתגרת במיוחד. "נזדקק לתוספת של כמה מיליוני שקלים כדי לעמוד באתגרים הללו, ואנחנו בהחלט צריכים כרגע גם את עזרת הציבור, כדי שנוכל לתת מענה מדויק לכמה שיותר פונים בתקופה המורכבת הזו".

לתרומה לארגון נט"ל – נפגעי טראומה על רקע לאומי אפשר להיכנס לאתר העמותה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!