דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רומן זדורוב

בית המשפט העליון הכריע: רומן זדורוב יזכה למשפט חוזר

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר הורה היום (ג') על קיום משפט חוזר לרומן זדורוב שהורשע פעמיים ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל | "התגלו עובדות, או ראיות, שעשויות לשנות את תוצאות המשפט לטובת המבקש"

רומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה. בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
רומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה. בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המשנה (בדימוס) לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, הורה היום לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל. המשפט ייערך בבית המשפט המחוזי בנצרת, וההרכב שידון בתיק יהיה הרכב שלא עסק בעניין בעבר.

הנערה תאיר ראדה ז"ל, נרצחה ב-2006 באחד מתאי שירותי הבנות בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. זדורוב, שעבד בבית הספר, תוחקר ותושאל על ידי המשטרה, והודה בביצוע הרצח בפני מדובב, שחלק עימו תא מעצר. לאחר מכן הוא הודה ברצח בשנית בפני חוקרי המשטרה, וביצע שחזור של מעשה הרצח בבית הספר.

תאיר ראדה ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
תאיר ראדה ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

כעבור יממה, חזר בו זדורוב מהודאתו, אך בחקירה שהתקיימה בסמוך לאחר מכן הוא הודה שוב במעשה, תוך שינוי נתונים מסוימים. בהמשך, חזר בו מהודאותיו באופן סופי, ובגרסה זו הוא מחזיק עד היום.

היום פסק השופט מלצר כי לאחר שעיין ולמד את החומר, יש מקום להורות על עריכת משפט חוזר בשל גילוי של עובדות, או ראיות, שעשויות לשנות את תוצאות המשפט לטובת המבקש.

החלטת השופט מלצר התבססה, בעיקרה, על חוות דעת של מומחים, שהוגשו לראשונה במסגרת הליך הבקשה למשפט חוזר, ונגעו למשך הזמן שדם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות. חוות דעת אלו הוגשו ביחס לעקבת נעל שהתגלתה על מכסה האסלה בתא שבו, לפי הנטען, בוצע הרצח, עקבה שנקבע לגביה כי היא איננה שייכת לזדורוב.

המשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר. (יונתן זינדל/פלאש90)
המשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר. (יונתן זינדל/פלאש90)

מחוות הדעת החדשות של חלק מהמומחים שהתייחסו לסוגיה זו, עלה כי לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח והמשמעות האפשרית של קביעה זו היא כי העקבה שלא שייכת למבקש, הוטבעה בזמן ביצוע הרצח, או בסמוך לו.

לפי תיזה אפשרית נוגדת שהעלה זדורוב, מבצע הרצח הוא שהטביע את העקבה שעל מכסה האסלה, ורק לאחר מכן דם המנוחה נזל עליה.

בהחלטת בית המשפט נכתב: "מאחר שמוסכם כי העקבה איננה שייכת למבקש, כאמור – הרי שבמצב דברים זה, אם תתקבל עמדת המומחים מטעם המבקש, קיים קושי להצביע על המבקש כמי שביצע את מעשה הרצח (ולכל הפחות, יש בכך כדי להטיל ספק ממשי בגירסה כי הוא ביצע את הרצח)".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!