דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסלמה בדרום

לשמור על חיות המחמד בחירום: "הם מרגישים את הלחץ כמונו"

קולות נפץ ומעבר למרחב המוגן: הווטרינר העירוני של אשקלון מייעץ איך להתמודד עם חיות הבית בהסלמה

ידין אטיאס, מאלף כלבים ועובד בכלביה העירונית באשקלון. (צילום: אלבום פרטי)
ידין אטיאס, מאלף כלבים ועובד בכלביה העירונית באשקלון. (צילום: אלבום פרטי)
יהל פרג'

"את הכלבים שלנו כדאי להרגיע ככל שניתן, כמו אצל בני אדם. חיבוק חם לרוב עוזר", אומר ד"ר מיכאל שפירו, הווטרינר העירוני באשקלון, המציע דרכי התמודדות עם הכלבים החווים גם הם את ההסלמה במצב הביטחוני. "לא צריך ישר ללכת לתרופות, אבל במצבים קיצוניים של חרדה קשה מומלץ לפנות לווטרינר לקבל תרופות כמפלט אחרון".

ד"ר שפירו ומאלף הכלבים ידין אטיאס שעובד בכלביה העירונית באשקלון, מספרים שבימים האחרונים הגיעו שלושה כלבים שנמלטו מבתיהם בשל רעש האזעקות והנפילות, "מגיעים כלבים פצועים שבורחים מהבתים בעקבות הפיצוצים. הם רצים שעות, מבולבלים, על האספלט הרותח ונפצעים בכריות הרגליים".

"בעלי החיים מרגישים את הלחץ כמו שאנחנו מרגישים, והם חלק מהמשפחות שלנו", אמר שפירו, "אנחנו כבני אדם יכולים להבין ולהסביר, הכלב לא יכול להבין את הסיבה לרעש, ושהפחד יסתיים תוך יומיים. כשהוא נמצא עם הבעלים החרדה יורדת, לכן כדאי שיכנסו לבית מהחצר. עוד דבר חשוב הוא שכשיוצאים לטייל יוצאים רק עם רצועה, כי יכול להיות שהכלב יבהל, ואם הוא ירוץ הוא עלול להדרס או להעלם. בנוסף צריך לוודא שהשערים סגורים, כדי שהכלבים לא יצאו החוצה".

שפירו שמתגורר בקיבוץ מפלסים בעוטף ישראל, מספר על הכלבה שהוא ומשפחתו מגדלים, כלבה ששמה שמחה, "שמחה שלי יודעת תמיד כשיש אזעקות, היא רצה ראשונה לממ"ד. זה גם כייף לשמחה, היא רגועה ומפלס החרדה יורד, וגם לנו שיש לנו אותה בממ"ד".

שפירו מספר שהאשקלונים יודעים להפנות את הכלבים המשוטטים אל הכלבייה העירונית, וחשוב לו להדגיש שהם אינם שולחים את הכלבים להמתה. ובהנחיית ראש העיר הכלבייה מטפלת בכל בעלי החיים הזקוקים לטיפול בעיר.

"היום נדרסה כלבה שברחה בגלל הרעש מהבית, אזרחים טובים עצרו והביאו אותה אלינו, טיפלנו בה, הרגל שלה שבורה, אבל היא במצב טוב. אישה אחרת ראתה מהחלון כלב שרץ ברחוב אחרי אזעקה. היא ירדה לרחוב, אספה אותו, וקראה לנו. הגענו וקראנו את השבב וכשאיתרנו את הבעלים היא סיפרה בהתרגשות שהיא חששה שהכלב יברח מהבית ואפילו התלבטה האם ללכת לעבודה. לכן חשוב להקפיד על צ'יפ, כי במידה והכלב ברח, השירות הווטרינרי יכול להחזירו לבעלים".

לשאלות ומציאת כלבים באשקלון ניתן לפנות לכלבייה העירונית 08-6753270

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!