דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד העבודה והרווחה

שנת הלימודים תשע"ז / לשכות התעסוקה יסייעו להורים בתהליך בקשת סבסוד למעונות יום

כחלק ממבצע ההנגשה שיזם שר הרווחה חיים כץ, יקוצר באופן משמעותי זמן ההמתנה למענה בדבר הזכאות לסבסוד. השר כץ: "אם המדינה מחליטה לסייע היא צריכה לעשות זאת במירב הנגישות״

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer  ויקימדיה קומונס)
מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ז, הנחה שר העבודה והרווחה חיים כץ את שירות התעסוקה לקיים מבצע הנגשה לסבסוד מעונות יום. לאור פניות ציבור רבות וטענות על חוסר מימוש זכויות עקב סבך בירוקרטי, החליט השר לגייס את עובדי לשכות התעסוקה ולאפשר להורים לקבל ייעוץ בדבר זכאות לסבסוד וסיוע במילוי הטפסים, כך שיקבלו מענה בדבר זכאותם תוך שלושה ימים בלבד. "אם המדינה מחליטה לסייע היא צריכה לעשות זאת במירב הנגישות״, הסביר השר את החלטתו.

לפי נתוני משרד העבודה והרווחה, מידי שנה מגישים כ-80 אלף הורים בקשות למימון שהות הילדים במעונות ומשפחתונים, וממוצע זמן אישור דרגת הסבסוד הינו שלושה חודשים. עד כה, דרך הגשת הטפסים לקבלת הסבסוד התאפשרה בצורה מקוונת בלבד מה שהקשה על הורים רבים לקבל את הכספים המגיעים להם במשך חודשים.

בעיה נוספת בה נתקלו ההורים היא שעד עתה ניתן היה למלא את הטפסים באופן מקוון בשפה העברית בלבד. כעת, במקביל למבצע ההנגשה, תושק אפליקציה ייעודית למילוי הטפסים גם בשפה הערבית.

יערה שילה, רכזת תוכנית מנהלות מעון מכללת אפרתה וחברה בקואליציית לחינוך מלידה הגיבה ליוזמה ואמרה כי "במידה והורים יקבלו את הסבסוד עד סוף חודש ספטמבר-אוקטובר, הרי שמדובר במהפכה. הקמת המרכזים הוא צעד קריטי וחשוב לקראת קבלת הסבסוד למעונות היום והמשפחתונים. המטרה היא להקל על ההורים באופן משמעותי, מבחינה כלכלית ופרוצדוראלית. הקמתם תאפשר את קבלת הדירוג והסבסוד בזמן מצומצם בהרבה ממה שהתרגלנו עד היום. זה יפשט את התהליך ויחסוך בירוקרטיה מיותרת ומתסכלת".

בועז הירש מנכ״ל שירות התעסוקה אמר כי ״שירות התעסוקה נענה לפניית השר חיים כץ ושמח לקחת חלק במהלך הנגשת שירות, המסייע בהסרת חסם מהותי בשילוב נשים בשוק העבודה״.

יו״ר ועד עובדי שירות התעסוקה, עופר לוי הוסיף כי ״זה אך טבעי שעובדי שרות התעסוקה יסכימו לקבל עליהם את המשימה ולסייע."

לשכות התעסוקה שיפתחו החל מהשבוע הבא לטובת הנגשת השירות לאוכלוסייה מוחלשת יתפרסו בערים הבאות: עכו, טבריה, שפרעם, חיפה, חדרה, אום אל פחם, נתניה, אור יהודה, ירושלים, בית שמש, לוד, רחובות, אור יהודה, אשדוד, באר שבע, דימונה וערד.

בישראל חיים כ-500 אלף ילדים עד גיל שלוש וקיימים כ-2,100 מעונות יום שמפוקחים על ידי משרד העבודה ומופעלים על ידי הארגונים נעמת, ויצו, אמונה, החברה למתנ"סים ועוד. בשנת הלימודים תשע"ו כ-95,000 ילדים שהו במעונות היום המפוקחים ועוד כ- 100 אלף ילדים במעונות פרטיים, השאר טופלו במסגרות פרטיות וביתיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!