דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

יו״ר ההסתדרות: ״ארצנו האהובה נפלה בשבי בידי חבורות של קיצונים מכל הצדדים. הרוב השפוי יקבע את העתיד״

במסר לעובדים אמר היום (ה׳) ארנון בר-דוד: ״בשנתיים האחרונות, החברה שלנו נקרעה בין מערכות הבחירות, והפכה לבית גידול לשנאה והסתה. הגורמים שדאגו לתדלק את הקיטוב בעם, קוצרים כעת את הפירות. אבל לא לאורך זמן״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: ההסתדרות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

״ארצנו האהובה נפלה בשבי בידי חבורות של קיצונים מכל הצדדים״, אמר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד היום (ה׳) במסר לעובדים, ״הם קורעים אותה לגזרים ומנסים למחוק כל זכר לערכים שעליהם הוקמה מדינת ישראל.

״כולנו בימים קשים. אני מבקש להביע את תנחומיי ולהשתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם, ולהתפלל יחד אתכם להחלמתם המהירה של הפצועים. מי בכלל יכול היה לדמיין שכך תיראה המציאות, כשרק לפני רגע חגגנו יחד את היציאה ממשבר הקורונה. הסכסוך האזורי וההסלמה המהירה של האירועים, הפכו את החיים של כולנו להתמודדות שאין לה סוף.

״אחרי שיתפזרו ענני היירוט של כיפות הברזל ונתגבר על המערכה הנוכחית נגד ארגוני הטרור בעזה, נישאר עם קרע פנימי בעם שהזדהם לרמה מסוכנת. המראות המחרידים וקולות השנאה שמלווים את כולנו בימים האחרונים, מפחידים בעוצמתם.

״התמונות הקשות מלוד, בת ים, עכו וחיפה״, אמר בר-דוד, ״הם רק הצצה לאסון ענק שממתין להתרחש כאן. מיליוני ישראלים התקשו להירדם אתמול בלילה, אחרי שהבינו כי ביום מן הימים, כולנו עלולים להתעורר לישראל אחרת. אנחנו עלולים לקום ולגלות פתאום שהפכנו למקום שבו מותר ליטול את החוק לידיים ואין יותר ערך לקדושת החיים.

״בשנתיים האחרונות, החברה שלנו נקרעה בין מערכות הבחירות, והפכה לבית גידול לשנאה והסתה. הגורמים שדאגו לתדלק את הקיטוב בעם, קוצרים כעת את הפירות אבל לא לאורך זמן. הרוב השפוי כאן שמורכב מיהודים וערבים, מחילונים ודתיים, מעובדים וגמלאים – הוא זה שיחתום את העתיד.

״אנחנו בימים קשים אבל נצא מזה ביחד. אני קורא לכולם להניח את הפוליטיקה בצד, ולהתחיל לבנות מחדש את מה שניסו להרוס לנו. אני קורא להנהגת המדינה, למנהיגים הרוחניים, לאנשים שמשפיעים בקהילות שלהם, לוועדי העובדים ולכל מי שאכפת לו – בואו נראה לקיצונים, כמה עוצמה יש לאנשים שמסרבים להיכנע לשנאה ולפחד.

״בזמן עיד אל פיטר שחוגגים המוסלמים לציון סוף חודש הרמדאן, ולרגל חג השבועות שנחגוג בימים הקרובים, אני רוצה לאחל לכל אזרחי ישראל חג שמח ושנדע ימים טובים מאלה.

״אני מאחל שנזכור את הכוחות האיתנים שחיברו בין כולנו בתקופת הקורונה. בתקופה שבה הצדענו לכוחות הרפואה והסיעוד, לעובדי הרשויות המקומיות ועובדי המדינה, לעובדים הסוציאליים, לעובדי המעבדה, לאנשי הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה – או בקיצור, לכל אותן קבוצות שבהן זה לא משנה מי יהודי ומי ערבי. תהיו חזקים, ויחד נבנה עתיד טוב יותר לדור הבא במדינת ישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!