דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות בערי ישראל

לילה אלים ברחבי הארץ: ילד מאושפז במצב קשה בעקבות השלכת בקבוק תבערה לבית משפחה ערבית ביפו

נתניהו על האירועים בערים המעורבות: "מבחינתנו זה טרור, נפעל בכל הכוח" | 4 פצועים קשה בעימותים בכפר כנא, במהלך מעצר של בכיר בתנועה האיסלאמית | תיאטרון בעכו נשרף במהלך הפגנות אלימות בעיר | הפגנות אלימות במזרח ירושלים וביישובים בצפון

  • נתניהו על האירועים בערים המעורבות: "מבחינתנו זה טרור, נפעל בכל הכוח" | 4 פצועים קשה בעימותים בכפר כנא, במהלך מעצר של בכיר בתנועה האיסלאמית | תיאטרון בעכו נשרף במהלך הפגנות אלימות בעיר | הפגנות אלימות במזרח ירושלים וביישובים בצפון
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בקבוק תבערה הושלך הלילה (שבת) לתוך בית משפחה ערבית בשכונת עג'מי שביפו, מצבם של שני הילדים שנפצעו באירוע, אח ואחות בני 12 ו-10, מוגדר הבוקר קשה וקל. הראשון סובל מכוויות באזור הפנים, והוא מורדם ומונשם. השניים מטופלים בבית החולים שיבא בתל השומר. המשטרה פתחה בחקירה והחלה בביצוע סריקות אחר החשודים.

חלקים מהתיאטרון בעכו נשרפו על ידי פורעים. אנשים שהיו במקום הצליחו למנוע שריפה גדולה עוד יותר, ובכך הצילו את המרכז לתיאטרון שנחשב כסמל לדו קיום.

9 פצועים, 4 מתוכם באורח קשה, בעימותים אלימים בין תושבים לשוטרים ביישוב כפר כנא שבצפון, במהלך מעצר של השייח כמאל חטיב בגין הסתה. השייח חטיב, בכיר בתנועה האיסלאמית, נעצר על ידי המשטרה והשב"כ עקב "הסתה והתססה" בקרב ערביי ישראל.

לפי הודעת המשטרה, המעצר לווה בהתגדות אלימה של המוני תושבים שחסמו צירים, הבעירו חפצים, השליכו אבנים ואף פתחו בירי חי אל עבר השוטרים תוך כדי שהם מנסים לחסום את יציאתם. כוחות משטרה גדולים שלקחו חלק במעצר חילצו את השוטרים יחד עם השייח שנעצר, ופיזרו את ההמון תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי חי.

באירוע נפצעו 9 אנשים: 4 פצועים באורח קשה, 1 פצוע באורח בינוני ו-4 פצועים באורח קל. במשטרה אמרו כי בהמשך צפויים מעצרים של המתפרעים והיורים בנשק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "מה שקורה בערי ישראל זה דבר חמור מאוד, קבוצות של פורעים יוצאים מהציבור הערבי ופוגעים ביהודים באשר הם יהודים. אני בפירוש אומר זה לא כל הציבור הערבי ואפילו לא רוב הציבור הערבי, אבל זה מיעוט משמעותי שפוגע פגיעות אלימות ופוגע גם במרקם החיים שבנינו במהלך השנים בין יהודים וערבים. זה חייב להיפסק."

נתניהו, שהשתתף בהערכת מצב במפקדה המשטרתית בלוד, ביקר את מנהיגי הציבור הערבי: "התגובה של מנהיגי הציבור הערבי עד היום הייתה רפה, חלשה. כולם צריכים לגנות את זה, כל צורה של אלימות – של ערבים נגד יהודים וגם של יהודים נגד ערבים, אני עושה את זה בפה מלא, אני לא מהסס לרגע. עם זאת אני אומר, אנחנו לא יכולים לקבל לא זריקת אבנים, לא ירי חי, לא הצתה של בתי כנסת ואנחנו נפעל עם כל הכוח."

לדברי נתניהו, "באתי עכשיו מהערכת מצב בה הנחינו על קבוצה נוספת של פקודות עם המפכ״ל, שר הבט״פ, השב״כ וגם נציגי צה״ל – אנחנו נפעיל את כל הכוח ואנחנו מוסיפים הרבה כוח בחתירה למגע, בטיפול בפושעים ובמפגעים הללו, מבחינתנו זה טרור – כך אנחנו מתייחסים לזה. קיבלנו את האישור ואנחנו נותנים את מלוא הגיבוי של הדרג המדיני וגם את הגיבוי המשפטי – אנשים לא צריכים לחשוש לעשות את מה שהם צריכים לעשות – להגן על החיים של עצמם ושל אזרחי ישראל השלווים. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט לערי ישראל״.

הפרקליטות הגישה עד כה כתבי אישום נגד 52 נאשמים, חלקם קטינים, בעבירות שונות ובהן סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה ועוד.

בין היתר, הבוקר הוגש כתב אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין ניסיון לבצע לינץ' באזרח יהודי ליד מוזיאון רוקפלר בירושלים, ויוחסו להם עבירות של מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.

ביום ראשון צפויים להיות מוגשים כ-20 כתבי אישום נוספים נגד מפרי חוק מהימים האחרונים. עד כה העבירה משטרת ישראל אל הפרקליטות כ-130 תיקי חקירה, שבחלקם הטיפול הסתיים וחלקם מצויים בבחינה.

המשטרה נפרשה הערב (שישי) בכוחות מתוגברים בעקבות אירועי האלימות של הימים האחרונים. הכניסה ללוד נחסמה. מטען צינור הושלך לעבר קבוצת יהודים ברמלה. לא היו נפגעים באירוע. כביש 65 נחסם לתנועה מצומת מחצבות ורד לצומת מגידו בשני הכיוונים.

חל שיפור נוסף במצבו של פצוע הלינץ מבת ים. הוא מוגדר כעת במצב קל ועבר לאשפוז במחלקה כירורגית. החייל שהותקף ביפו חזר להכרה מלאה, מצבו מוגדר בינוני ויציב.

משטרת ירושלים עצרה היום לחקירה 5 חשודים תושבי שכונת עיסוויה שבמזרח ירושלים המעורבים באירועי הפרת סדר ואלימות שהתרחשו לאחרונה. שלושה מהם מעורבים על פי החשד בהפרת סדר במהלך התקופה האחרונה בהר הבית, והשניים הנוספים מעורבים על פי החשד באירוע ירי זיקוקין ותקיפת שוטר השבוע בקמפוס הר הצופים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!