דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

"מנמיכים את הלהבות": תלמידים ומחנכים יצרו סרטון הקורא להפסקת האלימות ברחבי ישראל

משתתפי הסרטון שהפיקה רשת בתי הספר 'דרור בתי חינוך' צילמו עצמם עם מסרים שקוראים לסובלנות | נור אבו גאנם, תלמידת י"ב מרמלה: "רצינו שיהודים וערבים יעמדו ביחד ויגידו בצורה ברורה - אנחנו גרים פה ביחד במדינה וככה צריך להיות"

יאיר צוקר
דוד טברסקי
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תלמידים ומורים ברשת בתי הספר "דרור בתי חינוך" העלו לרשת סרטון הקורא להפסקת האלימות המשתוללת ברחבי ישראל. בסרטון, המלווה בשיר "מה שלומך אחות" בביצוע של חניכי הנוער העובד והלומד, בעברית ובערבית, מחזיקים חניכי בתי הספר של הרשת שלטים עם מסרים שקוראים לעצור את האלימות ברחובות. על השלטים נכתב בין היתר: "מנמיכים את הלהבות, מגבירים את האור", "די לאלימות", "השנאה רוצחת" ו-"נעצור את זה יחד".

נור אבו גאנם, תלמידת י"ב בבית הספר דרור התיכון החברתי רמלה וחברה במועצת התלמידים בבית הספר, השתתפה בסרטון. היא מספרת שבשבוע האחרון עוד הספיקו כל המורים והתלמידים לשבת ביחד לאכול את ארוחת האיפטאר בתום ימי צום הרמאדן, אך בימים האחרונים התלמידים יושבים מסוגרים בביתם. "אני יושבת בבית מפחדת, זה קורה פה בכל מקום. שרפו לנו את מגרש המשחקים ליד הבית. דרך הטלפון אני כותבת כל הזמן, ליהודים וערבים, שהמצב חייב להשתנות".

נור אבו גאנאם. "המצב חייב להשתנות" (צילום: אלבום פרטי)
נור אבו גאנאם. "המצב חייב להשתנות" (צילום: אלבום פרטי)

אבו גאנם מספרת שיש לה הרבה חברים יהודים שמתנגדים למצב, ולכן שמחה להשתתף בסרט. "רצינו להגיד שאין הבדל בין ערבי ליהודי, שצריך שיהיה שלום. שיהודים וערבים יעמדו ביחד ויגידו בצורה ברורה – אנחנו גרים פה ביחד במדינה וככה צריך להיות. אותי בבית הספר מלמד מורה יהודי. איך אפשר להגיד שהערבים לא רוצים יותר יהודים פה? ואיך יהודים אומרים שהם לא רוצים שאנחנו נהיה פה?".

"אני מדברת בשם כל התלמידים בבית הספר שלנו, אבל גם בשם המשפחה שלי והחברים. אין הבדל בינינו, כי אנחנו גרים ביחד במדינה הזאת, ואני ‏רוצה להגיד ‏את זה לכל המדינה והעולם. תפסיקו את המלחמה הזאת, תפסיקו את האלימות".

"הסרטון הוא תוצר של מגוון פעילויות שנעשו בימים האחרונים בבתי הספר של הרשת נגד ההסתה והאלימות בחברה הישראלית", אומר ל'דבר' גיל ורדי (39), רכז מגמת ניו-מדיה בתיכון החברתי בחיפה. "ניסינו להגביר את האור באמצעות יצירת שיח שונה, כזה שמחזק דו קיום, במטרה להנמיך את להבות השנאה המשתוללת ברחובות".

שלט שהכינו תלמידים ומורים מרשת דרור בתי חינוך (צילום: דרור בתי חינוך)
שלט שהכינו תלמידים ומורים מרשת דרור בתי חינוך (צילום: דרור בתי חינוך)

"החניכים שלנו מגיעים מכל האזור, רובם מחיפה והקריות. הם חווים את האלימות והמתח הגדול במדינה", אומר ורדי. "המצב לא טוב ובשונה ממלחמות קודמות שהיו, הפעם התחושה היא שזה אוכל אותנו מבפנים ומשתיק את הקולות השפויים בחברה. החניכים שלנו מבינים את המשמעות הזאת והחליטו לתת לה קונטרה ולהראות שיש מקום לקול שפוי שמרגיע את המצב".

"בימים שבהם אנחנו רואים איך הייאוש משתלט על חלקים רחבים בחברה, בחרנו להראות כי בקרב בני ובנות הנוער יש עוד המון מקום לתקווה לחיים משותפים", אומרת ענבל רון, מנכ"לית רשת דרור בתי חינוך, "חינוך הוא אנטיתזה לייאוש. כל המחנכות והמחנכים בדרור בתי חינוך מאמינות כי בעזרת שיחה ומפגש נצליח ליצור כאן מציאות אחרת, טובה לכולנו".

רשת דרור בתי חינוך היא רשת של בתי ספר חברתיים ומקצועיים, מייסודה של תנועת דרור ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!