דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות בערי ישראל

היערכות לעימותים על רקע המצב הביטחוני ויום הנכבה, עשרות הפגנות ייערכו בקריאה לסובלנות

המועצה האזורית משגב תגברה את אבטחת היישובים בעקבות אירועי ירי והצתות | המשטרה: כ-15 אלף שוטרים פעילים בשמירה על הסדר ברחבי הארץ, בשיתוף פעולה עם השב"כ | תנועת עומדים ביחד תקיים כ-30 הפגנות יהודיות-ערביות ברחבי הארץ תחת הקריאה "נעצור את זה ביחד"

כוחות משטרה בהפגנה בלוד (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה בהפגנה בלוד (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:
כוחות הביטחון נערכים היום (שבת) להפגנות ועימותים אלימים ברחבי הארץ, בעיקר ביישובים הערביים, במחאה על הלחימה בעזה וכן לציון יום הנכבה (15 במאי) המצוין היום. עצרת מחאה נערכת בסכנין החל מהשעה 16:30. במקביל ייערכו כ-30 הפגנות של יהודים וערבים בצמתים ובמרכזי ערים ברחבי הארץ תחת הקריאה "נעצור את זה ביחד", בארגון תנועת עומדים ביחד. לפרטים על מיקומי ההפגנות
במועצה האזורית משגב, שיישוביה חוו בשבוע האחרון אירועי ירי והצתות, צוידו התושבים שחברים בכיתת הכוננות האזורית בנשק אישי. בנוסף תתוגבר אבטחת היישובים בכ-20 לוחמי משמר הגבול.

מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי קיים הערב הערכת מצב מיוחדת עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה, בנושא המשך היערכות המשטרה והגברת האכיפה המשטרתית לבלימת הפרות הסדר האלימות. לפי הודעת המשטרה, במהלך הערכת המצב הדגיש המפכ"ל את החשיבות בהיערכות ותגבור כוחות המשטרה בכלל המוקדים, בדגש על המשך הפעילות המשטרתית להפסקת הפרות הסדר ברחבי הארץ.

בהערכת המצב אמר שבתאי: "זוהי שעת מבחן, אני קורא לכולם לפעול ולעשות ככל שניתן להרגעת הרוחות, אמנם נרשמה ירידה בהיקף האירועים אבל עדיין רואים תמונות קשות ומדאיגות מאוד. אנו מזהים התעצמות אירועי אלימות נגד שוטרים, כולל אירועי ירי, בקבוקי תבערה והצתות כלי רכב. נגיע לכל פורע חוק ונמצה איתו את הדין".

העוצר הלילי בעיר לוד יימשך גם הלילה. המשטרה החלה לאסור כניסה לעיר החל מהשעה 19:00 והחל מהשעה 20:00 עד השעה 04:00 בבוקר ייאסר על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר ועל כל תושבי העיר ייאסר לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם. תתאפשר יציאה למרחבים מוגנים בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף ובכפוף לאישור טלפוני של משטרת ישראל במספרים 08-9279201, 08-9279217 ובשפה הערבית במספר: 08-9279123. ניתן גם להתקשר למוקד 110 של המשטרה. העונש על הפרת ההוראות – עד 3 שנות מאסר.
שורת עימותים אלימים בין אזרחים לשוטרים נרשמה בלילה שעבר (בין שישי לשבת). בין היתר נפצעו קשה ארבעה בני אדם בכפר כנא, בעקבות מעצרו של בכיר התנועה האיסלמית שייח אמין חטיב. ביפו הושלך בקבוק תבערה לעבר בית משפחה ערבית בשכונת עג'מי ושני ילדים נפצעו, אחד מהם מורדם ומונשם במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר והשנייה במצב קל. בעקבות האירוע החלו הפגנות באזור יפו. במזרח ירושלים התעמתו מפגינים עם שוטרים והמשטרה עשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.
בלוד נורה ברגלו קטין במהלך הפגנה במסגד הגדול בעיר, לאחר שטענת המשטרה השליך בקבוקי תבערה לעבר שוטרים. גם בערערה, באקה אל גרבייה, ג'סר א זרקא ושייח דנון נערכו הפגנות אלימות שכללו זריקת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר שוטרים. קטעי כבישים ברחבי הארץ נחסמו לתנועה – כביש 70, כביש 4 וכביש 67.

במשטרה הודיעו היום כי כ-15 אלף שוטרים ולוחמי מג"ב ממשיכים לפעול מסביב לשעון בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ, לרבות יחידות מיוחדות, הן במוקדי הפרות הסדר האלימות והן בזירות נפילות של רקטות, במטרה "להשיב את הסדר והביטחון ולשמור על שלום הציבור".

עוד הודיעו במשטרה כי מתחילת האירועים נעצרו מעל 900 חשודים ונפצעו 265 שוטרים באורח קל עד בינוני. במוקד 100 התקבלו כ-154 אלף דיווחים על כ-40 אלף אירועים, בהם טיפלו הכוחות. לפי ההודעה, "השוטרים מטפלים באירועים המתרחשים בו זמנית, באופן גלוי וסמוי, וחוצצים בגופם בין האזרחים הנורמטיביים לפורעי חוק במטרה להציל חיים".  לצד משטרת ישראל פועלים במוקדי החיכוך גם אנשי שב"כ.

תנועת הדגלים השחורים הודיעה כי עקב המצב הבטחוני והמתיחות בירושלים לא תקיים הפגנה מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה נתניהו ברחוב בלפור, כפי שנערכת מדי מוצאי שבת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!