דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון בגבעת זאב

חילופי המכתבים שמסירים אחריות, לא מנעו את האסון בגבעת זאב

במשטרה טוענים: התרענו מראש בפני המועצה שהמבנה אסור בתפילה ואכיפת החוק באחריות המועצה המקומית | במועצה המקומית גבעת זאב טוענים: "לא קיבלנו סיוע מהמשטרה"

קריסת טריבונה (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
קריסת טריבונה (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אחרי מותם של 2 מתפללים ופציעתם של מאות, חילופי האשמות בין המשטרה למועצה המקומית באשר לאחריות על קיום האירוע של חסידות קרלין בגבעת זאב. במשטרה ובמכבי האש טוענים כי התריעו מראש על הסכנה שבקיום האירוע במבנה שבנייתו טרם הושלמה. שלושה ימים לפני האירוע, דרשה המועצה המקומית מהמשטרה לאכוף את איסור קיומו של האירוע.

שעות אחדות לאחר האירוע הודיעה המשטרה כי התריעה מראש על הסכנות הבטיחותיות שבקיום האירוע בבית הכנסת החדש של חסידות קרלין שנמצא עדיין בבניה.

בהודעה לתקשורת שעות אחר האירוע אמר מפקד המחוז, דורון תורג'מן:  "בטרם נחפש מי אשם ובמה, חשוב להבין שיש  54 פצועים, חלקם קשה ויש שני הרוגים. מדובר במבנה שטרם הושלם כבית כנסת, התקיימה פגישה השבוע במהלכה הודיע מפקד התחנה לראש המועצה שהמבנה אסור בתפילה ובהתאם גם ניתנו הנחיות סדורות. תבינו דבר אחד – מדובר בבית כנסת, זו אחריות של ראשות מקומית וזו אחריותם להוביל לסגירה שלו".

מנגד גם ראש המועצה המקומית גבעת זאב, יוסי אברהמי, טוען כי המועצה התריעה על הסכנה שבקיום האירוע: "המועצה פנתה לכל הגורמים, ביניהם גם המשטרה, והתרענו. גם אנשי הבטיחות וגם אנשי המועצה אמרו שאין לאשר את האירוע. אחר הצהריים שמנו מחסומים וסגרנו עם שלטים, ומבחינת המועצה אי אפשר לקיים את האירוע. לצערנו לא קיבלנו סיוע מהמשטרה, במכתב ששלחו אלי הם אמרו שהם מסירים אחריות. אני לא יודע מי אירגן את האירוע הזה, אני בהערכת מצב ונדע בדיוק מה קורה לאחריה".

במועצה מציגים מכתב שנשלח ב 13 במאי ובו נכתב: "מועצה מקומית גבעת זאב לא אישרה את האירוע מכיוון שלא והוצגו האישורים הרלוונטיים שנתבקשו להציג. לכן אנו מבקשים ממשטרת ישראל לאכוף את החוק בעניין זה, ולמניעת קיום אירועים בעתיד ללא היתר"

על מכתב זה הגיבה המשטרה במכתב שנשלח על ידי רב פקד ברק דדון, מפקד תחנת רמות בו נכתב: "הרייני להודיע למר דודי זקן (המהנדס מטעם המועצה שהתריע על הסכנה שבקיום האירוע) ולכל הנוגעים בדב, משטרת ישראל אינה רשות מקומית. על הרשות המקומית למצות את הדין מתוקף סמכותה ולשלוח פקחים למקום כדי לדאוג שהאירוע לא יתקיים. משטרת ישראל אינה אמונה על פלישות ומיקומים במבנים ארעיים ומדובר בתחום אחריותהשל מועצה מקומית גבעת זאב".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!