דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רעש אדמה

אסון טבע / איטליה: עלה ל-247 מניין ההרוגים ברעש האדמה

הרעש, בעצמה של 6.2, היכה אתמול בבוקר המרכז המדינה. מאמצי החילוץ באזור עדיין נמשכים. על פי הערכת הרשויות, מספר ההרוגים והפצועים צפוי עוד לעלות.

אשה שביתה נהרס צועדת בין ההריסות בעיירה אמאטריס, שנפגעה הבוקר מרעידת אדמה (צילום: AP).
אשה שביתה נהרס צועדת בין ההריסות בעיירה אמאטריס, שנפגעה הבוקר מרעידת אדמה (צילום: AP).

כוחות החילוץ באיטליה ממשיכים במאמציהם לחלץ אזרחים הלכודים בהריסות שהשאיר אחריו רעש האדמה שתקף אתמול (רביעי) את מרכז המדינה והביא להרס מוחלט של מספר עיירות מרכזיות במדינה. מניין ההרוגים עומד כעת על 247, אך המספר הסופי של נפגעי האירוע עדיין לא ידוע, שכן אלפי אנשים נפשו באזור בימים האחרונים וגורלם לא ידוע.

הרעש, בעצמה של 6.2 בסולם מגניטודה לפי מומנט (סולם מדויק יותר שהחליף את סולם ריכטר), היכה אתמול סמוך לשעה 4:36 (שעון ישראל) במחוזות לאציו, אומבריה ומארקה שעל חוף הים האדריאטי, אזור בעל פעילות סייסמית ערה שסבל כבר מרעשי אדמה חזקים בעבר.

הסקר הגאולוגי של ארצות הברית (סוכנות מדעית של הממשל הפדרלי) דיווחה כי עוצמת הרעש עמדה על 6.2, זאת בזמן שהשירות הגאולוגי האיטלקי טען כי הוא עמד על 6 והמרכז הסיסמולוגי של אירופה ואגן הים התיכון (ארגון ללא מטרות רווח המאגד 84 מכוני מחקר מ-55 מדינות) העמיד את רעש האדמה על 6.1. הרעש התרחש בעומק רדוד של 10-4 קילומטרים, כך דיווחו הסוכנויות. ככלל, רעשי אדמה רדודים נוטים להיות עצמתיים והרסניים יותר מרעשים עמוקים.

"למרבה הצער, 90% ממי שחילצנו היו הרוגים, אך חלק מהלכודים הצליחו להישאר בחיים, זו הסיבה שאנחנו כאן" אמר לסוכנות הידיעות איי.פי כריסטיאן ביאנצ'טי, מתנדב מהעיר ריאטי שהשתתף במאמצי החילוץ בעיירה ההרוסה אמטריס. ביאנצ'טי הוא אחד מעשרות המתנדבים שנהרו לאזור מרחבי המדינה.

ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, ביקר אתמול באזור האסון, בירך את כוחות החילוץ ואת הפצועים הרבים והצהיר כי "אף משפחה, אף עיר, אף כפר קטן לא יישארו מאחור". סוכנות הביטחון האזרחי של איטליה דיווחה כי מניין ההרוגים באירוע עלה, כאמור, ל-247 וכי לפחות 386 איש נפצעו.

הפגיעות הקשות ביותר התרחשו באמטריס ואקומאלי, שתי עיירות קטנות בסמוך לריאטי, כ-100 קילומטרים צפון-מזרחית לרומא, כמו גם בפסקארה דל טרונטו, כ-25 קילומטרים מזרחה. סוכנות הביטחון האזרחי של איטליה הקימה מתחמי אוהלים סביב כל אחת מהעיירות שנפגעו לטובת אלפי האזרחים שנותרו ללא קורת גג.

שרת הבריאות של איטליה, ביאטריס לורנזין, ביקרה באזור האסון ואמרה כי רבים מקרבנות הרעש היו ילדים. האזור שנפגע ברעש האדמה הוא יעד פופולרי לתושבי רומא עם בית שני, ורבים נוהרים אליו בתקופה זו של השנה לפני פתיחת שנת הלימודים.

מאמצי החילוץ וההצלה  הנרחבים – בשיתוף צבא איטליה, כוחות אלפיניים, קרביניירי, כוחות כיבוי אש, צוותים של הצלב האדום ומתנדבים מרחבי המדינה – לא הספיקו: באיליקה, מספר קילומטרים צפונית לאמטריס, התלוננו התושבים כי הכוחות הגיעו האיחור בזמן שיקיריהם היו לכודים תחת ההריסות.

"אנחנו מחכים לצבא" אמרה אלסנדרה קאפלנטי, "יש בסיס אחד באסקולי, אחד בריאטי ואחד בל'אקווילה. אבל לא ראינו אפילו חייל אחד! אנחנו משלמים! זה פשוט מגעיל".

אגוסטינו סווארו, תושב רומא המבקר בעיירה אמר כי כוחות החילוץ הגיעו בסופו של דבר אחרי כשעה. "יצאנו לכיכר המרכזית וזה נראה כמו התופת של דנטה" אמר סווארו, "אנשים זעקו לעזרה".

נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר לנשיא איטליה סרג'ו מטרלה בשיחה טלפונית כי ארה"ב מתפללת עבור קרבנות הרעש ומצדיעה ל"תגובה המהירה של כוחות ההצלה", כך מסר ג'וש ארנסט, דובר של הבית הלבן.

האפיפיור פרנסיס ביטל את הקטכיזם אותו הוא עורך לציבור מדי יום רביעי, ובמקום זאת קרא לאלפי הצליינים ב כיכר פטרוס הקדוש לדקלם עמו מחרוזת תפילות. בנוסף, שלח האפיפיור יחידת כיבוי אש של הוותיקן לסייע במאמצי החילוץ.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שלח אף הוא תנחומים לעם האיטלקי על קרבנות רעידת האדמה ואיחל החלמה מהירה לפצועים. ראש הממשלה הציע לראש ממשלת איטליה מתאו רנצי סיוע במאמצי החילוץ וההצלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!