דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון במירון

ועדת הכספים תדון בתשלום מקדמה למשפחות הרוגי האסון במירון

הוועדה תדון היום (ג׳) בהצעתה של ח״כ אתי עטיה (הליכוד), שאומרת ל׳דבר׳: ״הרעיון עלה לי אחרי שהייתי בשבעה, ואשתו של אחד הנספים ביקשה לדבר איתי ביחידות״

הלווית אחד מהרוגי האסון במירון בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה  (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
הלווית אחד מהרוגי האסון במירון בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים תדון היום (שלישי) בבקשה של חברת הכנסת אתי עטיה (הליכוד), לשלם מקדמה למשפחות נפגעי האסון במירון. הבקשה תידון לצד המשך הדיונים על חקיקת חוק לפיצוי הנפגעים, שהוגש על ידי חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני (יהדות התורה).

עטיה אומרת ל׳דבר׳ שהרעיון לשלם מקדמה למשפחות עלה אצלה אחרי ביקור בשבעה, בה התבקשה על ידי אשתו של אחד הנספים באסון לדבר איתה ביחידות. "איך שהתחלנו לדבר היא פרצה בבכי", מספרת ח"כ עטיה, "היא ובעלה זכרונו לברכה גרים 35 שנים בדירה בשכירות. היא לקחה הלוואה כדי לרכוש את הקבר של בעלה, כל ילדיה סמוכים על שולחנה, ואין לה איך להמשיך".

לדבריה, הצורך בסיוע עלה מהרבה משפחות, רבות מהן נמצאות במצב כלכלי רעוע עוד לפני האסון, וכעת נותרו ללא מפרנס.

ח"כ אתי עטיה (צילום: ויקימדיה קומונס)
ח"כ אתי עטיה (צילום: ויקימדיה קומונס)

באסון שהתרחש בערב ל"ג בעומר במירון, נהרגו 45 אנשים ו-102 אנשים נפצעו. נסיבות האירוע נחקרות על ידי המשטרה ומח"ש, ונבדקות על ידי מבקר המדינה. ההילולה במירון לא מכוסה ביטוחית במלואה על ידי חברת ביטוח, ובשונה מאירוע טרור הנפגעים לא זכאים לפיצויים מהמדינה. עם זאת, מאחר ומדובר באירוע ציבורי, הוגשה הצעה להקמת מנגנון פיצוי ייחודי למשפחות נפגעי האסון.

ח"כ עטיה מברכת על המהלך להקמת מנגנון פיצוי, אבל מבהירה שהמתנה להקמת מנגנון מורכב שכזה עלולה להשאיר משפחות רבות מאחור. ״החקיקה והפרוצדורה דרך ביטוח לאומי תיקח זמן״, אומרת ח״כ עטיה, ״ואנחנו מחויבים לתת למשפחות האלה מענה ראשוני״.

הצעת החוק שנמצאת בשלבי גיבוש ראשוניים, וזוכה לתמיכה של חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית קובעת שהמדינה תסייע לכל מי שנפטר ונפגע מהאירוע, מעבר לזכאות שמגיעה על פי דין.

על פי הצעת החוק, ועדה מיוחדת תקבע את מנגנון הפיצוי, תוך התחשבות בשיקולים כמו מספר הנפגעים במשפחה, מידת הפגיעה בכל אחד מהם וההשפעה על יכולתה להשתכר. שיקול נוסף הם מקורות ההכנסה של המשפחה וזכאות לתשלום בשל האסון הלאומי.

בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס, ויהיו בה 11 חברים ביניהם נציגים ממשרד העבודה, הביטוח הלאומי, משרד האוצר, הבריאות, המשרד לביטחון פנים ונציגי ציבור. הנציגים ימונו תוך עשרה ימים ממועד אישורו הסופי של החוק, והוועדה תיתן את המלצותיה תוך 45 ימים לכל היותר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!