דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שביתת מחאה והפגנות בחברה הערבית בעקבות הלחימה בעזה

ועדת המעקב של ערביי ישראל קראה לציבור הערבי שלא להגיע לעבודה ולבתי הספר, במחאה "על המלחמה ועל המתקפה על הפלסטינים בירושלים, על שיח' ג'ראח ומסגד אל-אקצה. נגד המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט" | גם ברשות הפלסטינית תיערך שביתת מחאה

תליית מודעות לקראת שביתת מחאה בחברה הערבית כפר יאסיף (צילום: זו הדרך)
תליית מודעות לקראת שביתת מחאה בחברה הערבית כפר יאסיף (צילום: זו הדרך)
יניב שרון

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הודיעה על שביתה כללית בחברה הערבית מחר (שלישי) בתגובה ללחימה בעזה, לאירועים בירושלים ול"מתקפה על הציבור הערבי". הוועדה, שהתכנסה אתמול (ראשון), הצביעה פה אחד על השבתת עסקים ומוסדות בחברה הערבית, למעט החינוך המיוחד וההכנה לבחינות הבגרות.

לפי הודעת הוועדה, השביתה נערכת במחאה "על המלחמה ועל המתקפה על הפלסטינים בירושלים, על שיח' ג'ראח ומסגד אל-אקצה. נגד המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט”. הוועדה קראה לכנס הפגנות מחאה ביישובים הערבים, והדגישה שמדובר ב"מחאה אזרחית עם כתובת פוליטית ברורה".

בהודעת הוועדה נכתב כי "ועדת המעקב דורשת להסיג את הכנופיות הפשיסטיות מהערים, ולהגיש נגדם כתבי אישום. לשחרר את מאות העצורים הערבים ולחקור את האלימות המשטרתית נגד אזרחים ערבים".

במקביל הודיעה הרשות הפלסטינית על שביתת הזדהות ברחבי יהודה ושומרון.

בבית החולים רמב"ם קרא מנהל פנימית ג' ד"ר איאס עואודה לאנשי הצוות הערבים שלא לשבות עקב הצורך החיוני במערכת הבריאות. במקום שביתה תיערך בבית החולים עצרת "נגד המלחמה, הגזענות והאלימות, למען חיים משותפים ואחווה". לדברי עואודה, "מערכת הבריאות הוכיחה שוב ושוב בכל משבר את היכולת שלה לשמור על המרקם העדין שיש בחברה שלנו ערבים ויהודים, והיא צריכה לשמש כדוגמה לכלל הציבור."

בשישי האחרון פנתה ועדת המעקב העליונה לנציבות זכויות האדם של האו"ם בבקשת הגנה בינלאומית לאזרחים הערבים בישראל. בפנייה תיארה ועדת המעקב כיצד המשטרה ורשויות האכיפה בישראל נכשלים מלספק הגנה לאזרחים הערבים, ואף מעניקים הגנה לכנופיות שתוקפות אותם. כמו כן בהודעה גם מוזכרת ההתבטאות של השר אוחנה ביחס לאזרחים חמושים, כאשר אמר שיש לשחרר את החשודים ברצח של מוסא חסונה בלוד. ההנהגה הערבית ביקשה בקריאתה "להשתמש בכל האמצעים כדי לאלץ את ישראל לנקוט בצעדים מידיים להגנה על האזרחים הפלסטינים בתוכה ולהביא להפסקת האלימות נגדם".

בעקבות הדברים פרסמה הנציבה העליונה של האו״ם לזכויות אדם מיצ׳ל בצ׳לט הצהרה בשבת בה הביעה דאגה מהאופי המאורגן של חלק מההתקפות של כנופיות ימין קיצוני, ומהשימוש ב״שפה פוגענית שיש בה כדי להגיע עד להסתה לשנאה גזעית ודתית ולאלימות״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!