דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

בחברת סלקום מבהירים: אספות הדו קיום אינן קשורות לשביתת ערביי ישראל

פוליטיקאים ואנשי ציבור קראו להתנתק מחברת התקשורת שקיימה היום אספות למען דו קיום | חברת סלקום: "העיתוי היה שגוי, בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, מחזקים את ידי צה"ל ומערכת הביטחון"

סניף סלקום בירושלים (צילום: ליאור מזרחי / פלאש90)
סניף סלקום בירושלים (צילום: ליאור מזרחי / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בחברת סלקום ביקשו לקיים היום (שלישי) אסיפות עובדים לתמיכה ב"דו-קיום, אחווה ואהבת חינם", אך העיתוי, במקביל לשביתת וועדת המעקב של החברה הערבית – הוליד שורה של תגובות נאצה ברשת וקריאות להחרמת החברה.

בהזמנה שנשלחה לעובדים אמש תחת הכותרת 'מחאה' בעברית וערבית, נכתב: "אל תתנו לקומץ קיצוניים לקבוע לנו את סדר היום, מה שאנחנו עושים היום קובע את המציאות שלנו מחר", לצד ההאשטאג: #תנו_לחיות_ביחד_ובשקט.

התגובות ברשתות החברתיות קשרו בין מחאת עובדי סלקום לבין השביתה עליה הכריזה היום וועדת המעקב הערבית. בין היתר כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) כי "‏סלקום מתנתקת מעם ישראל, עם ישראל מתנתק מסלקום". ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, הודיע למנכ"ל סלקום אבי גבאי כי בכוונתו לסיים את ההתקשרות עם החברה על רקע "הזדהותה עם שביתת אויבי ישראל". ברשתות החברתיות נפוצו גם קריאות מצד אנשים פרטיים להתנתק מהחברה. מניית החברה ירדה בעקבות כך בכ-2%.

בתגובה פרסמה חברת סלקום הבהרה: "ההתכנסות היום הייתה בקריאה לדו-קיום וחיים משותפים ובאה מהמקום של עובדים שחיים ועובדים יחד. מובן מאליו כי אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים".

עוד כתבו: "סלקום היא חברה ישראלית שמשרתת את כלל תושבי המדינה בעתות רגיעה ועל אחת כמה וכמה בעתות חירום, כמו הימים הקשים שבהם אנו נמצאים. בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, אשר עובדים יחד, כתף אל כתף, גם בימים האלה. חלקם חוששים ומסכנים את עצמם ברגעים אלה ממש בכדי לתת שירות באזורים מסוימים… אנו מחזקים את ידי חיילי ומפקדי צה"ל ומערכת הביטחון, תומכים ומחזקים את כלל תושבי המדינה ובעיקר את תושבי הדרום, שנמצאים תחת מתקפת טילים אכזרית ומתועבת. נמשיך לפעול, לשרת ולחזק את צה"ל ואת כלל תושבי המדינה בימים קשים אלה ולפעול לדו קיום ולעבודה משותפת של יהודים וערבים בסלקום".

בוועד עובדי החברה הוסיפו בדף הפייסבוק: "אנחנו , קבוצה של חברים, שירתנו בצבא , חלקנו קצינים, אוהבים את המדינה שלנו, גאים בה! אנחנו מתעבים טרור ורוע מכל סוג וצורה" והביעו אכזבה מהתגובות הקשות שאירוע קירוב הלבבות זכה להן. "אנחנו מאחלים לכל מי שקילל, גידף והשמיץ אותנו רק טוב ועדיין מקווים שיהיה פה יותר טוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!