דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות לנשיאות 2021

יצחק הרצוג ומרים פרץ הגישו את מועמדותם לנשיאות המדינה

הליך איסוף החתימות מחברי הכנסת בעיצומו לקראת הערב (ד') בחצות, המועד האחרון להגשת המועמדות | חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, הסיר את מועמדותו | הבחירות יתקיימו ב-2 ביוני

מרים פרץ ויצחק הרצוג. מי יחליף את ריבלין? (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
מרים פרץ ויצחק הרצוג. מי יחליף את ריבלין? (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רשימת המועמדים לנשיאות המדינה תיסגר היום (רביעי) בחצות. הכנסת תבחר את הנשיא ה-11 שיחליף את ראובן ריבלין עוד שבועיים, ביום רביעי 2 ביוני. יו"ר הסוכנות היהודית, השר לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיש את מועמדותו למזכירות הכנסת. כשעה אחריו עשתה זאת גם אשת החינוך, מרים פרץ. כל אחד מהמועמדים צריך להגיש חתימות של עשרה חברי כנסת לפחות, וכל חבר כנסת רשאי לחתום למועמד אחד בלבד.

מועמדים נוספים שהביעו רצונם להגיש מועמדות: הזמר יהורם גאון. מלבדם הכריזו על מועמדותם השר לשעבר שמעון שטרית, אשת העסקים אלהאם חאזן, שהייתה האישה הערבייה הראשונה שמודיעה על כוונתה להתמודד לתפקיד, חבר הכנסת לשעבר מיכאל בר-זוהר, ויוסף אברמוביץ, יזם בתחום האנרגיה הסולארית.

פרץ, אשת חינוך שזכתה בפרס ישראל, הגיעה לתודעת הציבור אחרי ששכלה את שני בניה כלוחמים בצה"ל. בפוסט שפרסמה בפייסבוק כתבה: "לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי, לא בעת הזו כשהמראות של הפצועים וההרוגים ניבטים מכל עבר. רצה הגורל, וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי היום, כשברקע קולות הטילים. אבל דווקא בעת הזו, כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת, זה הזמן לאחדות".

"בשנים האחרונות אני מסתובבת ברחבי הארץ, וזכיתי להפגש עם החברה הישראלית על גווניה", כתבה פרץ. "במפגשים האלו שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד, על תפקיד שמעולם לא ייחלתי לעצמי. כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם".

מרים פרץ (צילום: מאיר אליפור)
מרים פרץ (צילום: מאיר אליפור)

חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, שלא הצליח להגיע ל-10 חתימות, משך את מועמדותו וכתב: "כמו תמיד יש במאי לתסריט הגדול שמכוון את העניינים הכי טוב. רציתי להביא אנרגיות חדשות של טוב למוסד הנשיאות ולא עלתה בידי. מאחל בהצלחה רבה לכל המועמדים המצוינים, בעזרתו יתברך אשתדל להמשיך לפעול למען הארת פנים, ריבוי הטוב בעולם ולמען חיזוק האוכלוסיות השקופות".

בר-זוהר פנה אתמול ליו"ר הכנסת יריב לוין בבקשה לדחות את מועד הבחירות בשבוע, ל-9 ביוני: "בסימן האחדות הלאומית המסמל גם את תפקיד נשיא המדינה, ומאחר שאנו נמצאים בימים מורכבים של מערכה ביטחונית בתוך גבולות המדינה ומחוצה לה, אני סבור שיש לבחון את דחיית מועד הבחירות לנשיאות. אלו לא ימים לקמפיינים פוליטיים".

בחירת הנשיא מתנהלת בהצבעה חשאית של חברי הכנסת. לפי החוק, הנשיא צריך להיבחר ברוב חברי הכנסת, כלומר, לזכות ביותר מ-61 קולות. אם יש יותר משני מועמדים ואף אחד מהם לא זוכה ברוב הקולות, ייערך סיבוב שני בין שני המועמדים שזכו במספר הקולות הגבוה ביותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!