דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ג'נט ילן: "הגיע הזמן שהממשלה תחזור לשחק תפקיד משמעותי וחכם יותר במשק"

שרת האוצר האמריקאית אמרה את הדברים במפגש עם מנכ"לי חברות עסקיות, בניסיון לגייס תמיכתם בתכנית ההשקעות של הממשל הכוללת העלאת מיסים

ג'נט ילין. "ההשקעות ורפורמות המס הכלולות בתכנית יגבירו את הרווחיות של החברות בארה"ב" (צילום: AP Photo/Patrick Semansky)
ג'נט ילין. "ההשקעות ורפורמות המס הכלולות בתכנית יגבירו את הרווחיות של החברות בארה"ב" (צילום: AP Photo/Patrick Semansky)
יונתן קירשנבאום

התכניות הכלכליות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נכנסות לשלב מבחן התוצאה: בניסיון לרכך את התנגדות בכירי המגזר ההפרטי לתכנית ההשקעות של הממשל, קראה שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן למנכ"לי החברות לתמוך בתכנית התשתיות על אף העלאת המסים המתוכננת.

בנאום מול נציגי הגופים העסקיים הגדולים בארה"ב הדגישה ילן שההשקעות צפויות להביא לעלייה ברווחיות החברות, גם בהתחשב בהעלאת המסים הצנועה.

מדובר בצעד נוסף בניסיון לגייס תמיכה לתכנית, אליה מתנגדים רבים במפלגה הרפובליקנית ובמגזר העסקי. המפלגה הרפובליקנית הגישה תכנית השקעות מצומצמת בהרבה מזו של הדמוקרטים, 800 מיליארד דולר בלבד לעומת 2.3 טריליון הדולר שהוצעו על ידי ממשל ביידן. התכנית הרפובליקנית אינה כוללת העלאות מסים.

כדי לממש את הבטחותיו, יצטרך ביידן לגייס תמיכה מספיקה בקונגרס. הדמוקרטים אמנם מחזיקים ברוב בשני בתי הנבחרים, אך מדובר ברוב קטן בבית הנבחרים, וברוב זעום בסנאט. כדי לאשר את החוק באמצעות תמיכה של חברי הקונגרס הדמוקרטיים בלבד, יצטרך ממשל ביידן להתפשר עם האגף השמרני יותר במפלגה שלו, מה שידרוש ממנו ככל הנראה להפחית בגודל החבילה המוצעת.

הניסיון להפחית את התנגדותם של הבכירים במשק נועד ככל הנראה להקל על המשא ומתן עם נציגים בקונגרס משתי המפלגות, ולהקל על אישור החוק.

לאפשר למשפחות עובדות הזדמנות שווה

"אנחנו משוכנעים שההשקעות ורפורמות המס הכלולות בתכנית יגבירו את הרווחיות של החברות בארה"ב, וישפרו את רמת התחרותיות שלהן", אמרה יילן. "אנחנו מקווים שהבכירים במגזר הפרטי יראו את העניין באור דומה ויתמכו בתכנית".

שרת האוצר שיגרה מסרים מרגיעים בנוגע להעלאות המיסים, מקור ההתנגדות העיקרי של הגופים העסקיים לתכנית, ודיברה באופן חד משמעי על הרחבת ההשקעה הממשלתית ועל הגדלת ההשקעות הישירות של הממשלה, תוך הבטחה שההשקעות יבוצעו באופן שיגביר את רווחיות החברות העסקיות ויבנה תשתית לחיזוק התחרותיות שלהן בעתיד.

"הגיע הזמן שהממשלה שלנו תחזור לשחק תפקיד משמעותי וחכם יותר במשק שלנו. התכניות של הממשל הנוכחי לא מהוות תמרוץ פיסקלי כמו שראינו בעבר. הן גם לא מכוונות להגדיל את היקף ההשקעות של הממשלה להיקף מוגדר כלשהו", אמרה יילן. "אנחנו מציעים השקעות חכמות  כדי להפוך את המשק שלנו לתחרותי יותר ובר קיימא, כדי לאפשר למשפחות עובדות הזדמנות שווה, וכדי להפוך את המערכת כולה להוגנת ושוויונית יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!