דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מורי תכניות ההעשרה שלא חזרו ללמד אחרי הקורונה: "ננטשנו על ידי המדינה"

התכניות בוטלו ועשרות אלפי מורות ומורים שהועסקו על ידי חברות קבלן במסגרת 'תוכנית לימודים נוספת' נשארו ללא פרנסה. ח"כ גלעד קריב: "לא יתכן שהמורות של הילדים שלנו, יהיו מוחלשות ובלי ביטחון תעסוקתי"

צמרת אביבי (צילום מסך משידורי הכנסת)
צמרת אביבי (צילום מסך משידורי הכנסת)
דוד טברסקי

עשרות אלפי מורות ומורים שמלמדים במסגרות הלימוד הוולנטריות במערכת החינוך המוכרות בשם תל"ן (תוכנית לימודים נוספת), לא חזרו לעבודה לאחר משבר הקורונה. זאת לאחר שפעילות התל"ן הופסקה בינואר 2021, והמורים המועסקים על ידי חברות כח אדם נותרו ללא מענה.

"אנחנו ענף שקוף. אני שקופה. משרד החינוך זרק אותנו לפח" אמרה צמרת אביבי, מנכ"לית ארגון מורי תוכנית העשרה והחוגים בדיון מיוחד שקיימה היום (ד') ועדת הכספים בעניינם. אביבי מייצגת כ-10 אלף מורות, רובן הגדול נשים. "גם הגנים הפרטיים ספגו מהלומה קשה ביותר, אין להם דרך להחזיר מורות לעבודה" לפני כמה חודשים פרסמו בארגון הגנים הפרטיים  שקרוב ל-4,000 מסגרות בגיל הרך הפסיקו את פעילותן בתקופת הקורונה.

תל"ן (תוכנית לימודים נוספת) היא תוכנית העשרה שההחלטה עליה והמימון שלה נמצא בידי ההורים. המורים בתוכניות אלה, אינם עובדי משרד החינוך. בשנה הנוכחית משרד החינוך אישר לבתי הספר לגבות תשלום תל"ן על סמסטר אחד בלבד, וזאת לאחר פשרה שהושגה בוועדת החינוך בין ההורים, חברי הועדה משרד החינוך והאוצר. המורים המועסקים בתכניות העשרה אומנם קיבלו מענק של עצמאיים אך מרביתם לא חזרו לעבוד. המצוקה קשה במיוחד אצל המורים שהפעילו חוגים במעונות ובגנים הפרטיים שם, לפי אביבי: "הגננות אומרות לנו שאין להן תקציב לזה". בדיון היא הסבירה כי "ננטשנו על ידי המדינה, פשוט כך" ודרשה מהממשלה לייצר מתווה מענקים עד ספטמבר.

לשאלה מה הייתה פרנסתם של מורי התל"ן בשנה רגילה החל מיוני, כלומר תחילתו של החופש הגדול,  ענתה אביבי כי "מלבד הגנים הפרטיים היינו משתתפים בבית ספר לחופש הגדול" אך כאמור משרד החינוך טרם הוציא מכרז מסודר להפעלת פעילות הקיץ ואנשי החינוך נמצאים בחוסר ודאות גבוהה. רועי כהן, מנכ"ל לשכת ארגוני העצמאים  והעסקים הפרטיים בישראל הצטרף לדרישה של אביבי שהמדינה תמשיך לסייע לעצמאים בחודשים הקרובים.

"לא יתכן שהמורות של הילדים שלנו, מי שמחנכות אותם, יהיו מוחלשות ובלי ביטחון תעסוקתי" אמר  חבר ועדתה כספים, ח"כ גלעד קריב (העבודה) "משרד החינוך ומשרד האוצר חייבים לתת תשובות בהקדם -.הפתרון המתבקש הוא להעסיק את מורות התל"ן לעוד שלושה חודשים, וככה גם להציל את שנת הלימודים האבודה וגם לספק פרנסה לעשרת אלפי מורות ומורי קבלן"

"צריך לעשות הכל כדי להחזיר את מורי התל"ן לעבודה ולשקול להעביר יותר תכניות תלן למערכת הקבועה" אמרה ח"כ קטי שטרית (הליכוד), שהעבירה ביקורת על האוצר ומשרד החינוך על כך שתכניות אלו לא יושמו עד היום. "בגלל האופן שהתלן עובד, בהעסקת מורים דרך חברות קבלן, מורים לא חזרו לעבודה וההורים שילמו על תכניות שהילדים לא עברו"

ח"כ אופיר כץ (הליכוד), שניהל את הדיון דרש שמשרד האוצר והחינוך ימצאו מתווה לפתרון למצב עד השבוע הבא, במשרד החינוך ציינו שבימים אלו נבנות תכניות לקיץ  וכי מורי התל"ן מוזמנים להצטרף אליהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!