דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

שלושה שרי חוץ מאירופה מבקרים בישראל: "אנחנו מקווים שהאלימות תיפסק בהקדם"

שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה נחתו היום (ה') בישראל, ונפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי | השרים ביקרו באתר שנפגע מירי רקטות | השר הצ'כי: "אני חסר מילים אחרי שראיתי את ההרס והטרור שחוותה ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של גרמניה הייקו מאס בקריה בת"א. (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של גרמניה הייקו מאס בקריה בת"א. (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר החוץ הגרמני הייקו מאס נחת היום (חמישי) בנתב"ג, וישתתף במפגן תמיכה של שרי חוץ מהעולם בישראל.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר למאס: "אני מודה לך מאוד על הגעתך לישראל היום בביקור של סולידריות בימים אלה. בראשית דבריי, אני מבקש להודות לממשלת גרמניה שתמכה בישראל מתחילת סבב הלחימה, גינתה את פעילות הטרור של חמאס והדגישה את זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה. בשעה זו שאנחנו נמצאים כאן, בדרום המדינה נשמעות אזעקות והחמאס יורה מטח רקטות לעבר תושבי דרום ישראל.

שר החוץ גבי אשכנזי (משמאל) ומקבילו הגרמני הייקו מאס (צילום: משרד החוץ)
שר החוץ גבי אשכנזי (משמאל) ומקבילו הגרמני הייקו מאס (צילום: משרד החוץ)

"הסבב הנוכחי אינו כמו סבבים קודמים! התקפת הטילים של חמאס על ישראל פרצה בעקבות ניסיון ברוטאלי של חמאס לחזק את מעמדו הפוליטי ולהשתלט על סדר היום הפלסטיני ועל הנהגת הרשות הפלסטינית. חמאס בחר לעשות זאת בהתקפות טרור וירי טילים ורקטות לעבר אזרחי ישראל בירושלים, תל אביב ובדרום הארץ. הוא עושה זאת מתוך שטחים מאוכלסים, מחצרות הבתים ובתי הספר, בחסות האוכלוסייה שלו, תוך שהוא משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי.

"חמאס מבצע פשע מלחמה כפול. הוא לא בוחל באמצעים ופוגע באוכלוסיה שלו, תוך שהוא פוגע בקווי החשמל לרצועה ועל הצוותים הישראליים שמסכנים את חייהם בניסיון לתקן אותם, יורה על המעברים היבשתיים ועל שיירות הסיוע המגיעות מישראל לרצועה.

"אף מדינה בעולם לא הייתה מסכימה לגילויי טרור ותוקפנות כאלו והייתה פועלת באופן דומה להגן על אזרחיה. ישראל פועלת תוך שימוש בכוח מידתי כשהיא נמנעת מלפגוע בבלתי מעורבים".

שר החוץ הגרמני מקבל סקירה בטחונית ותמונת מצב העורף מפי מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורודין (צילום: משרד החוץ)
שר החוץ הגרמני מקבל סקירה בטחונית ותמונת מצב העורף מפי מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורודין (צילום: משרד החוץ)

מאס אמר: "גרמניה עומדת לצדה של ישראל ועל זכותה להגן על עצמה. הגעתי לישראל להפגין סולידריות ולתמוך בישראל בעקבות ירי הטילים מעזה. אנו עוקבים בדאגה אחר המצב ההומניטרי בעזה ומודעים למאמצים הישראלים להכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.

"אנו תומכים במאמצים להפסקת אש בהקדם. שוחחתי על כך עם ארצות הברית, מצרים ומדינות נוספות, ואני מקווה שהמאמצים ישאו פרי. אנו גם צריכים להסתכל לעתיד, לדאוג לשלום בר קיימא באזור ולאפשר את המצב שישראלים לפלסטינים יוכלו לחיות כאן בהגדרה עצמית. המצב הנוכחי הוא מצב של אי ודאות שמחזק רק את אלה שמפיצים שנאה וטרור".

מאוחר יותר נפגש מאס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהציג לו מל"ט איראני שזוהה והופל באזור עמק המעיינות לפני יומיים.

בתום הפגישה אמר נתניהו כי "תיארתי לשר שבעוד שאנו נלחמים בחזיתות שונות, מי שעומדת מאחורי הרבה ממעשי התוקפנות האלה היא איראן. לא רק שאיראן תומכת לחלוטין בג'יהאד האסלאמי בעזה ונותנת לו את כל המימון, היא גם נותנת נשקים לחמאס וגם לחיזבאללה. הם מספקים את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור בפעילותם".

מאס אמר לראש הממשלה שהוא הגיע כדי לבטא את הסולידריות המלאה של גרמניה עם העם הישראלי. השר אמר לראש הממשלה כי גרמניה מגנה את ההתקפות של חמאס שאחראים להסלמה, וכי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה.

אשכנזי נפגש עם שר החוץ של צ'כיה, יאקוב קולהנק, ועם שר החוץ של סלובקיה, איוון קורצ'וק, ואמר להם: "אני מודה לכם מאוד על הגעתכם לישראל היום בביקור של סולידריות בימים אלה. בשם מדינת ישראל, אני מבקש להודות לממשלותיכם שתמכו בישראל מתחילת סבב הלחימה, גינו את החמאס ונתנו לנו תומכות בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה".

שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה מבקרים באתר שנפגע מירי רקטות. "ירי חמאס חייב להיפסק" (צילום: משרד החוץ)
שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה מבקרים באתר שנפגע מירי רקטות. "ירי חמאס חייב להיפסק" (צילום: משרד החוץ)

קולהנק אמר: "אני חסר מילים אחרי שראיתי את ההרס והטרור שחוותה ישראל. בימים אלו ישראל זקוקה לחבריה בעולם ואנו כאן להוכיח חברות חזקה ואיתנה. צ'כיה הניפה בגאווה את דגל ישראל מעל הבתים ומוסדות הממשל כאות להזדהות ותמיכה בישראל.

"לישראל מלוא הזכות להגן על אזרחיה. אני מאמין שהלחימה תסתיים במהרה ונוכל לראות תיירים צ'כים מבקרים בישראל".

קורצ'וק אמר: "אני רוצה להודות לך על ההזמנה לראות את מימדי ההרס שזרע חמאס.
אנו ידידי אמת ובאנו לכאן להראות את עוצמת הידידות בין המדינות. ירי חמאס חייב להיפסק. לישראל הזכות המלאה להגן על זכותה על עצמה. אנו עומדים כאן בהלם תחת הבית ההרוס ומקווים שהאלימות תיפסק בהקדם".

שר החוץ של יוון, ניקוס דנדיאס, ביקר גם הוא בישראל שלשום, ונפגש עם אשכנזי, שאמר: "אני מקדם בברכה את ביקורו דנדיאס, שהינו עדות ליחסים הקרובים בין המדינות ולסולידריות ההדדית. אני מבקש להודות לשר על הגינוי של ירי הטילים על ישראל על ידי חמאס וארגוני הטרור בעזה, והבעת התמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. נמשיך ונפעל עד להשבת השקט והבטחון לתושבי מדינת ישראל".

בשבוע הבא צפויים להגיע לישראל שרי חוץ נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!