דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון בגבעת זאב

אסון קריסת הטריבונה: מהנדס ובכיר בחסידות קרלין נעצרו בחשד להמתה בקלות דעת

בית משפט השלום בתל אביב דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים ושחרר אותם למעצר בית

אנשי זק"א בזירה בגבעת זאב (צילום: דוד טברסקי)
אנשי זק"א בזירה בגבעת זאב (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

המהנדס שאישר את הטריבונות באסון בבית הכנסת בגבעת זאב ובכיר בחסידות קרלין נעצרו ביממה האחרונה בחשד להמתה בקלות דעת, שהעונש המירבי עליה הוא 12 שנות מאסר.  המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשמונה ימים, אך בית המשפט השלום בתל אביב שחרר אותם למעצר בית בטענה כי חלקם באסון היה שולי, וכי יש חשדות חמורים יותר נגד גורמים אחרים.

המעצרים הגיעו אחרי שראש המועצה המקומית יוסי אברהמי זומן לחקירה ביחידה לחקירות הונאה במחוז תל אביב. אמש פשטה המשטרה על משרדי המועצה ועצרה לחקירה מספר בכירים בחשד לרשלנות באישור האירוע. משטרת תל אביב, בשיתוף המחלקה לחקירות שוטרים, צפויה לחקור  בקרוב גורמים במשטרת ירושלים.

חילופי ההאשמות בין המשטרה למועצה המקומית גבעת זאב נמשכים. המועצה טוענת שעשתה הכל כדי למנוע את קיום האירוע, וכי פניותיה החוזרות למשטרה בבקשה שתעשה זאת לא נענו. "הזהרנו עשרות פעמים, לא נעשה דבר", טענה המועצה.

מנגד, גורמים ביישוב ציינו את הקשר הקרוב בין ראש המועצה וראשי החסידות, שתמכו בו בבחירות. על כן יש חשד שאברהמי הסכים לקיים את האירוע באופן לא רשמי. במשטרה ממשיכים לטעון שעל הרשות הייתה האחריות למנוע את האירוע וכי היא לא יכלה לפעול לסגירתו.

בהודעה שפרסמה במוצאי החג, טענה חסידות קרלין-סטולין כי היו בידה כל האישורים  הנחוצים לקיום האירוע, כולל אישור של מהנדס. לטענת החסידות, והסיבה לאסון היא ליקויים בבניית הטריבונה. מסמך שפורסם אמש באתר ynet העלה שממונה הבטיחות של המועצה, דוד זקן, ציין שלא ניתן האישור הנדרש לאירוע המוני, והוא התקיים בלעדיו.

באסון קריסת הטריבונה בערב שבועות נהרגו מרדכי בנימין רובינשטיין בן ה-23, נשוי ואב לתינוקת ומאיר גלויברמן בן ה-13, שניהם מביתר עילית. מעל 200  חסידים נפצעו באירוע , עשרה מהם עדיין מאושפזים בבית החולים.

עורכי הדין עמית חדד, אמיר מורשתי ונועה מילשטיין, המייצגים את המהנדס, אמרו בתגובה כי "בית המשפט קבע, כבר בשלב ראשוני זה, שאחריותו של מרשנו לאירוע הקריסה הטראגי שולית, אם בכלל. בהתאם, הורה בית המשפט על שחרורו, למרות בקשת המשטרה. מדובר בהחלטה יוצאת דופן כשהיא ניתנת בשלב ראשוני זה, והיא מוכיחה כאלף עדים כי למרשנו אין קשר לאירוע שנחקר. אנחנו סמוכים ובטוחים שככל שתתקדם החקירה התמונה תתבהר אף יותר ויהיה ברור שלמרשנו אין כל קשר למקרה הקשה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!