דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

ראש הממשלה: "שינינו את המשוואה, לא נסבול עוד טפטוף של רקטות"

בהצהרה משותפת אחרי מבצע שומר החומות אמר שר הביטחון גנץ: "את ההישגים יש למנף למהלך מדיני" | הרמטכ"ל כוכבי: "פעלנו במבצע הזה אחרת, וכך זה ימשיך" | נתניהו: "יצרנו תנאים להשבת הנעדרים הביתה"

  • בהצהרה משותפת אחרי מבצע שומר החומות אמר שר הביטחון גנץ: "את ההישגים יש למנף למהלך מדיני" | הרמטכ"ל כוכבי: "פעלנו במבצע הזה אחרת, וכך זה ימשיך" | נתניהו: "יצרנו תנאים להשבת הנעדרים הביתה"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי מטרות מבצע 'שומר החומות' הושגו ללא צורך בכניסה קרקעית. "עשינו דברים נועזים וחדשניים וזאת מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות. אם היה צורך להיכנס קרקעית לעזה היינו עושים זאת, אבל אני חשבתי שיכולנו להשיג את התכלית שהשגנו בדרכים אחרות, בטוחות יותר", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן. נתניהו הוסיף כי "תמיד יש ביקורת אבל רוב אזרחי ישראל רואים שפעלנו בנחישות בתבונה ובאחריות עילאית."

נתניהו הודה לאזרחי ישראל ואמר: "אני מבקש להודות לכם על העמידה האיתנה ועל החוסן המרשים שגיליתם במהלך 11 ימי המבצע. אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן, אני יודע את כאבכם, ליבנו אתכם. אני שולח חיבוק חם לכל הפצועים ואיחולי החלמה שלמה ומהירה". הוא הודה לשר הביטחון גנץ, לרמטכ"ל אביב כוכבי ולראש השב"כ נדב ארגמן על העבודה המשותפת, וכן ללוחמות ולוחמי צה"ל, אנשי ארגוני המודיעין וארגוני ההצלה, וכן לשר החוץ גבי אשכנזי ואנשי המשרד על הפעולה המדינית במהלך המבצע.

הצהרה של ראש הממשלה נתניהו בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)
הצהרה של ראש הממשלה נתניהו בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)

"כראש ממשלת ישראל הדבר היחיד שמנחה אותי בקבלת ההחלטות בעת מבחן הוא הבטחת בטחונה של מדינת ישראל והשמירה על חיי אזרחיה וחייליה. כשיצאנו יחד למבצע הגדרתי את היעד המרכזי שלו – להנחית מכה קשה על ארגוני הטרור, לפגוע ביכולותיהם ולהשיב את השקט על סמך ביסוס ההרתעה. כך עשינו. לא הכול ידוע עדיין לציבור, לא הכול ידוע עדיין לחמאס, אבל מכלול ההישגים שלנו ייחשף במהלך הזמן."

נתניהו הציג את הישגי המבצע – פגיעה במפקדי חמאס, ב-200 פעילי טרור ופגיעה בתשתיות טרור. לדבריו, "שינינו את המשוואה לא רק בימי המבצע ותוך כדי המבצע, אנחנו שינינו את המשוואה גם להמשך. אם החמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות, הוא טועה. אנחנו נגיב בעוצמה אחרת על כל גילוי תוקפנות כנגד יישובי העוטף או בכל אזור אחר במדינת ישראל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

נתניהו התייחס לשני האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ולחיילים שגופותיהם מוחזקות על ידי חמאס – הדר גולדין ואורון שאול. לדבריו, "תוצאות המבצע יוצרות תנאים טובים יותר להשבת החיילים והאזרחים הנעדרים הביתה".

גנץ: "נדרשת פעולה מדינית"

שר הביטחון בני גנץ אמר ששוחח עם מנהיגי מדינות ערביות מתונות, "כאלה שביחסים עם ישראל וכאלה שלא", והן הביעו תמיכה והזדהות. הוא קרא לפעולה מדינית שתמנף את הישגי המבצע: "אם לא נפעל מדינית מהר ונכון, שומר החומות יירשם כעוד סבב בדרך למבצע הבא. אין לממשלת ישראל מנדט להפוך הישג צבאי חסר תקדים לחלילה החמצה מדינית. זוהי חובה של מדינת ישראל לתושבי הדרום, אתם ראויים לשקט בדיוק כמו תושבי ירושלים ותל אביב. גם תושבי עזה ראויים לשקט. הם ראויים לתעסוקה הולמת במקום מפעלי הרקטות שהושמדו, ולתשתיות מים, חשמל וביוב, ולבתי חולים שלא ישמשו למחסני רקטות".

שר הביטחון בני גנץ בהצהרה בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)
שר הביטחון בני גנץ בהצהרה בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)

גנץ התייחס גם לעימותים בתוך ישראל: "החברה הישראלית זקוקה לא רק לטיפול נמרץ אלא לתהליך ריפוי עמוק. להוקעה של גורמים קיצונים שמלבים את האש בתוכנו, לסולדיריות, לחינוך אחר ולהכרת השונה, ולכבוד הדדי. זו משימה לאומית מהחשובות ביותר הנמצאות לפתחנו בעת הזו".

כוכבי: "פעלנו במבצע הזה אחרת, גם ההמשך צריך להיות אחר"

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר כי החמאס ספג מכה קשה שלא ציפה לה: "לא בכדי ולא כבעבר הוא נמנע מירי בשעות האחרונות של המבצע", אמר. לדברי כוכבי, "עלינו להמשיך ולספק פתרונות לאתגר הרקטות ולחזק את תחושת הבטחון של אזרחי ישראל. הצבנו את איום הטילים והרקטות כיעד מרכזי לפני המבצע, שיפרנו יכולות בתחום ואני מבטיח שנעשה זאת גם בהמשך.

על הישגי המבצע אמר כוכבי: "מבחינתי תם ולא נשלם. נחליט על המשך פעולתנו בהתאם לשקט שישרור כאן. פעלנו במבצע הזה אחרת, הוא הסתיים אחרת ומבחינתנו גם ההמשך צריך להיות אחר".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בהצהרה בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)
הרמטכ"ל אביב כוכבי בהצהרה בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)

כוכבי התייחס ל"לצד כל המשימות בהן צה"ל עמד בהצלחה משימה אחת לא הושלמה והיא השבת הבנים הביתה. אנחנו פועלים בנושא הזה במרץ והישגי המבצע צריכים להאיץ את השבתם. זו אחריות אישית שלי זו אחריות אישית של מפקדי צה"ל ושל צה"ל כולו ולא ננוח עד שנשלים אותה".

ראש השב"כ נדב ארגמן בהצהרה בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)
ראש השב"כ נדב ארגמן בהצהרה בתום מבצע שומר החומות (צילום מסך)

ראש השב"כ, נדב ארגמן, התייחס למהומות בתוך ישראל: "שב"כ פעל לביצוע משימתו שאזרחי ישראל יוכלו לנוע בכל מקום בארץ מבלי לחשוש מאיש. למרות הרגיעה, הגחלים עדיין לוחשות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!