דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אחרי עונה מאתגרת: מכבי עירוני רמת גן היא אלופת המדינה לנשים בכדורסל

הקבוצה של עדן רוטברג וטל לב ניצחו את בנות אשדוד 61:84, וניצחו את סדרת הגמר בתוצאה 2:3 | רמת גן זכו באליפות זו השנה השנייה, ורשמו דאבל לאחר שזכו בגביע המדינה

מכבי עירוני רמת גן זוכה באליפות המדינה לנשים בכדורסל (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
מכבי עירוני רמת גן זוכה באליפות המדינה לנשים בכדורסל (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מכבי עירוני רמת גן היא אלופת המדינה לנשים בכדורסל לעונת 2020/21. רמת גן ניצחה היום (שישי) במשחק החמישי והמכריע את מכבי בנות אשדוד 61:84, וניצחה את סדרת הגמר בתוצאה 2:3 בסיכום הכללי. בעקבות הניצחון שומרת רמת גן על תואר האליפות משנה שעברה וחוגגת השנה זכייה בדאבל, לאחר שזכתה בגביע המדינה במהלך העונה.

זו הייתה עונה לא פשוטה למכבי עירוני רמת גן, שזכתה בשנה שעברה בתואר ללא משחקי הפלייאוף, לאחר עצירת העונה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. רמת גן החלה בצורה רעה את העונה, והתקשתה למצוא את הכימיה בין שחקניות הקבוצה. נקודת המפנה של העונה כולה הייתה הזכייה היחסית מפתיעה בגביע, כאשר הקבוצה הייתה באותה התקופה במאזן שלילי בליגה.

טל לב ועדן רוטברג ממכבי עירוני רמת גן. (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
טל לב ועדן רוטברג ממכבי עירוני רמת גן. (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שחקניות מכבי עירוני רמת גן עם צלחת האליפות (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שחקניות מכבי עירוני רמת גן עם צלחת האליפות (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

בעקבות הניצחונות הגדולים בגביע, ביניהם ניצחון על אליצור רמלה בגמר, הקבוצה יצאה לדרך חדשה בהובלת שתי הכוכבות הישראליות עדן רוטברג וטל לב, והצליחה למצוא את הקצב המתאים לסיים במקום הרביעי בליגה ולהיכנס למשחקי הפלייאוף. רמת גן זכתה באליפות לאחר שגברה על שתי הקבוצות החזקות העונה בליגה בדרך לתואר: בחצי הגמר על הפייבוריטית לאליפות אליצור רמלה, והיום על מכבי בנות אשדוד.

זהו סיום עונה מאכזב מבחינת הקבוצה הדרומית. אשדוד מסיימת את העונה ללא תואר. למרות שהקבוצה נראתה נהדר לאורך העונה, היא נקלעה לסיטואציה קשה לפני המשחק החמישי. המשחק, שהיה אמור להיערך באשדוד ברביעי ה-12 במאי, נדחה תחילה בגלל המבצע הצבאי, ולאחר מכן הועבר מהעיר אשדוד לחיפה הנייטרלית. הקבוצה שהייתה אמורה להגיע עם המומנטום למשחק איבדה את הביתיות, והגיעה למשחק לאחר ששחקניות הקבוצה לא התאמנו בצורה סדירה לאור המצב הביטחוני בדרום.

מהלך המשחק

רבע ראשון: דניאל אדאמס ומאי דיין פתחו עם 0:5 לאשדוד. עדן רוטברג וקיו וואלס העבירו את היתרון לרמת גן ל-5:10. שלשה של אלכס הארדן וחטיפה וסל של רוטברג העלו את רמת גן ל-7:15. מכאן קיילה הילסמן פתחה יתרון דו ספרתי של 7:17, והארדן סגרה את הרבע הראשון ב-9:19 לרמת גן.

רבע שני: תמר ברגל העלתה את רמת גן ל-13:26. וואלס המשיכה ל-16:33 עם 5 נקודות רצופות, ורוטברג דייקה מהעונשין ל-16:35. שלשה של נועה זלינסקי ונקודות של אלכסיס פיטרסון צימקו ל-41:29 וסגרו את המחצית הראשונה.

רבע שלישי: רמת גן פתחה עם 2:6, שהעלו אותה ל-31:47. שלשה של זליבנסקי צימקה ל-49:37. תמר ברגל סגרה את הרבע ביתרון 37:56 לרמת גן.

עדן רוטברג ממכבי עירוני רמת גן. (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן רוטברג ממכבי עירוני רמת גן. (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

רבע רביעי: עדן ענבר ניסתה לשנות את המומנטום בפסק זמן 7 דקות לסיום. שלשה של זליבנסקי צימקה ל-66:49 כשנותרו 6 דקות לסיום, אבל זה לא הספיק מול הנחישות של טל לב וחברותיה.

קלעו לאשדוד: אלכסיס פיטרסון 19, קאדיג'ה קייב 13 (10 ריבאונדים), דניאל אדאמס ונועה זליבנסקי 9 כ"א, יערה יצחקי 6, מאי דיין 5.

קלעו לרמת גן: אלכס הארדן וקיו וואלס 18 כ"א, עדן רוטברג 14, טל לב 12 (11 ריבאונדים), קיילה הילסמן 11 (15 ריבאונדים), תמר ברגל 8, מדיסון שה 3.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!