דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שבת

שמירת השבת / נפתר המשבר הקואליציוני סביב עבודות הרכבת

בתום סבב דיונים לילי, הגיע ראש הממשלה להסכמות עם ראשי הסיעות החרדיות לגבי עבודות התשתית שתוכננו להתבצע במהלך סוף השבוע. עבודות שלא כרוכות בפיקוח נפש, יידחו ליום חול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שישי) כי נפתר המשבר הקואליציוני בנושא עבודות הרכבת בשבת. כזכור, אתמול דרשו ראשי הסיעות החרדיות כי ראש הממשלה יורה על ביטול העבודות על מסילת הרכבת שתוכננו לסוף השבוע הנוכחי כדי למנוע חילול שבת ואף איימו בפירוק הקואליציה.

על פי הודעת משרד ראש הממשלה, ניהל נתניהו דיונים לאורך הלילה ולאחר שנבחנו כל ההיבטים התקבלה החלטה לפיה כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל אלו המתוכננות בנתיבי איילון. העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית, שניתנות לדחייה ללא סיכון חיי אדם, לא יתקיימו בשבת זו.

עוד סוכם כי תוקם ועדה שתפקידה להדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בראש הוועדה יעמוד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, והיא תכלול את מנכ"לית משרד התחבורה, מפכ"ל המשטרה, ושרי הסיעות החרדיות או נציגיהם.

עבודות התשתית המדוברות הן חלק מהקמת טרמינל חדש בתחנת השלום בתל אביב, שיאפשר כניסת נוסעים ויציאתם היישר אל גשר השלום, מצדו הדרומי. במהלך העבודות יוקמו שני מבני ענק האמורים לשמש מסד לטרמינל, אשר הקמתם ושינועם אמורים לקרות במהלך סוף השבוע הקרוב. "בימים האחרונים מועברים מרכיבי מבנה הפלדה מהדרום אל נקודת הכינוס צפונית לגשר השלום, שם הם יורכבו ויוכנו להנפה", נמסר מרכבת ישראל.

רבה של העיר תל אביב-יפו, הרב ישראל מאיר לאו, הגיב להחלטה בראיון לקול ישראל ואמר כי השימוש במונח "פיקוח נפש" בכל הקשור לעבודות התשתית במסילות רכבת הוא מוגזם ויש לשקול בכובד ראש את ההיבט ההלכתי של חילול השבת אל מול הסיכוי שבפגיעה בחיי אדם. עוד הוסיף כי בשנים האחרונות יש מי שבצורה שיטתית רומס ברגל גסה את הסטטוס קוו ואת סוגיית שמירת השבת במרחב הציבורי.

מנגד, אמר מיקי גיצין, חבר מועצת עיריית ת״א יפו ומנכ״ל ארגון ישראל חופשית כי "לא ייתכן שאזרחי ישראל, שממילא משלמים מחיר כבד על כך שאין תחבורה אפקטיבית בשבת, ישלמו כעת גם במחיר חיי אדם כשמדובר בעבודות תשתית. מצער לראות איך גם במקרה זה מעדיף ראש הממשלה את שלמות הקואליציה על פני חיי אדם והשכל הישר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!