דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חודש לסיום הטבות האבטלה: כחצי מיליון דורשי עבודה

מספר דורשי העבודה בישראל עומד על 580,464, הנמוך ביותר מאז הסגר השני | בשירות התעסוקה מודאגים שעובדים עם כישורי עבודה נמוכים יתקשו לחזור

עובדת ניקיון במלון. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
עובדת ניקיון במלון. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
הדס יום טוב

שירות התעסוקה מפרסם הבוקר (ראשון) כי מספר דורשי העבודה בישראל עומד על 580,464, מספר דורשי עבודה הנמוך ביותר מאז הסגר השני. מספר דורשי העבודה בחודש אפריל ירד ב-13.6% בהשוואה לחודש מרץ, 638,650 בתחילת אפריל בהשוואה ל-739,235 במרץ, כאשר עד לסוף חודש אפריל נרשמה ירידה של 5% נוספים.

בנוסף, ישנה ירידה בתביעות של דורשי העבודה בכל הרמות. מספר דורשי העבודה ותובעי האבטלה עמד בחודש אפריל על 490,855, צניחה של 14.4% בהשוואה למרץ, ומספר דורשי העבודה תובעי הבטחת ההכנסה עמד על 75,070, 5% פחות בהשוואה למספר שנרשם בחודש מרץ, והנתון הנמוך ביותר מאז הכניסה לסגר השני בספטמבר 2020. בשירות התעסוקה מודאגים מהנתון, וטוענים כי הוא מראה שוב כיצד בעלי כישורי העבודה הנמוכים מתקשים יותר לשוב למעגל העבודה בהשוואה לבעלי כישורים גבוהים יותר.

בשירות התעסוקה מדגישים כי שיעורי חזרתם לעבודה של דורשי עבודה ששהו בחל"ת היו גבוהים משמעותית מאשר אלה שאיבדו את מקום עבודתם לחלוטין. בסוף חודש אפריל, מספר דורשי העבודה השוהים בחל"ת ותובעים דמי אבטלה עמד על 224,365, כמחצית מהמספר שנרשם בסוף חודש פברואר (445 אלף). מספר דורשי העבודה ששהו בחל"ת ירד ב-43% בחודשיים שבין תחילת מרץ לתחילת מאי, זאת לעומת ירידה של 6% בלבד במספר דורשי העבודה שאינם בחל"ת שנרשמה באותו פרק זמן. שיעור דורשי העבודה שאינם בחל"ת, משמע איבדו את מקום עבודתם לגמרי, מצוי בעלייה מתמדת.

עוד עולה מהנתונים כי חלה ירידה במספר דורשי העבודה המתמודדים על כל משרה פנויה. בסוף אפריל היו 4.9 דורשי עבודה לכל משרה, הנתון הנמוך ביותר מאז פרוץ משבר הקורונה. בשירות התעסוקה מדגישים כי בניכוי מספר דורשי העבודה השוהים בחל"ת, שיש להם מעסיק לחזור אליו, הנתון טוב בהרבה ועומד על 1.9 דורשי עבודה ללא מעסיק לכל משרה.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "רוב החוזרים למעגל העבודה שהו בחל"ת, אולם יש לשים לב כי נשארו רבים שחושבים שהם בחופשה ללא תשלום אך אינם יודעים עדיין כי למעשה הפכו למפוטרים. אנו ממוקדים בסיוע לאוכלוסיות שיישארו ללא עבודה גם לאחר יוני 2021 עם סיום רשת הביטחון האוטומטית. שירות התעסוקה מפעיל את מלוא התכניות שברשותו, מקיים אלפי השמות בכל חודש, עורך מאות סדנאות, ייעוצים, אימונים, הכשרות וירידי תעסוקה. רק בשבוע האחרון ביצע בשיתוף ההסתדרות יריד וירטואלי ענק במסגרתו נהנו עשרות אלפי דורשי עבודה מסדנאות, הרצאות ולייב צ'אט עם עובדי שירות התעסוקה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!