דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

רשות הכבאות ניסתה להשעות את יו"ר הוועד, שהתנגד להציב כבאים לשמירות בזמן מנוחה

ארגון עובדי הכבאות נמצא בסכסוך עבודה עם ההנהלה בעקבות הדרישה מהעובדים לשמירות לילה בתחנה | יו"ר ועד התחנה, רשף שבי פרץ, זומן לשימוע בטענה שסירב פקודה

כבאי מפנה ילד מבית ספר שפרצה בו שריפה (צילום ארכיון: דוברות כבאות והצלה)
כבאי מפנה ילד מבית ספר שפרצה בו שריפה (צילום ארכיון: דוברות כבאות והצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בחסות המשבר הביטחוני, ניסו ברשות הכבאות פעם נוספת להטיל משימות שמירה על כבאי מחוז צפון בזמני ההתרעננות שלהם. הנהלת הכבאות אף ביקשה לזמן את נציג מחוז הצפון לשימוע לפני השעייה, בטענה שהנחה את הכבאים לסרב פקודה, אבל נסוגה מכוונתה לעשות זאת במהלך דיון בבית הדין לעבודה אתמול (ראשון) בנצרת.

נציב הכבאות דדי שמחי ביקש כבר לפני שנה להטיל על הכבאים מטלה נוספת על עבודתם המבצעית ושגרת האימונים שלהם, והם נדרשו במהלך זמני המנוחה והתרעננות שלהם למנות 'שומר תורן' שיישאר ער וישמור על התחנה.

הפגנה מול ביתו של נציב הכבאות דדי שמחי (צילום: עמר כהן)
הפגנה מול ביתו של נציב הכבאות דדי שמחי (צילום: עמר כהן)

ארגון עובדי הכבאות התנגד לכך בתוקף, והבהיר שמניעת שעות מנוחה מהכבאים עלולה להוביל לפגיעה בבריאותם ובכשירותם המבצעים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הנחה אז את הכבאים, במסגרת סכסוך העבודה הקיים במערך הכבאות, לא לבצע את השמירות, והן אכן אינן מתבצעות כבר יותר משנה.

בעקבות אירועי השבועות האחרונים, בהם התגברות המתיחות בחברה הערבית וריבוי ניסיונות הצתה ואירועים אלימים, קיבלו בשבוע שעבר פעם נוספת כבאים במחוז צפון הנחיה להוסיף את מטלות השמירה לשגרת יומם.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. הנחה לא לבצע שמירות שפוגעות בתפקוד המבצעי, והן אכן אינן מתבצעות כבר יותר משנה  (צילום: יונתן בלום)
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. הנחה לא לבצע שמירות שפוגעות בתפקוד המבצעי, והן אכן אינן מתבצעות כבר יותר משנה  (צילום: יונתן בלום)

יו"ר ועד תחנת טבריה, רשף שבי פרץ, התעמת עם מפקד המשמרת רב רשף איציק בן חמו, וביקש להסביר לו שההנחיה לבצע שמירות היא פסולה, מנוגדת להנחיות יו"ר ההסתדרות ויו"ר ארגון הכבאים, ונוגעת בסוגיה המצויה בסכסוך עבודה.

פרץ זומן לשימוע כעבור שלושה ימים, בטענה ש'סירב לבצע פקודה מבצעית', אף שבעת האירוע פרץ עצמו כלל לא היה במשמרת, והגיע לתחנה בזמנו הפנוי כדי לחזק את ידיהם של חבריו לוחמי האש במשמרות הרוויות באירועים. ארגון הכבאים וההסתדרות עתרו נגד רשות הכבאות לבית הדין לעבודה.

בדיון שהתקיים אתמול בבית הדין לעבודה בנצרת, הבהירו עורכות הדין יעל שילוני וסיגל פעיל, המייצגות את ארגון העובדים וההסתדרות, שההסתדרות אינה מקבלת את טענת הכבאות שהצעדים הארגוניים הם בגדר 'סירוב פקודה', ורואה בסדרת ההליכים המשמעתיים שנוקטת הנציבות נגד נציגי עובדים חדשות לבקרים ניסיונות לפגיעה בזכות ההתארגנות של עובדי מערך הכבאות.

עורכות הדין הדגישו שסוגיית השמירות בתחנות הכיבוי היא אחת הסוגיות המרכזיות שעליהן הוסכם רק שבוע שעבר לדון במסגרת הגישור בין נציבות הכבאות ונציגות העובדים, ושהתנהלות הרשות מעלה את החשש שאינה באה להליך הגישור בנפש חפצה.

בא כוח נציבות הכבאות אמר שהם רואים בחומרה 'קריאה לסירוב פקודה'. עם זאת, לדבריהם, נוכח סיום מצב החירום, הסכימו לבטל את ההשעיה 'כאילו לא הייתה'. בית הדין נתן להסכמה זו תוקף של פסק דין.

"על אף שבית המשפט אמר את דברו בצורה נחרצת, וקיבל באופן מלא את בקשת ההסתדרות וארגון העובדים, אנו קוראים להנהלה לפעול לשיתוף פעולה ולפעול למען קידום מעמד העובדים וקידום מערך הכבאות בישראל", כתב ארגון העובדים בדף הפייסבוק שלו, והודה לבר-דוד ולצוות ההסתדרות שליווה אותם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!