דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מזכיר המדינה האמריקאי יגיע לסבב שיחות קצר במזרח התיכון

אנתוני בלינקן צפוי לבקר בישראל, הגדה המערבית, ירדן ומצרים, בניסיון להניח את היסודות לחידוש תהליך השלום

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ייבקר בימים הקרובים במזרח התיכון בניסיון ללחוץ על ישראל והפלסטינים להשתמש בהפסקת האש שהושגה בסוף השבוע האחרון כבסיס לחידוש שיחות השלום בין הצדדים.

הנשיא ג'ו ביידן הודיע כי בלינקן ימריא היום (שני) מוושינגטון לביקור קצר בישראל, הגדה המערבית, ירדן ומצרים. בלינקן צפוי לדון עם הצדדים באירועי מבצע 'שומר החומות'. מדובר במעורבות ישירה ראשונה בדרג זה של ממשל ביידן. בהודעה שפרסם בנושא אמר ביידן כי בלינקן יעבוד עם השותפות האזוריות כדי להבטיח "את המאמץ הבינלאומי המתואם להעניק לרצועת עזה סיוע מיידי".

המטרה העיקרית של בלינקן תהיה לחזק את הסכם הפסקת האש, בניסיון להבטיח את קיומו ארוך הטווח. עוד צפוי מזכיר המדינה לעסוק הסיוע ההומניטרי הדחוף הנדרש ברצועת עזה, להדגיש את הצורך להביא לסיום את האלימות בערים המעורבות בישראל ולהניח את היסודות לחידוש תהליך השלום.

בלינקן יפגוש את מנהיגי ישראל, הרשות הפלסטינית, מצרים וירדן אך לא ייפגש עם אף גורם מחמאס. ארה"ב עדיין מגדירה את חמאס כ"ארגון טרור זר", ואוסרת על מגעים בין גורמי ממשל אמריקאיים לארגון. המשמעות היא שמזכיר המדינה ייאלץ להסתייע בגורמים שלישיים, כמו מצרים או קטאר, כדי להעביר מסרים לחמאס.

בראיון שהעניק אמש לרשת CNN אמר בלינקן כי אחרי ההכרזה על הפסקת האש "הגיע הזמן, כמו שאמר גם הנשיא ביידן, חובה על כולנו לנסות לשנות כיוון ולבנות משהו חיובי יותר, ומה שזה אומר זה שגם הישראלים וגם הפלסטינים צריכים לדעת בחיי היומיום שלהם שהם יזכו לרמה שווה של הזדמנויות, ביטחון אישי וכבוד אישי".

הוא הוסיף כי עדיין לא הגיע הזמן לחידוש מיידי של שיחות השלום בין הצדדים, אך ניתן לעשות כבר עכשיו מספר צעדים, בעיקר יוזמות הומניטריות, לתיקון הנזק שגרמו התקיפות הישראליות ברצועת עזה.

"אני לא חושב שאנחנו נמצאים במקום שבו כל סוג של משא ומתן על מה, שלדעתי, חייב להיות הפיתרון, כלומר פיתרון שתי המדינות, נמצא בראש סדר העדיפויות", אמר בלינקן", אנחנו חייבים להתחיל לבנות מחדש דרכים קונקרטיות שיציעו תקווה והזדמנויות אמיתיות לבני האדם שחיים באזור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!