דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הרשות להגנת הצרכן מבקשת לקנוס את פלאפון ב-584 אלף שקלים

לטענת הרשות, החברה מכרה מוצרים ללקוחות מבלי להבהיר להם שמדובר בעסקה נפרדת מזו של שירותי הסלולר | עוד נטען כי החברה גבתה מחירים גבוהים יותר מאלה שהובטחו | פלאפון: "תלונות בודדות שלא מייצגות את מדיניות החברה"

מרכז שירות ומכירה של חברת פלאפון, ירושלים (צילום: פלאש 90).
מרכז שירות ומכירה של חברת פלאפון, ירושלים (צילום: פלאש 90).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שני) על כוונתה לקנוס את חברת פלאפון ב-584 אלף שקלים בגין הטעיית צרכנים והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק. הרשות הטילה בעבר שני עיצומים כספיים על החברה בגלל הטעיית צרכנים. על פי החוק, יכולה פלאפון לערער על הכוונה להטיל עליה קנס ועל גובה הקנס בתוך 45 ימים.

חקירת הרשות בנושא החלה ב-2019, בעקבות תלונות צרכנים שהגיעו בין דצמבר 2017 לדצמבר 2018, והסתיימה לאחרונה. חוקי הרשות מצאו שהחברה הציעה לצרכנים, בשיחה טלפונית כמו גם במרכזי השירות, לשנות את התוכנית עליה הם מנויים ולהוזיל את עלותה, לרכוש מכשיר סלולארי חדש או לשדרגו וכו'.

במהלך השיחה, נמכרו ללקוח מוצרים נוסף (כמו רמקולים, אוזניות או טאבלט). עסקה זו הוצגה ככלולה בתוך עסקת הסלולר, והחברה הסתירה מהצרכנים את העובדה שמדובר בעסקת מכירה נוספת שהם לא מחוייבים לבצע.

לטענת הרשות, הצרכנים שילמו על מוצר שברובם המכריע של המקרים לא היה להם צורך בו, ורק בדיעבד נודע להם כי הוא לא כלול במחיר העסקה המקורי כפי שהוטעו לחשוב.

עוד טוענת הרשות כי נציגי החברה פעלו במגוון דרכים פסולות במהלך חתימה על עסקאות עם צרכנים: הטעיה אקטיבית, במסגרתה הטעו צרכנים לחשוב כי המוצר ניתן ללא עלות, והטעיה פסיבית, במסגרתה הנציגים בחרו שלא להציג בפני הצרכנים את העובדה שמדובר בעסקת מכירה לכל דבר ועניין.

על פי הודעת הרשות, נציגי החברה לא ערכו הבחנה בין עלות שירותי הסלולר לבין מחירו הכולל של המכשיר, לא מסרו לצרכנים כי למעשה הם רוכשים את המכשיר באופן מובחן מרכישת שירותי הסלולר ולא נקבו במחיר הכולל של העסקה.

בחלק מהמקרים, העלתה החקירה, החברה גבתה מהצרכנים מחיר גבוה מזה שסוכם עימם בשיחת המכירה. במקום בו הצרכן דרש לשלם את המחיר שסוכם עמו ולא יותר, החברה סירבה לכך.

במקרים נוספים, עלות המוצר הוצגה על ידי נציג השירות כמחיר המשולם בתעריף חודשי ובפריסה ל-36 תשלומים. לטענת הרשות, החברה הסתירה מהצרכן כי הוא יכול לשלם בעד המוצר במזומן או בפריסת תשלומים מופחתת ובכך להוזיל את עלות העסקה. אפשרות הבחירה במספר התשלומים נרשמה כעובדה מוגמרת, תוך הותרת רושם כי הצרכן בחר בה.  

מחברת פלאפון נמסר בתגובה: "מדובר בתלונות בודדות מלפני כארבע שנים, במרביתן טיפלנו זמן רב לפני פניית הרשות וחלקן מבוססות על עובדות לא נכונות. הן אינן מייצגות את מדיניות החברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!