דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף ללא גבולות: מעל 300 אלף מתים בהודו, ירידה בתחלואה בארה"ב

בערים הגדולות בהודו מסתמנת הקלה, אך באזורים הכפריים התחלואה עדיין גבוהה | עקב המחסור בחיסונים, הממשלה אסרה על התחסנות בני 18-44 | בארה"ב, שבה מעל מחצית התחסנו במנה ראשונה, הגיעה התחלואה לרמתה ביוני שעבר

קרוב משפחה של נפטר מקורונה עורך טקס השכבה בחליפת מיגון, גאוהאטי, הודו, 24 במאי 2021. הודו חצתה את רף 300 אלף המתים מהמגפה  (AP Photo/Anupam Nath)
קרוב משפחה של נפטר מקורונה עורך טקס השכבה בחליפת מיגון, גאוהאטי, הודו, 24 במאי 2021. הודו חצתה את רף 300 אלף המתים מהמגפה (AP Photo/Anupam Nath)

הודו חצתה היום (שני) עוד ציון דרך קודר של מעל 300 אלף מתים ממחלת הקורונה, לפי משרד הבריאות במדינה. במקביל לכך, גל התחלואה ההרסני שפוקד אותה נרגע במקצת בערים הגדולות, אך מציף את האזורים הכפריים והעניים יותר.

העלייה במספר הנפטרים מגיעה כשהאטה באספקת החיסונים למדינה פגעה במאבק שלה במגפה, והותירה אנשים רבים ללא חיסון. במקביל הופיעה בקרב חולים ומחלימים רבים בהודו פטרת נדירה וקטלנית בשם מוקורמיקוסיס, שמדאיגה מאוד את הרופאים.

מספר המתים בהודו הוא השלישי בגודלו בעולם, לאחר ארצות הברית וברזיל, והוא מהווה 8.6% מקרוב ל-3.47 מיליון מקרי תמותה בקורונה ברחבי העולם, אך נראה שהמספרים האמיתיים גדולים בהרבה.

היום (שני) דיווח משרד הבריאות על 4,454 מקרי מוות חדשים ב-24 השעות האחרונות, שהביאו את מספר מקרי המוות במדינה ל-303,720. המשרד דיווח גם על 222,315 מאומתים חדשים, שהעלו את מספר מקרי הקורונה במדינה ל-27 מיליון מתחילת התפרצות המגפה. אך כאמור, שני הנתונים נמוכים יותר מהמצב האמיתי, כמעט בוודאות.

מהרי ההימלאיה הרחוקים בצפון, דרך הערבות העצומות במרכז המדינה ועד לחופי הים בדרום, המגפה התפשטה במהירות במדינה והציפה את מערכת הבריאות בהודו, הסובלת מתת תקצוב.

בבירה ניו דלהי, תושבים מתו בביתם ללא חמצן כשבבתי החולים אזל הציוד. במומבי, חולי קורונה מתו במסדרונות צפופים של בתי חולים. באזורים הכפריים, החום וקוצר הנשימה מוטטו אנשים עוד לפני שאובחנו כחולים בנגיף.

למרות שהערים הגדולות מראות סימני שיפור בימים האחרונים, המגפה בהודו רחוקה מסיום. נראה שהוא כבר פגע בשיעור מבהיל של האזורים הכפריים במדינה, בהם מרבית התושבים מתגוררים, והטיפול הרפואי מוגבל.

בתוך שבועות, מאות גופות נשטפו בגדות נהר הגנגס שבמדינת אוטאר פראדש. גופות רבות נוספות נמצאו קבורות בקברים רדודים לאורך גדותיו החוליות. ריבוי הגופות עורר דאגה שמדובר בקורבנות של נגיף הקורונה.

מבצע החיסונים של הודו האט לאחרונה, ומדינות רבות בהודו הודיעו שאין להן מספיק חיסונים לספק לאוכלוסיה. במדינה שהיא יצרנית החיסונים הגדולה בעולם התחסנו באופן מלא רק 3.8% מתוך 1.4 מיליארד תושבים. היום (שני) אסרה הממשלה הפדרלית על התחסנות של אנשים בגיל 18-44 במרכזי החיסונים הממשלתיים כדי "לצמצם למינימום את בזבוז החיסונים".

ארה"ב

מספר מקרי הקורונה החדשים ביממה בארה"ב ירד לשיעור שלא נראה מזה 11 חודשים, ומצית אופטימיות שמבצעי החיסונים מצליחים למנוע מקרי קורונה חמורים וכן את התפשטות הנגיף.

בזמן שמספר המאומתים החדשים, האשפוזים ומקרי המוות ירד בחדות השבוע, ארה"ב חזרה השבוע בגדול לחיים שלפני המגפה. חיבוקים והתקהלויות ללא מסכות חזרו לבית הלבן, בעיר הנמל מוביל באלבמה נערך בשישי האחרון מצעד לסיום הקורונה, וגם מדינות בהן עדיין חלות הגבלות קורונה מוכנות להסיר אותן.

קרנבל שערך בארה"ב כ"פיצוי" על ביטול קרנבל ה"מארדי גרא" המסורתי בעקבות מגפת הקורונה (AP Photo/Gerald Herbert)
קרנבל שערך בארה"ב כ"פיצוי" על ביטול קרנבל ה"מארדי גרא" המסורתי בעקבות מגפת הקורונה (AP Photo/Gerald Herbert)

למרות זאת, מומחי בריאות מזהירים שלא מספיק אמריקנים התחסנו כדי לחסל לגמרי את הנגיף, מה שמאפשר את הופעתם של ווריאנטים חדשים שיכולים להרחיב את המגפה.

בשבוע שהסתיים בשבת האחרונה אובחנו בארה"ב 30 אלף מקרים חדשים ביממה בממוצע. רושל ולנסקי, מנהלת המרכז המאריקאי לבקרת מחלות (CDC), ציינה שמספר המקרים לא היה נמוך כל כך מאז ה-18 ביוני 2020. מספר הנפטרים הממוצע בשבוע שעבר ירד ל-552 ביממה, מספר שאף הוא לא נראה מאז יולי שעבר. זוהי ירידה דרמטית מאז גל התחלואה הקשה בארה"ב בינואר.

"כשבכל שבוע שעובר אנחנו ממשיכים לראות את ההתקדמות, הנתון הזה נותן לי תקווה", אמרה ולנסקי במסיבת עיתונאים בשישי האחרון.

מומחי בריאות נותנים למבצע החיסונים במדינה את הקרדיט לתפנית. לפי נתוני ה-CDC, מעל 60% מהאוכלוסיה שמעל גיל 18 קיבלה לפחות מנת חיסון אחת, וכמעט מחצית מהם התחסנו באופן מלא. אבל הביקוש לחיסונים יורד ברוב חלקי ארה"ב. בממשל של הנשיא ג'ו ביידן מנסים לשכנע אמריקנים נוספים להירשם לקבלת חיסון, במסר שהחיסונים מציעים חזרה לחיים נורמליים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!