דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ועדת הכספים אישרה: איזורי התעשייה באשקלון יזכו להטבות מס

בוועדה דרשו להאריך את ההטבות לשנה הבאה, אבל הדבר דורש הארכה של החוק לעידוד השקעות הון

בנייה באשקלון, מבט מהים, (הילל מאייר / פלאש90)
בנייה באשקלון, מבט מהים, (הילל מאייר / פלאש90)
יונתן קירשנבאום

ועדת הכספים אישרה הבוקר (שלישי) את הצעת שר האוצר, ישראל כ"ץ, להגדיר את אזורי התעשייה באשקלון כאזור פיתוח א' ולזכות אותם בהטבות מס במסגרת חוק עידוד השקעות הון.

הוועדה רצתה להאריך את ההטבות גם לשנים הבאות, במהלך הדיון העלו נציגי האוצר את הטענה שאי אפשר לאשר את הצעד מבלי להאריך את חוק עידוד השקעות הון בשנתיים נוספות, משום שהחוק הנוכחי פג בסוף שנת 2021. לכן, נטען שיש צורך להאריך קודם כל את החוק עד לשנת 2023 כדי לאשר את הצעד. הוועדה אישרה את הצעד על אף התנגדות האוצר, הנובעת מהעובדה שלא נמצא מקור תקציבי להטבות המס בלי הארכת החוק.

בתגובה לעמדת האוצר, איים ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, לעכב את הסכם הגג העירוני אם לא יאושרו הצעדים. "היום ייעצר הסכם הגג ולא תיבנה עוד יחידה אחת וכל מה שנבנה יעוכב, ואז נראה מאיפה תביאו את הכספים שאתם מקבלים מאשקלון", אמר גלאם. "אתם מקבלים 700 מיליון ש"ח רק מקצ"א. כל חברי הכנסת מציגים את עמדתם, ואתם במשרדי הממשלה בעמדתכם. לא תשווק אפילו דירה אחת, עד שהממשלה ואותם פקידים יעבירו את מה שצריך להגיע לתושבים בזכות. חצי שנה אני מול הפקידים האלה וכולם מסובבים, נמאס לי, אתם לא דואגים לתושבים. לא נהייה המחלבה כאשר אתם לא תטפלו בתושבים".

בנוסף, דרש ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, כי גם אזור המועצה ייכלל במפת ההקלות.

חברי הוועדה דרשו את תמיכת האוצר בצעדים, אך מנגד ציינו כי אין ברצונם לעכב את התיקון המקל על האזה"ת הצפוני אשקלון כאמור.

בעקבות הדברים אישרה הוועדה את התיקונים, כאשר יו"ר הוועדה סיכם את הצעדים הקרובים שתנקוט הוועדה על מנת להשלים את המהלך: "אני מבקש לקבל תשובה בנוגע לחוף אשקלון בתוך שבוע, זה לא כסף גדול, זה מקום שהיה תחת מטחי טילים ונמצא תחת איומים נוספים. אני קובע כעת ישיבה ב-7 לספטמבר על חוק עידוד השקעות הון, אבקש מהיועצת המשפטית לוועדה להכין חוק ולהפוך את החוק לעידוד השקעות הון לחוק קבוע, שיכלול הארכה לאזורי התעשייה המרחביים באשקלון וגם בנוגע לחוף אשקלון לצד יתר רכיבי החוק, זאת אם לא נגיע לנוסח מוסכם".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), קבע כי הוועדה תדון בספטמבר בהארכת חוק עידוד השקעות הון כדי לספק מקור תקציבי לסיוע. גפני גם ביקש להפוך את חוק עידוד השקעות הון להוראת קבע, כך שלא תידרוש אישור חוזר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!