דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ביקורת חריפה בכנסת על הגבלת הפיצוי ל-40 ק"מ: "בזמן אמת המדינה בורחת מאחריות"

יו"ר ועדת הכספים גפני: "לא נוכל להעביר את התקנות כמו פעם קודמת, תמצאו פתרונות" | יו"ר המגזר העסקי: "הייתי מצפה שראש רשות המסים ייפגש אתנו ועם ההסתדרות לפני פרסום התקנות"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני. קרדיט צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר ועדת הכספים משה גפני. קרדיט צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יונתן קירשנבאום

ביקורת חריפה בוועדת הכספים על הכוונה להגביל את הפיצוי בזמן הלוחמה ליישובים שמרוחקים 40 ק"מ מהגבול. התקנות יובאו לאישור הוועדה ביום שני הבא, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) דרש לדעת מה תהיה העלות של הרחבת ההטבה לכל העסקים שנפגעו. בסוף הדיון פנה לנציגי האוצר ואמר: "לא נוכל להעביר את אותם התקנות שאושרו בפעם האחרונה, המציאות השתנתה. אני מבקש שתמצאו פתרונות. קחו את ההערות שהיו פה בחשבון".

"אני לא רואה הורה שמשאיר ילד בגיל שנתיים לבד בממ"ד. ברגעים שפיקוד העורף אומר שסוגרים, אז סוגרים" אמר ח"כ ינון אזולאי (ש"ס). " לא צריך להתייחס לטווח הק"מ. מה עם רמלה? לוד? אנשים פחדו לצאת לעבוד". ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר: "עסקים משלמים מסים בתמורה להגנה מצד המדינה. אם המדינה ידעה לייצר מצב שבו יש איום טילים גם על המרכז, היא צריכה לדעת לפצות על הפגיעה הזו".

מנהל רשות המיסים, ערן יעקב הגן על ההחלטה: "צריך לזכור שמ-2006 זה התהליך שנתנו ולא פרצנו אותו, תמיד עלה העניין של בין 40 ל-80 קילומטר, בצוק איתן צריך לזכור שהסבב נמשך הרבה יותר. צריך לזכור שיש לזה עלויות מאוד גדולות. צריך לזכור שמעל 80 אחוז מהאזעקות היו ב-40 קילומטר, מעל 87 אחוז מהאזעקות בזמן העבודה היו בתוך ה-40 קילומטר. בסוף יש לדבר הזה גם מחיר, ומעל 40 קילומטר מדובר בלא מעט מיליארדים. צריך להסתכל מה עשינו עד היום וגם מה עושים קדימה. גם לדבר הזה צריך לתת משקל, כי מעל 40 קילומטר קדימה מדובר במספרים אחרים. בגין התשלום העקיף בטווח של עד 40 קילומטר בלבד, אנחנו מדברים על 2 מיליארד שקלים".

סגן הממונה על התקציבים באוצר, איתי טמקין, הצטרף לדבריו: " השאלה אם אופן החלוקה הוא יציב לגבי הליכים ארוכים יותר, אם נייצר עלות גבוה לגבי המרכז, לאורך זמן זה משהו משמעותי. צריך לזכור שרשת הקורונה עדין פרוסה עבור החודשים מאי – יוני, יוני באופן חלקי, לכן גם עסקים באזור המרכז שלא חזרו למחזור עסקים מלא לפני המבצע, מקבלים פיצוי. המצב לא מצדיק שינוי של הסטטוס קוו, אם בלבנון השנייה בעצימות גבוה יותר הצלחנו להשאיר את הטווח של 0 עד 40, אני חושב שנכון להשאיר אותו גם במבצע הזה".

"אם חמאס הגדיל את הטווח, אני מציע שגם אנחנו נגדיל את הטווח" אמר יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. "ציפיתי שמנהל רשות המסים ימצא זמן לשבת אתי ועם יו"ר ההסתדרות לפני פרסום התקנות. בואו נעשה את זה במשותף ולא נקבל החלטות מעל הראש".

עו"ד ורד וייס מההסתדרות הוסיפה: "לא יתכן שהעובדים האלה לא יקבלו פיצוי. אני משוכנעת שהחוסן הלאומי זה גם הידיעה שידאגו לך. כולנו מודעים למצב קופת המדינה, ופועלים באחריות המתבקשת. אבל אי אפשר להמעיט במתן מרחב נשימה לעובדים. רק עכשיו מתחילה ההתאוששות משנת הקורונה, וגם את זה צריך לקחת בחשבון".

יו"ר התאחדות התעשיינים רון תומר הבהיר שבניגוד לטענת האוצר, אין קשר בין הפיצוי למענקי הקורונה. "מענק ההוצאות הקבועות לא קשור לשכר". ראש לשכת העצמאיים (לה"ב) רועי כאן כינה את פקידי האוצר "מנותקים", ואמר "בזמן אמת המדינה בורחת מאחריות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!