דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סימולטורים חדשים יחשבו את שכר עובדי הקבלן במשרדים ממשלתיים

הכלים הדיגיטליים החדשים שהשיק החשב הכללי באוצר נועדו למנוע מכרזי-הפסד ולהגביר את הפיקוח על זכויות העובדים בתחום הניקיון והשמירה

eng עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר.  (צילום ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
eng עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר. (צילום ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החשב הכללי במשרד האוצר פרסם היום (ג') סימולטורים לחישוב שכר עובדי קבלן בתחומי הניקיון והשמירה, המועסקים בשירות המדינה. הסימולטורים נועדו לאפשר למשרדי הממשלה לחשב את עלויות ההעסקה שחברות הקבלן נדרשות לשלם לעובדיהם, ובכך להגביר ולייעל את הפיקוח על מכרזים ולמנוע הפרת זכויות עובדים. 

הסימולטורים מאפשרים לחשב את השכר של כל עובד באופן פרטני על-פי מאפייני ההעסקה שלו, כגון וותק וימי עבודה בשבוע. החישוב נעשה בהתאם להסכם הקיבוצי לעובדי הקבלן בתחומים אלו, בשירות המדינה. הכלים הדיגיטליים החדשים פותחו בחטיבת שכר ותנאי שירות באגף החשב הכללי באוצר, בשיתוף ארגון חברות הניקיון בישראל.

יו"ר הארגון אבי מזרחי אמר ל"דבר", כי מדובר ביוזמה שקידם לאורך שנים קודמו בתפקיד, עו"ד אילן שמעוני. "זוהי הצעה המותאמת באופן מיטבי לאופן ההעסקה בענף הניקיון" כדבריו, "ותאפשר גם לחברות וגם ללקוחות במשרדי הממשלה והמגזר הציבורי להגמיש את שכר עובדי הניקיון המוחלשים, מעל לשכר המינימום המעיק, ולשפר לאורך השנים את תנאי העסקת העובדים". 

החשב הכללי יהלי רוטנברג אמר כי "חלה עלינו חובה מוסרית וערכית לפעול לשמירת זכויותיהם של אלפי עובדים המועסקים בהתקשרויות הממשלה עם קבלני ניקיון, שמירה ואבטחה, וזאת מבלי לגרוע מהאחריות של החברות המעסיקות".  

משרדי הממשלה מקיימים כ-300 הסכמי התקשרות עם כ-60 קבלנים בתחומי הניקיון והשמירה, במסגרתם מועסקים כ-13,700 עובדים. באגף החשב הכללי ציינו כי הם מפעילים מערך ביקורת לשמירת זכויות עובדי הקבלן, שבאחריותו לוודא כי החברות שמספקות שירותים לממשלה, מתנהלות על-פי דרישות החוק. 

בשנת 2018 הצביע מערך הביקורת על הפרות שכר בשווי 1.5 מיליון שקלים וב-2017 נמצאו הפרות שכר בשווי דומה. רוב ההפרות היו בתחום הפנסיה, תשלומי פיצויים, דמי שעות נוספות ושעות מנוחה שבועיות. בתום הליך הביקורת נדרשו ספקי השירותים להצהיר על תיקון הליקויים והשבת הכספים לעובדיהם, באמצעות דו"ח מיוחד של רואה חשבון. דו"ח הבדיקה המדגמית לשנת 2019 טרם פורסם.

יו"ר איגוד עובדי השמירה והנקיון בהסתדרות, יוסי ברבי אמר: "אנחנו מברכים על כל יוזמה שתיצור הגנה מיטבית על זכויותיהם של עובדי השמירה והניקיון. שיפור תנאי ההעסקה והשכר של עובדי הניקיון והאבטחה יעלה את מעמד הענפים, ויגביר את הביקוש לעבודה בענפים אלה שסובלים ממחסור של עובדים. צריך להגביר את קיום מנגנוני ההגנה על זכויות העובדים, על מנת לצמצם תופעה של מכרזי הפסד אצל מזמיני השירות, ולהפוך את הענפים הללו לענפים מבוקשים ומשגשגים״.

את הסימולטורים ניתן למצוא באתר החשב הכללי באוצר, חטיבת שכר וגמלאות:

 https://www.gov.il/he/departments/general/cleaning-and-security-contractors

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!