דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ליגת העל בכדורגל / השחקנים הצעירים והמבטיחים שיפרצו העונה, אם רק יתנו להם

גלזר, פרץ, אוחנה, דוד, פלישר, כהן, מחמיד, פלקושצ'נקו, אינברום וזנטי - אלה הכדורגלנים שאנחנו בונים עליהם שיעשו את העונה, ובעזרת המאמנים והקהל אולי גם את השנים הבאות.

משחק כדורגל במסגרת ליגת העל. ארכיון (צילום: Zvi Roger, מתוך ויקימדיה קומונס).
משחק כדורגל במסגרת ליגת העל. ארכיון (צילום: Zvi Roger, מתוך ויקימדיה קומונס).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הליגה הישראלית פתחה שנה חדשה וזה הזמן להכיר מספר שחקנים צעירים ומעניינים שיתרוצצו על הדשא של ליגת העל, בתקווה להפוך השנה לשחקני הרכב ומפתח בקבוצותיהם. ליגת העל מפוצצת בכישרון שרק צריך הכוונה ואמונה מצד המאמנים ובעלי הקבוצות, אולי בדרך למעבר לקבוצה גדולה יותר או לנבחרת ישראל. אז הנה רשימה חלקית אך איכותית של השחקנים הצעירים בעלי הסיכוי לפרוץ השנה לתודעה הלאומית.

דן גלזר, בן 20, בני יהודה ת"א

שחקנה הצעיר של בני-יהודה תל-אביב סומן בשנים האחרון כ'הדבר הבא' שיוצא ממחלקת הנוער של מכבי תל-אביב, שמו נקשר למעבר לאקדמיית הנוער של איינטרכט פרנקפורט. גלזר הוא קשר 50/50, בעל ראית משחק מצויינת, יכולת ניהול משחק מאחור ומיקום טוב על המגרש. בשנה שעברה שיחק בתחילה במחלקת הנוער הצהובה ובלט כמנהיג והיה קפטן הקבוצה. בחצי השנה השנייה שיחק בביתר ת"א רמלה. השנה הוא מקווה לפרוץ בבני יהודה שידועה כקבוצה שנותנת במה לשחקנים צעירים וכשרוניים.

אליאל פרץ, בן 19, מכבי ת"א

האח הצעיר של דור, שזכה בשנה שעברה למעט הזדמנויות בקבוצה הבוגרת. נראה שמאמנה החדש של מכבי תל אביב, שוטה ארבלדזה, בונה יותר על הקשר הצעיר וכבר הספיק לשתף אותו בשישה משחקים בכל המסגרות מתחילת השנה. אליאל, בשונה מאחיו, נחשב לשחקן בעל יכולות יותר התקפיות. פרץ הוא קשר 50/50 איכותי וטכני שיודע לנהל ולייצר סדר במרכז השדה עם יכולת מסירה טובה לעומק.

מיכאל אוחנה, בן 21, מ.ס.אשדוד

אוחנה הוא הכוכב של הקבוצה מהדרום. אין ספק לגבי הכישרון העצום שלו, והשנה מקומו בהרכב הראשון מובטח ואף ודאי. אוחנה משחק בעמדת הקשר ההתקפי, בשנתיים האחרונות הוא הפך לשחקן שכל התקפה אשדודית עוברת דרכו, הוא מנהל את המשחק ומבשל כדורים נהדרים לחבריו הצעירים בחלק הקדמי. אוחנה מושך כבר היום המון תשומת לב באירופה, וכנראה זאת תהיה השנה האחרונה שלו לפני מכירה ויציאה לקבוצה אירופית. אוחנה הצטיין גם בנבחרת הנוער כשעלתה לאליפות אירופה בשנת 2014, והיום שחקן הרכב בנבחרת האולימפית.

אוחנה מלהטט בכדור

אוחנה מכבב בנבחרת הנוער

דין דוד, בן 19, מ.ס.אשדוד

שחקנה הצעיר והמפתיע של מ.ס. אשדוד. בשנה שעברה בליגה הלאומית פרץ משום מקום והפך לחלוץ הפותח והפורה מאוד של הקבוצה. דוד שהגיע מהמחלקות הצעירות של אשקלון, נקלט בצורה נהדרת באקדמיה של אשדוד. שם, בעזרת עבודה צמודה ונכונה מהסוג שמאפיין את האקדמיה של אשדוד, פרץ דוד קדימה. דוד כבש בשנה שעברה 16 שערים והשנה כבר הספיק לכבוש שלושה בגביע הטוטו. בינתיים נראה כחלוץ מהיר מאוד ומלא חוצפה חיובית.

דוד כובש מול אח"י נצרת

אופק פישלר בן 20, הפועל חיפה

פישלר הוא שחקן מגוון, היכול לשחק כמגן ימני וגם כקשר אחורי, אך מצטיין בעיקר בעמדת הבלם. גבוה וחזק, ניחן בניתור טוב ומצטיין במשחק הגובה. ידוע ככובש מעולה בנגיחות בקבוצת הנוער של הפועל חיפה, וגם בסיכול המצבים הנייחים של היריבים. פלישר קיבל הבטחה מהבעלים יואב כץ לשמש כבלם המחליף של הקבוצה, בתקווה לקבל השנה יותר הזדמנויות ולפרוץ קדימה.

ירדן כהן בן 19, הפועל רעננה

כהן משחק בעמדת הבלם, והגיע לנוער של רעננה לפני שנתיים מקבוצת מכבי חיפה, שם השתלב מצויין וסיים עם שבעה שערים מעמדת הקשר האחורי. בתחילת העונה חיים סילבס זיהה את הפוטנציאל ההגנתי הטמון בשחקן הצעיר והחליט להפוך אותו לבלם. בינתיים עומד כהן באחריות ומצליח ליצר הגנה טובה לקבוצה מהשרון, בתקווה שהקרדיט שהוא מקבל ימשיך גם בעתיד.

מקסים פלקושצ'נקו בן 20, הפועל חיפה

פלקושצ'נקו זכה להופעת בכורה חלומית מול הפועל עכו עם כיבוש השער השלישי לזכות הפועל חיפה במשחק החשוב בקרבות התחתית שנה שעברה. פלקושצ'נקו תופקד במחזורי הסיום כקשר התקפי והצליח להבקיע בחמשת מחזורי הסיום 3 שערים ולהוסיף להם 2 בישולים. בדרך כלל הוא מתופקד כקשר 50/50 או קשר הגנתי ומהעמדות האחוריות יותר מתקשה לבטא את יכולת המסירה המצויינת והבעיטה האדירה שלו. מקסים מפגין מגוון קישורים ברמה גבוהה ובעל מוסר עבודה גבוהה.  הוא ניחן ביכולת בשתי הרגליים וטכניקה גבוהה. השנה מקווה הקשר הצעיר להמשיך את ההתקדמות שלו ולתפוס מקום קבע בהרכב של אלי כהן ולא להיזכר כהברקה חד פעמית.

פלקושצ'נקו כובש מול עכו

עמית זנטי בן 19, מכבי חיפה

כישרון צעיר חדש בעמדת הקישור ההתקפי במועדון הירוק. לצערם הרב של שחקני הבית במכבי חיפה, ולמרות פס הייצור המרשים של הקבוצה, מעטים מקבלים הזדמנות בקבוצה הבוגרת ורובם הולכים לאיבוד בהשאלות אין סופיות לקבוצות התחתית. זנטי בעל יכולת מסירה טובה ושליטה טובה בכדור, ויכול, אולי, להיות המרענן הרשמי שעולה מהספסל עם המון אנרגיות חיוביות להעיר את הקהל הירוק ואת החלק ההתקפי עמוס הכישרון. עמית זנטי הוא שחקן מוכשר לצד ריבוי שחקנים צעירים שכיכבו בקבוצת הנוער שזכתה באליפות שנה שעברה, והוא מקווה לא להישכח השנה בספסל כמו רבים וטובים לפניו.

אנס מחמיד בן 18, הפועל תל אביב

החלוץ הצעיר והאנרגטי נרכש בשנה שעברה על ידי הפועל תל אביב, אחרי מאבק ממושך נגד מכבי תל אביב, מקבוצת בית"ר טוברוק. מחמיד נחשב לעילוי בקבוצות הצעירות ולכובש מצטיין. בשתי העונות האחרונות כבש 21 ו-20 שערים בכל המסגרות. הנתון המרשים ביותר בקרירה הקצרה שלו היא שבאחד עשר משחקים בנבחרת הנוער (עד גיל 19) הספיק לכבוש עשרה שערים. מחמיד הוא שחקן מאוד פיזי, בעל משחק ראש טוב, ובעל יכולת התמצאות טובה ברחבה. בינתיים קיבלנו טעימה קטנה ממנו כשעלה כמחליף בגביע הטוטו. אם אלי גוטמן ישלח אותו בהמשך גם לדשא במשחקי הליגה, נוכל כולנו לצפות ולהנות מהחלוץ הצעיר והאיכותי שגדל כאן.

מאחמיד כובש בנגיחה מעולה

אור אינברום בן 20, מ.ס.אשדוד

אי אפשר לסיים את רשימת השחקנים המבטיחים בלי להציג בפניכם עוד שחקן צעיר נהדר מהקבוצה הכשרונית ביותר בישראל. אינברום גדל בקריית-גת וגם הוא הגיע בגיל הנערים לאקדמיה האשדודית. אינברום משחק כקשר התקפי והצטיין בשנתיים האחרונות לצד מיכאל אוחנה ודין דוד. את השנה שעברה סיים עם 20 שערים בליגה הלאומית. הוא שחקן גבוה וחזק, שולט בכדור ומשחק באופן מאוד אינטלגנטי, בעל מהירות מסחררת וכמובן דיוק טוב מול השער. שחקן כנף נפלא שעוד נשמע אליו רבות.

שער ענק מול הפועל חיפה בליגת העל

כמו בכל שנה, ליגת העל נפתחת בציפיות גבוהות לעונה מעניינת, מרתקת ואיכותית. נקווה שהשנה הזאת תהיה השנה של השחקנים הצעירים, אשר יובילו את קבוצות הליגה וכך נרוויח עוד שחקנים מוכשרים ומצטיינים בקבוצות ובנבחרות ישראל לשנים הבאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!