דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מזכ"לית הסתדרות המורים על הלימודים בקיץ: "אין תכנית סדורה, התקציב לא סוכם"

המזכ"לית יפה בן דוד ביקרה את משרד החינוך על חוסר שיתוף הפעולה עם המורים, ועל ההתמקדות בתכנים לימודיים: "מה שצריך עכשיו, במיוחד אחרי המלחמה, זה עיסוק בהיבט הרגשי והנפשי"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, ביקרה היום (שלישי) בחריפות את מתווה הלימודים בחופש הגדול שפרסם משרד החינוך בראשון השבוע, הכולל שלושה שבועות לימודים על בסיס וולונטרי של המורים והתלמידים. לדבריה, המתווה שהוצג לא תואם עם המורים והמנהלים בשטח, אינו הולם את צרכיהם והיא צופה שרוב המורים יבחרו שלא ללמד במסגרתו. בנוסף ביקרה בן דוד את משרד החינוך על ההתמקדות בהשלמת פערים לימודיים במקום בהיבט החברתי-רגשי.

"אנחנו לא נגד תכניות שרוצים לעשות, אבל לא ראיתי עדיין שום תכנית סדורה", אמרה בן דוד בראיון לאולפן ynet, "גם תקציב התכנית שהוציאו לכלי התקשורת לא סוכם בין מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר. אף אחד לא בא לדבר".

בן דוד ציינה שהתכנית שהוצגה מצומצמת בהרבה מהתכנית שהציג המשרד באפריל, שלדבריה, גם היא לא היתה ריאלית מלכתחילה. "אם נזכיר נשכחות, בהתחלה דיברו על תקציב של 2.5 מיליארד שקל עבור תכנית מגני הילדים ועד לכיתות י"א, תכנית למידה באמת. מלכתחילה ידענו שזה לא ייצא לפועל, כי בחופש הגדול לא רואים את כיתות ז' ומעלה מגיעים לבית הספר."

בנוסף האשימה מזכ"לית הסתדרות המורים את משרד החינוך בחוסר שקיפות: "משרד החינוך עשה סקר גדול מאוד בקרב ציבור עובדי ההוראה ובקרב התלמידים כדי לבדוק מי באמת יבוא בחופשה. למה לא מראים את התוצאות? זו דוגמה נוספת לחוסר שיתוף הפעולה בין משרד החינוך למורים".

בן דוד צופה שאחרי השנה הנוכחית, מעט מורים יבחרו לעבוד בבית הספר בחופש הגדול. "תסתכלו על בית הספר של החגים שהיה בחנוכה. הרי לפני שנת הקורונה, צוותי חינוך רבים באמת השתתפו בבית הספר של הקיץ. אבל באה הקורונה, ומה לעשות שהיא גרמה לשחיקה גדולה מאוד גם שלהם. ראינו שקרוב ל-10% נענו לעבודה בחופש. הם מבקשים לצאת לחופשה ולאגור כוחות, כי הם יצטרכו לפתוח את השנה ב-1 בספטמבר".

לדברי בן דוד, המורים בכל מקרה עובדים במהלך חלק מחופשת הקיץ. "מי שחושב שהמורים בתיכונים יוצאים ב-21 ביוני לחופשה וביסודי ב-30 ביוני, הוא טועה. הם נשארים להכין את שנת הלימודים, וזה לוקח לפעמים גם שבועיים או שלושה".

בן דוד ביקרה את משרד החינוך על ההתמקדות בתכנית המוצעת בתכנים לימודיים ולא תכנים רגשיים-חברתיים. "מה שצריך עכשיו, במיוחד אחרי מה שהילדים חוו במלחמה, זה הנושא של ההיבט הרגשי והנפשי. זה חשוב מאוד".

תכנית משרד החינוך: שלושה שבועות של לימודים

לפי הודעת משרד החינוך, התכנית תימשך כשלושה שבועות. בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות היא תחל ב-21 ביוני ותימשך על פי החלטת בית הספר, ובגני הילדים ובתי הספר היסודים היא תחל ב-1 ביולי עד ה-21 ביולי. תקציבה של התוכנית הוא 900 מיליון שקלים, שהם 64% פחות מהתקציב שהובטח.

שתי תכניות מוצעות לילדי הגן: האחת היא תכנית העשרה לבני 4-3 שמתמקדת ביכולות השיח של הילדים. השנייה, "מעברים", מכינה את הילדים העולים לכיתה א'.

התכנית ביסודי כוללת פעילויות של העצמה רגשית-חברתית, פעילויות חברתיות, משחקים ותנועה, ופעילויות העשרה. בפן הלימודי כיתות א'-ב' יתמקדו בשפה ומתמטיקה. בכיתות ג'-ו' יתמקדו בנוסף למקצועות אלו גם באנגלית.

בחטיבות הביניים ובעל-יסודי יתקיימו הלימודים על פי החלטת בית הספר ורצון התלמידים. ההרשמה לתכנית היא מראש, וכוללת תשלום של 30 שקלים ליום. יש כמה אופני פעילות שבית הספר יכול לבחור מהם: העצמה רגשית, פעילויות הכנה לצה"ל, התנדבות בקהילה וסיורי מורשת. בפן הלימודי יש תכנית הכנה לתיכון המיועדת לכיתות ט' והכנה לבגרות. מעבר לכך, תהיה אפשרות גם לקבוצות למידה לפי דרישה במקצועות הליבה: מדעים, מתמטיקה, שפה ואנגלית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!