דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ועדי העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי הודיעו על איחוד: "קוראים לעובדי yes להצטרף"

בראש הוועד החדש, ועד עובדי אלפא, יעמוד יחיאל שמן, יו"ר ועד פלאפון, וסגניתו תהיה לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד בזק בינלאומי | יו"ר ההסתדרות: "זהו ציון דרך חשוב במאבק לשמירה על זכויות העובדים בענף התקשורת"

חתימת הסכם ועד אלפא
בפלאפון ובזק בינלאומי. מימין: יחיאל שמן, ארנון בר-דוד, יקי חלוצי ולימור ליברמן לביא (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
חתימת הסכם ועד אלפא בפלאפון ובזק בינלאומי. מימין: יחיאל שמן, ארנון בר-דוד, יקי חלוצי ולימור ליברמן לביא (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדי העובדים של חברות פלאפון ובזק בינלאומי הודיעו היום (רביעי) על הקמת ועד עובדי קבוצת אלפא, שמייצג למעלה מ-3,000 עובדים. בראש הוועד יעמוד יו"ר ועד עובדי חברת פלאפון, יחיאל שמן, וסגניתו תהיה יו"ר הוועד של עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן לביא.

הקמת הוועד נועדה לשנות את המצב הנוכחי, שבו הנהלה אחת פועלת מול שלושה ועדים נפרדים, ולאחד כוחות כדי להגיע להסכם אחד מול הנהלת אלפא, שיעמיד במרכז את טובת החברות והעובדים בקבוצה, הכוללת את פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.

המהלך יוצא לפועל על רקע התוכנית של הנהלת בזק ודירקטוריון הקבוצה לבצע שינויים ארגוניים משמעותיים ומרחיקי לכת בחברות הבנות.

הוועד המשותף קורא כעת לעובדי yes, שמאוגדים כיום במסגרת ההסתדרות הלאומית, להצטרף למהלך במטרה ליצור כוח מאוחד שיאפשר את השמירה על זכויות עובדי הקבוצה, תנאיהם וביטחונם התעסוקתי נוכח האתגרים והמהלכים הצפויים בקבוצה. כדי להצטרף למהלך, יצטרכו עובדי yes לעבור להסתדרות הכללית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "הקמת הוועד המשותף היא ציון דרך חשוב במאבק לשמירה על זכויות העובדים ולהבטחת העתיד התעסוקתי בענף התקשורת. הנהלת אלפא ודירקטוריון בזק צריכים להבין שמולם נמצאים ועדי עובדים אחראים ומקצועיים, שיצרו כוח חזק, מאוחד וחכם, וכל מהלך חד-צדדי על גב העובדים יהיה טעות.

"אני קורא להנהלה לשבת איתנו, ואנחנו מצידנו נהיה מוכנים להתקדם במשא ומתן מולה. הצעד היום הוא הוכחה לכך שכשפועלים יחד בשילוב ידיים, אפשר להגיע להישגים גדולים הרבה יותר מאשר כשכל צד פועל בנפרד. כבית של העובדים בישראל, אני קורא גם לעובדי yes להצטרף למהלך ולהביא לשינוי המיוחל למען כל העובדים בקבוצה".

הצדדים חותמים על ההסכם. "המענה הראוי והצודק לשינויים הארגוניים בבזק" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הצדדים חותמים על ההסכם. "המענה הראוי והצודק לשינויים הארגוניים בבזק" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר: "אנחנו גאים להקים היום נציגות חזקה ומאוחדת לעובדי אלפא. הקמת הוועד היא הדרך הנכונה להתמודד יד ביד עם ההנהלה של קונצרן אלפא ועם האתגרים התחרותיים בשוק התקשורת, וכן לייצר ערך אמיתי לעובדים. אני קורא למנכ"ל אלפא, רן גוראון, להנחות את הצוות המקצועי להירתם למשא ומתן יעיל להסכם קיבוצי אחד לטובת כלל העובדים".

יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן, אמר: "הכוח הארגוני של עובדי החברות הבנות הוא המענה הראוי והצודק לשינויים הארגוניים שהנהלת אלפא ודירקטוריון בזק מובילים היום. רק כך נוכל להגיע להישגים גדולים עוד יותר, גם עבור עובדי yes. רק בדרך הזו נוכל להסתכל בלבן של העיניים למתחרים שלנו בענף התקשורת ולייצר תחרות ראויה״.

סגנית יו"ר הוועד, לימור ליברמן לביא, אמרה: "לפני 7 שנים הייתי ממקימי ועד עובדי בזק בינלאומי, והיום אני גאה להיות שותפה להקמת ועד עובדי אלפא. הוועד החדש ישנה את המציאות עבור שלוש החברות בקבוצה, יהפוך את העובדים לשווים אל מול ההנהלה ויוכל להביא להסכם אחד עבור כלל העובדים. אני קוראת לעובדי yes להצטרף אלינו כדי שביחד נוכל לצמוח ולצעוד קדימה".

כזכור, עובדי חברת פלאפון היו עובדי חברת הסלולר הראשונה שהתאגדה בישראל, ומאבקם המתוקשר, כמו גם פסק דין פלאפון משנת 2012 שקבע שלמעסיק אסור להתערב בהתאגדות עובדיו, סללו את הדרך להתאגדותם של מאות אלפי עובדים במאות חברות נוספות, בין היתר בתחומי התקשורת וההייטק.

עובדי חברת בזק בינלאומי נאבקו בחודש האחרון כנגד כוונת הנהלת הקבוצה לפרק את החברה ולפצל את פעילותה בין שלוש חברות שונות, בהן החברות האחרות בקבוצת אלפא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!