חברת הענק אמזון, הודיעה היום (רביעי) כי היא רוכשת את אולפן הקולנוע של MGM תמורת כ-8.45 מיליארד דולר. בכך תשפר את עמדתה במסגרת מלחמות הסטרימינג (הזרמת שירותי מידע) מול יריבות כמו נטפליקס, אפל TV פלוס, HBO Max, דיסני פלוס ואחרות. עם זאת, המחיר שבו נסגרה העסקה עם אמזון מפתיע למדי – בדצמבר האחרון הוערך השווי של MGM ב-5.5 מיליארד דולר בלבד.
מדובר ברכישה השנייה הכי גדולה בתולדותיה של אמזון, אחרי העסקה שבה קנתה את רשת שיווק המזון Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר ב-2017. ההצלחה הענקית של אמזון הפכה את המייסד והמנכ"ל שלה, ג'ף בזוס, לאיש העשיר בעולם – הונו מוערך על-ידי פורבס ביותר מ-188 מיליארד דולר.
באמצעות חברות אחרות שולח בזוס זרועות לתחומים נוספים: חברת Blue Origin שהקים מייצרת טילי שיגור לחלל ומעוניינת לפעול בתחום תיירות החלל, והחל משנת 2013 הוא הבעלים של העיתון היוקרתי וושינגטון פוסט.
העסקה עם MGM צפויה לעורר ביקורת רגולטורית לאור הדומיננטיות של אמזון בסקטורים כה רבים. חבר הקונגרס הרפובליקני קן באק אמר עוד לפני ההכרזה על העסקה: "המיזוג הצפוי הוא דוגמה נוספת לשאיפה של ענקיות הטכנולוגיה להשתלט על כל סקטור בכלכלה שלנו. אם הקונגרס לא יפעל בקרוב, לא יישאר שוק שענקיות הטכנולוגיה לא שולטות בו".
MGM הוא אולפן קולנוע ותיק שהוקם ב-1924 ובבעלותו הזכויות על סרטי "ג'יימס בונד", "רוקי", "הפנתר הוורוד" ואחרים. האולפן עומד גם מאחורי סדרות טלוויזיה מצליחות כמו "סיפורה של שפחה" ו"פארגו" ומאחורי להיטי הריאליטי "הישרדות" ו-"The Voice".
אמזון, שנוסדה ב-1995 כחנות ספרים מקוונת, הפכה לחברת ענק של 1.6 טריליון דולר שעושה מעט מכל דבר. יש לה רשת עסקית למשלוחים שמקבלת הזמנות לאנשים תוך יומיים או מוקדם יותר; מוכרת משאפים ואינסולין; עסק למחשוב ענן שמפעיל את האפליקציות של נטפליקס ומקדונלד'ס והיא מתכננת לשלוח יותר מ-3,200 לוויינים לחלל להקרין שירות אינטרנט לכדור הארץ.