דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון במירון

״שיחה על תה וקוגל״: יוזמה חדשה תפגיש אלפי ישראלים עם משפחות חרדיות בציון 30 יום לאסון במירון

הדס סבתו, ממובילות היוזמה: "כשישבתי בשבעה של דניאל אמבון ז"ל שנהרג במירון הצלחתי להסתכל מעבר לסטריאוטיפים, והרגשתי שיצאתי משם אחרת"

שיינדי סדובסקי, תמר עילם, נאווה פירר ממארגנות המיזם 'לפתוח דלת' לציון 30 לאסון במירון (צילום: אוהד נוה)
שיינדי סדובסקי, תמר עילם, נאווה פירר ממארגנות המיזם 'לפתוח דלת' לציון 30 לאסון במירון (צילום: אוהד נוה)
יהל פרג'

אלפי ישראלים יתארחו אצל מאות משפחות חרדיות במגוון מקומות בארץ בשבוע הבא, במסגרת מיזם שנועד לציין את יום ה-30 לתאונה הקטלנית בהר מירון, שבה נהרגו 45 מתפללים. המיזם, שיתקיים מיום ראשון עד שלישי תחת השם "לפתוח דלת – להיפגש מעבר למסיכה", נועד לאפשר לישראלים מכלל חלקי הציבור להכיר את החברה החרדית.

"אני מרגישה ששנים אני שומעת על החרדים, אבל אף פעם לא ישבתי בסלון של משפחה חרדית" אומרת הדס סבתו, מנחת קבוצות ירושלמית ואחת ממארגנות היוזמה. היא וחברותיה חשבו על הרעיון בתקופת הסגרים של מגפת הקורונה, בעקבות העוינות שהתגברה בין חילונים לחרדים. היוזמה הבשילה סופית לאחר ביקור אבלים אצל משפחתו של אברהם דניאל אמבון, תלמיד ישיבה מארגנטינה שנהרג במירון. "נכנסתי לבית, התיישבתי על ספה שהיא לא שלי, בבית שהוא לא שלי והצלחתי להסתכל מעבר לסטריאוטיפים, והרגשתי שיצאתי משם אחרת".

סבתו וחברותיה גלגלו את היוזמה מפה לאוזן. "פנינו למכרות וחברות, ולכל מני חיבורים לנשים חרדיות", היא מספרת, "ישבנו ביחד ואמרנו שכמו שאנחנו חווינו חוויה משמעותית כשישבנו שם, עוד אנשים יכולים להתחבר".

"אין פרופיל אחד של נרשמים"

ההיענות הפתיעה את המארגנות, שאינן חלק מארגון כלשהו אלא חברו יחד רק לטובת המיזם הזה. תוך יום וחצי הן נאלצו לסגור את ההרשמה, לאחר שהתמלאה באנשים שהביעו גם הם רצון להיפגש ולהכיר. "ההתעניינות היא כבר דבר. אין פרופיל אחד של נרשמים, הוא מגוון מאוד. מכל המגזרים, הגילאים ומכל הארץ".

למארגנות חשוב ליידע את המשפחות האבלות על היוזמה, ובינתיים משפחת ראק מבית שמש, שאיבדה את בנה חיים בן ה-18 באסון, משתתפת במיזם.

"קשה לדעת מה הולך לקרות במפגשים עצמם", אומרת סבתו, "אנחנו יוצאות לפרויקט מתוך אמון גדול במי שנרשם משני הצדדים, מאמינים שמי שמעוניין להתארח מכוון למפגש אמיתי ובגובה העיניים. הצענו למשפחות כיוונים למהלך המפגש, סבבים ושאלות הדדיות. אני מקווה שתהיה הכרות הדדית, ממקום לא פולמוסי כי יש לנו מספיק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!