דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בפעם ה-45: מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה בכדורסל

הצהובים כחולים ניצחו 69:86 | יובל זוסמן נבחר ל-MVP של המשחק אחרי שקלע 16 נקודות | איגור קולשוב קלע 18 נקודות לראשל"צ, שעלתה בסגל חסר

מכבי תל אביב זוכה בגביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
מכבי תל אביב זוכה בגביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מכבי תל אביב ניצחה הערב (חמישי) 69:86 את מכבי ראשון לציון וזכתה בפעם ה-45 בגביע המדינה בכדורסל. יובל זוסמן נבחר ל-MVP של המשחק אחרי שקלע 16 נקודות. בצד השני, איגור קולשוב קלע 18 נקודות לראשל"צ.

מאמן ראשון לציון, גיא גודס, עלה בחמישיה עם מספר שחקנים צעירים כמו טל פלד, יוגב עובדיה ועומר חממה, לצד נועם אביבי ועידו פליישר. מכבי ת"א עלתה סקוטי וילבקין, יובל זוסמן, אנג'לו קלויארו, עמרי כספי ואנטה ז'יז'יץ'.

מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון בגמר גביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון בגמר גביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

הצעירים של ראשל"צ הפתיעו באגרסיביות ואחרי 2 וחצי דקות הכתומים הוליכו 0:7. מכבי ת"א הגיבה ב-6 נקודות מהירות וגידס לקח פסק זמן ראשון, ממנו חזר עם גוט, מיצ'ל, קולשוב וטישמן. דקות טובות של קולשוב בהתקפה בצד אחד וזוסמן בהתקפה בצד שני הורידו את הקבוצות ביתרון תל אביבי 17:19.

גוט פתח את הרבע השני עם שלשה והחזיר את היתרון לראשל"צ אבל דיברתולומיאו השיב מיד בשלשה משלו. נמרוד טישמן בסל נהדר שוב קבע יתרון לראשל"צ ששלטה בדקות האלו בריבאונד ובקצב המשחק, אבל סקוטי וילבקין עלה לפרקט וב-2 שלשות מהירות שלח את גודס לפסק זמן נוסף, הפעם כשהצהובים כחולים מובילים 31:35. גוט ומיצ'ל שמרו את ראשל"צ במשחק לאורך הרבע השני, אבל בדקה האחרונה 4 נקודות רצופות של ז'יז'יץ' קבעו 38:44 למכבי ת"א בסיום המחצית הראשונה.

מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון בגמר גביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון בגמר גביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

שלשה של זוסמן קבעה יתרון שיא של 9 נקודות למכבי ת"א אבל קולשוב הגיב ב-2 שלשות מהירות ושמר על המשחק צמוד בפתיחת המחצית השניה. כספי וז'יז'יץ' בצבע שמרו על היתרון של מכבי ת"א ושלשה של ג'ון דיברתולומיאו קבעה 55:65 בסיום הרבע השלישי.

גם ברבע האחרון ראשל"צ לא הרימה ידיים, מיצ'ל ואביבי הורידו את היתרון ל-6 בלבד בתוך 2 דקות אבל שלשות של כספי ודיברתולומאו שמרו על היתרון של מכבי ת"א שעלתה ל-12 נקודות יתרון סל של אנטה ז'יז'יץ'. ראשל"צ נלחמה כדי לחזור למשחק אבל זה היה מאוחר מדי.

קלעו למכבי ת"א: זוסמן 16 נקודות, וילבקין 16 (7 אס'), ז'יז'יץ' 16 (8 ריב'), דיברתולומאו 9, קלויארו 8, כספי 7, בלייזר 7, ג'ונס 5, האנטר 2. קלעו למכבי ראשל"צ: קולשוב 18 נקודות (7 ריב'), מיצ'ל 17, פלד 11, גוט 10, אביבי 5, טישמן 5, עובדיה 2, פליישר 1.

השחקן המצטיין יובל זוסמן אמר בסיום: “אני רוצה להגיד כל הכבוד לראשל”צ שבאו עם הסגל הקיים ונתנו 150 אחוז, אנחנו התרכזנו בעצמנו ובסופו של דבר, בלי קשר למה שקרה לפני המשחק ולזה שהם עלו עם שחקני נוער, אנחנו לא מתייחסים לזה, גביע זה גביע. אני קלע, אני לא רוצה לחשוב יותר מדי, אז ניקיתי את הראש ועשיתי את שלי. באנו שאננים, לא היינו מוכנים בהתחלה, אבל בסופו של דבר עשינו את שלנו. לא חשבתי על הדו קרב שלשות עם איגור קולשוב, עשיתי את העבודה שלי”.

שר התרבות והספורט, ח״כ חילי טרופר, בירך את הצהובים-כחולים: “ברכות למכבי ת״א שאחרי עונה לא פשוטה זכתה להניף הערב את גביע המדינה. אני שמח שלמרות כל המהמורות בדרך, ההכרעות בעונה זו מתקיימות על המגרש”.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!