דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ירידה תלולה בתחלואה באירופה מעוררת תקווה לקיץ של תיירות ביבשת

44% מהמבוגרים במדינות אירופה כבר קיבלו מנת חיסון אחת לפחות כנגד נגיף הקורונה | המסעדות ומועדוני הלילה בערי החוף של איטליה וקפריסין ייפתחו בקרוב

בית קפה בברצלונה, בשבוע שעבר. מקרי המוות והאשפוז בשל הקורונה ברחבי אירופה נמצאים בירידה. (AP Photo/Emilio Morenatti, File)
בית קפה בברצלונה, בשבוע שעבר. מקרי המוות והאשפוז בשל הקורונה ברחבי אירופה נמצאים בירידה. (AP Photo/Emilio Morenatti, File)

רומא – הניצחון של איטליה באירוויזיון עם שיר גלאם-רוק מוגזם, הצביע על יותר מאשר שיפור במצב הרוח של אחת המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר ממגפת הקורונה: הפסטיבל השנתי שנערך באולם סגור מול קהל חי של 3,500 בני אדם הראה שאירופה מתחילה לחזור לסוג של נורמליות, שלא ניתן היה להעלות על הדעת רק לפני כמה שבועות.

מקרי הדבקה, אשפוז ומוות מהנגיף, ברחבי היבשת, נמצאים בירידה תלולה, לאחר שבסתיו ובחורף האחרונים אירופה הובילה את הטבלה העולמית, בגלי תחלואה שעלו בחייהם של מאות אלפים, חייבו סגרים ממושכים וגרמו לקריסה של מערכות רפואיות.

תיירים ממתינים למזוודותיהם בשדה התעופה בכרתים. "אנחנו כבר לא מדברים על 2020. אנחנו מדברים על מהיום והלאה" (AP Photo/Harry Nakos, File)
תיירים ממתינים למזוודותיהם בשדה התעופה בכרתים. "אנחנו כבר לא מדברים על 2020. אנחנו מדברים על מהיום והלאה" (AP Photo/Harry Nakos, File)

כעת, קצב ההתחסנות מאיץ בכל רחבי אירופה, והאפשרות של חופשת קיץ באיביזה, כרתים או קורסיקה הולכת ומתקרבת. במדינות כמו ספרד ואיטליה, ש-13% מהתוצר שלהן מתבסס על תיירות שכמעט ונמחקה בזמן המגפה, ממצפים בכיליון עיניים לתיירים.

"אנחנו כבר לא מדברים על 2020. אנחנו מדברים על מהיום והלאה", אמר ג'וליאמו מיאני, נשיא אזור הקניות היוקרתי מונטנפולאון במילאנו, שתיירים החלו מחדש לבקר בו, נרגשים מהאפשרות לפגישות אישיות עם צוותי העיצוב ומארוחות חינם בבתי הקפה האיקוניים.

ירידה במקרי הקורונה באירופה
ירידה במקרי הקורונה באירופה

בשבוע שחלף, נרשמה באירופה ירידה גדולה יותר במקרי הדבקה מאשר בכל חלק אחר של העולם. במקביל, כ-44% מהמבוגרים ביבשת כבר קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, לפי ארגון הבריאות העולמי והמרכז האירופי למניעת מחלות.

ממוצע המקרים החדשים ל-100,000 איש ב-7 הימים האחרונים, מדד מרכזי לעוצמת המגפה, היה גבוה באירופה יותר מאשר בכל אזור אחר בעולם מאמצע אוקטובר ועד דצמבר האחרון, ושוב מתחילת פברואר עד אפריל. כעת, אף מדינה אירופאית לא נמצאת בין עשר המדינות המובילות במדד, ורק גאורגיה, ליטא ושבדיה נמצאות בין 20 המובילות.

המגפה העולמית עוד לא מאחורינו

אירופה אמנם נמצאת בנתיב אפשר של יציאה מהמגפה, אבל בדרום מזרח אסיה, כמו גם באמריקה הלטינית התפשטות הקורונה ממשיכה באופן מהיר. האיים המלדיביים ואיי סיישל נפגעו השבוע באופן קשה במיוחד. ד"ר מייקל ראיין, מנהל החירום באגרון הבריאות העולמי, הזהיר של עוד המצב בעולם הוא "עדין" גם אירופה אינה יכולה לנוח על זרי הדפנה.

נופשים באיה נאפה, קפריסין, ב-22 במאי. המסעדות ומועדוני הריקודים ייפתחו בקרוב (AP Photo/Petros Karadjias)
נופשים באיה נאפה, קפריסין, ב-22 במאי. המסעדות ומועדוני הריקודים ייפתחו בקרוב (AP Photo/Petros Karadjias)

"הקלת אמצעי הביטחון מוקדם מדי היא שגרמה להתפרצויות שראינו ב-2020 וברבע הראשון של 2021", הוא הזהיר. "עלינו להמשיך במאמצים במקביל להרחבת תפוצת החיסונים".

הדאגה הגדולה ביותר באירופה היא הווריאנט ההודי המדבק במיוחד, שאחראי לתחלואה העצומה הודו ונפוץ גם בבריטניה. הממשלה הבריטית הזהירה ביום חמישי האחרון שבין 50% ל-75% מההדבקות החדשות במדינה מקורן בווריאנט ההודי, עובדה שעלולה לעכב את התכנית להסיר חלק מהמגבלות במדינה ב-21 ביוני.

למרות התחלואה בבריטניה ובמקומות אחרים, מדינות רבות באירופה החלו להקל תיירים להיכנס לגבולותיהן. כ-12,000 בריטים צפויים להגיע לעיר פורטו בפורטוגל, לקראת גמר גביע האלופות בכדורגל, והם יידרשו להציג תוצאת בדיקה שלילית על מנת להיכנס לאצטדיון.

ביום שני הסירה ספרד את כל ההגבלות על כניסת אנשים מ-10 מדינות לשטחה, לאחר שננתוני ההדבקה השבועיים היו מתחת ל-130 בני אדם ל-100,000 איש במשך שבועיים לאחר שיא של 900 בסוף ינואר.

בפולין, שם מספק המקרים החדשים היומי ירד מ-35,000 בסוף מרץ למאות בודדות ומעל 19 מיליון זריקות חיסון כבר ניתנו לאזרחים, יש תחושה של אופטימיות. בצפון מקדוניה נסגרו כל מרכזי הטיפול בחולי קורונה מלבד אחד. באיטליה ובקפריסין יפתחו המסעדות את חללי הפנים כבר השבוע ומעט לאחר מכן יורשו להיפתח גם מועדוני הריקודים – אטרקציה תיירותית חשובה בערי החוף של דרום אירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!