דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תכנית חדשה: ההקלות בזכאות לדמי אבטלה יימשכו אחרי סוף יוני, תנאים מיוחדים לבני 67 ומעלה

המטה לקידום תעסוקתי, ארגון הגג לקידום התעסוקה, התכנס לקראת מועד ביטול ההקלות למובטלי הקורונה בעוד חודש במטרה לקדם תכנית שתמנע את הפגיעה במובטלים

תורים בלשכת התעסוקה (צילום: הדס יום טוב)
תורים בלשכת התעסוקה (צילום: הדס יום טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המטה לקידום תעסוקתי, ארגון גג של ארגונים אזרחיים שהוקם לצורך הגנה על זכויות עובדים, מתכוון לפנות אל ראשי המפלגות בדרישה להסדיר את תנאי הזכאות לדמי אבטלה, כך שלא ייפגעו במובטלים. לקראת מועד סיום הקלות הקורונה ב-30 ביוני, גיבש המטה תכנית חלופית לכוונה הנוכחית לבטל את ההקלות בבת-אחת, ומציע חזרה הדרגתית תוך התחשבות בתנאים מסויימים.

לפי התכנית, בני 67 ומעלה, שלא ניתן להציע להם עבודה מתאימה או השתתפות בתוכנית המשפרת את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם, ימשיכו להנות מדמי אבטלה מלאים וממענק הסתגלות. בנוסף, ההקלות בתנאי הזכאות לדמי אבטלה יימשכו גם אחרי סוף יוני, ויחזרו לקדמותם רק ביישובים ובקבוצות גיל בהם אחוז האבטלה ירד מתחת ל-7.5% במשך חודשיים, ובהתראה של חודשיים מראש.

"כל עוד מספר מבקשי העבודה גדול פי כמה וכמה ממספר המשרות הזמינות, אין זה סביר להטיל על הפרט להתמודד לבדו עם המצב הקשה במשק" נכתב בתכנית. "סנקציות על מקבלי דמי האבטלה, מבלי שיש גידול בהיקף המשרות הפנויות או אפשרויות לפיתוח מקצועי, יביאו לפגיעה קשה במובטלים ובכלכלה כולה, באופן שאינו הגון ואינו רצוי." 

לצד המענה המיידי למשבר התעסוקתי שנוצר עקב מגיפת הקורונה, קורא הארגון לבצע גם שינויים קבועים במערכת הרווחה בישראל, ביניהם דמי אבטלה מלאים למקבלי קצבאות קיום ולמובטלים המשתתפים בהכשרות מקצועיות. במטה קוראים להגדיל את התקציבים הממשלתיים שמושקעים בעידוד תעסוקה ולאחד את כל הגופים שמפוזרים כיום בין משרדי העבודה, האוצר והכלכלה, ועוסקים בנושא. 

״הצלחתו של המתווה תלויה בהשקעה ממשלתית משמעותית ואפקטיבית ביצירת מקומות עבודה, הכוונה וליווי למובטלים, ופיתוח הון אנושי" אומרת עו"ד טלי ניר, מנכ״לית עמותת 121, שיזמה את הקמת המטה. "המתווה שגיבשנו מפרט את הצעדים הנדרשים להשקעה כזו".

התכנית המלאה תעלה בכנס וירטואלי שמתקיים היום בצהריים. במטה לקידום תעסוקתי חברים בין היתר האגודה לזכויות האזרח בישראל, מרכז אדווה, הקואליציה להבטחת תשלום מזונות ילדים, ארגון מרכזי הצעירים, איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בישראל, ציונות 2000, רוח נשית, העמותה לקידום מקצועי חרדי (קמ"ח), קואליציית הורים, מטה מאבק הנכים בישראל, נכה לא חצי בן אדם, רבנים לזכויות אדם, ועמותות משפטיות שונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!