דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

אשכנזי בארמון תחריר במצרים: ״לא נאפשר את שיקום רצועת עזה בלי החזרת השבויים והנעדרים״

שר החוץ נפגש עם מקבילו המצרי במטרה לקדם שיחות עם חמאס והרשות הפלסטינית סביב שיקום הרצועה והשבת הנעדרים הישראלים

ביקור השר אשכנזי בארמון תחריר במצרים. (צילום: משרד החוץ)
ביקור השר אשכנזי בארמון תחריר במצרים. (צילום: משרד החוץ)
אוריאל לוי

שר החוץ, גבי אשכנזי, נפגש היום (ראשון) עם מקבילו המצרי, סאמח שוקרי בארמון תחריר במצרים. זאת הפעם הראשונה בה נפגשים שרי החוץ במצרים באופן גלוי, מאז 2008. 

אשכנזי הביע את הערכתו לתפקידה ההיסטורי של מצרים בפריצת הדרך לשלום בין ישראל לבין שכנותיה ועל דאגתה ליציבות הביטחונית האזורית והודה למקבילו על המחויבות המצרית לנושא.

ביקור השר אשכנזי בארמון תחריר במצרים. (צילום: משרד החוץ)
ביקור השר אשכנזי בארמון תחריר במצרים. (צילום: משרד החוץ)

השרים שוחחו על האתגרים בכל הקשור למנגנונים למניעת התעצמות חמאס ולהסדרה מול רצועת עזה. "לא נאפשר מצב בו השיקום ברצועת עזה יאפשר לחמאס לבנות מחדש את יכולות הטרור שלו ומבלי שתיפתר סוגיית החזרת השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס", אמר אשכנזי.

עוד ציין השר כי המשך פעילותה של הרשות הפלסטינית בארגונים ובפורומים בינלאומיים, כגון ה-ICC והמועצה לזכויות אדם פוגעת בסיכויים לשיתופי פעולה עתידיים: "ההסתה הנמשכת מצד הרשות הפלסטינית ופעילותם במוסדות הבינלאומיים מהווים מכשול משמעותי לקיומו של שיח מדיני ולצעדים בוני אמון בשטח".

השרים דנו בנושאים אסטרטגיים אזוריים ובחיזוק הקשרים הבילטרליים בין המדינות והרחבת שיתוף הפעולה בתחומי הסחר, הכלכלה והתיירות.

שר החוץ אשכנזי: "מבצע 'שומר החומות' והרחבת מעגל המדינות עימן יש לישראל הסכמי שלום, יצרו הזדמנות לחיזוק הקשרים ושיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות ערב. על כולנו מוטלת החובה לפעול לבלימת כל ניסיון לפגיעה ביציבות האזורית על ידי ארגוני הטרור וגורמים קיצוניים דוגמת איראן ושלוחותיה".

מוקדם יותר כתב אשכנזי, בציוץ בטוויטר כי בעת הביקור יקיים מספר פגישות בנושא חיזוק הקשרים הכלכליים והמסחריים בין ישראל ומצרים, ובנוגע למנגנוני ההסדרה והשיקום ברצועת עזה, תוך אכיפה בינלאומית. "במהלך הדיונים אדגיש בפניו כי ישראל מחויבת מעל הכל להשיב את חיילנו ואזרחינו המוחזקים על ידי החמאס." הוסיף אשכנזי.

מחר צפוי להגיע לאזור ראש המודיעין המצרי, הגנרל עבאס כאמל, לביקור ברמאללה ומחרתיים ברצועת עזה. אתמול הגיעה לרצועה משלחת של המודיעין המצרי כהכנה לקראת הביקור, והיום דווח כי משלחת מצרית ביטחונית גדולה נכנסה לרצועה.

מצרים הזמינה את ישראל, חמאס והרשות הפלסטינית, לשיחות בקהיר כדי לדון ברגיעה ארוכת טווח. ישראל התנתה את קיום השיחות בכך שהן יתקיימו בערוצים נפרדים ובכך שכל התקדמות בשיקום עזה תהיה תלויה בהתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים. טרם נקבע מועד לקיום השיחות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!