דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטיקה

צוותי המשא ומתן של ימינה ויש עתיד עובדים לסגירת ההסכמים הקואליציונים

המשטרה וקצין הכנסת החליטו להצמיד לאיילת שקד אבטחה אישית בעקבות איומים על חייה | נתניהו: ״בנט מוליך שולל את הציבור״

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לפיד הודיע שיתן הצהרה לתקשורת בשעה 14:30, זאת לאחר שצוותי המשא ומתן של ימינה ויש עתיד עבדו עד שלוש לפנות בוקר לניסוח ההסכמים הקואליציונים. אתמול (א׳) הודיע נפתלי בנט על הקמת ממשלת אחדות לאומית עם יאיר לפיד. אבטחה הוצמדה לאיילת שקד בעקבות איומים על חייה.

יו"ר ימינה הצהיר אמש שבכוונתו להוביל יחד עם לפיד וגדעון סער ממשלת אחדות: "אני מודיע היום שבכוונתי לפעול בכל כוחי, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם ידידי, יאיר לפיד", אמר בנט. והוסיף , "בעזרת ה', ביחד, נחלץ את המדינה מהסחרור,
ונחזיר את ישראל למסלולה".

"המשבר הפוליטי בישראל הוא חסר תקדים ברמה עולמית", אמר בנט "אפשר ללכת לבחירות חמישיות, שישיות, עשיריות, לפרק את קירות המדינה, לבנה אחר לבנה, עד שהבית שלנו ייפול עלינו. ואפשר לעצור את הטירוף, ולקחת אחריות".

בדבריו התייחס בנט לדבריו של נתניהו מוקדם יותר היום, "יש מי שמספר לנו שיש ממשלת ימין מעבר לפינה, ורק אנחנו מונעים את הקמתה. זהו שקר מוחלט. אין ממשלת ימין. כבר ארבע מערכות בחירות ועוד חודשיים הוכיחו לכולנו שפשוט אין ממשלת ימין בראשות נתניהו. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. שלא יספרו לכם סיפורים: אין עריקים, אין שתי אצבעות נוספות ל-61, ואין ממשלה. ומי שאומר אחרת – משקר לכם במצח נחושה".

ראש הממשלה נתניהו הגיב: ״בנט מוליך שולל את הציבור עם שקרים וסיסמאות, נפתלי לערכים שלך אין אפילו משקל נוצה. בזמן הלחימה בנט חזר בו, מה השתנה? יום לפני הבחירות בנט חתם על מסמך בשידור חי שלא יאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. נפתלי לערכים שלך אין אפילו משקל נוצה.

"עם סיום המנדט של לפיד יש דרך להקים ממשלת ימין. סער יכהן ראשון, אני שני ובנט שלישי. האפשרות של ממשלת שמאל היא עוד יותר גרועה. במקום לקבל את ההצעה שלי הם דוהרים לשמאל".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר בתגובה לנאום בנט: "אמרנו אז, והוכח היום: הצבעתם בנט – קיבלתם לפיד. הציבור לא ישכח. נמשיך לשרת את העם גם באופוזיציה ובע״ה נחזור חזקים ומגובשים יותר להנהגת המדינה מהר ובהקדם האפשרי".

ח"כ סמוטריץ׳ בתגובה לדברי בנט: ‏"היכולת של בנט לשקר מול המצלמות בלי למצמץ פשוט מדהימה. חודש וחצי הוא מחבל במודע ובמעשים במאמצים להקים ממשלת ימין ואז טוען שלא ניתן להקים כזו ועורק שמאלה עם תומכי טרור. הכל היה מתואם ומתוכנן מראש. הצגה. תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית. כל היתר סיסמאות וקלישאות שקר".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

‏יו"ר ש"ס דרעי: "נפתלי, כולנו עושים טעויות בחיים אבל לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת"

‏יו"ר ש"ס דרעי מגיב להצהרת בנט: "‏נפתלי, אמרת בעבר שהטעות הגדולה שלך מאז שנכנסת לפוליטיקה היתה הברית עם לפיד. כולנו עושים טעויות בחיים אבל לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת.‏

שוחחתי בימים האחרונים עם גדעון סער ואני יודע שהוא מעדיף הקמת ממשלת ימין עם מועמד שאינו נתניהו בראשות הממשלה. אך כל עוד אתה מסרב להתחייב לממשלת ימין אתה חוסם את האפשרות שתקווה חדשה יצטרפו להקמת ממשלת ימין".

ח"כ תמר זנדברג: ""‏רוב אזרחי ישראל, שמאל, מרכז וימין, רוצים ממשלה אחרת. לא שקרים ושנאה, אלא ממשלה שעובדת בשביל הציבור"

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, בחשבון הטוויטר: "‏רוב אזרחי ישראל, שמאל, מרכז וימין, רוצים ממשלה אחרת. לא שקרים ושנאה, אלא ממשלה שעובדת בשביל הציבור ולא בשביל נאשם בשוחד. ממשלת אחדות. ממשלת שינוי. בהצלחה לנו".

צוותי המשא ומתן של ימינה ויש עתיד ייפגשו בהמשך הערב

צוותי המו״מ של ימינה ויש עתיד ייפגשו בהמשך הערב ויחדשו את המגעים להקמת ממשלת אחדות.

הדגלים השחורים: ״נתניהו הערב הסית לרצח פוליטי נוסף בשידור חי"

הדגלים השחורים בתגובה לנאום נתניהו: ״נתניהו הערב הסית לרצח פוליטי נוסף בשידור חי. אנו קוראים לכל הגופים האחראיים, זה לא ״סרק״ – זהי אזהרת אמת! אל תאפשרו רצח פוליטי, אבטחו את כלל חברי הכנסת מגוש השינוי״

מפלגת בל"ד: "נתנגד לממשלת בנט-לפיד"

מפלגת בל"ד: "נתנגד לממשלת בנט-לפיד, היא אינה פרטנר למדינת כל אזרחיה, בראשה יעמוד אדם שעמדותיו ימניות וגזעניות יותר משל נתניהו.

בהנחיית קצין הכנסת: החל ממחר (ב׳) תלווה ח״כ איילת שקד באבטחה צמודה

בהנחיית קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, ובהוראת המשטרה, הוחלט כי החל ממחר (ב׳) תלווה ח״כ איילת שקד באבטחה צמודה.

קריאות הביניים: ח"כ בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק ובן גביר הוצאו מהמליאה

לפני ההצהרה הערב, התכנסו מאות מפגינים בעד ונגד הקמת ממשלת השינוי מחוץ לביתה של ח"כ איילת שקד בתל אביב.

מוקדם יותר הציע ראש הממשלה נתניהו לנפתלי בנט וגדעון סער רוטציה משולשת בראשות הממשלה, בניסיון למנוע הקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד. הבוקר אמר ראש הממשלה: "ברגע גורלי שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים צעדים מרחיקי לכת, חסרי תקדים אפילו. זה מה שראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו. אנחנו מזמינים את סער ובנט, בואו עכשיו, מייד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין".

גדעון סער מסר בתגובה: "עמדתנו ומחויבותנו הייתה ונותרה: החלפת שלטון נתניהו. בהתאם לכך נמשיך לפעול".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!