דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

קבוצת עוגן: גידול של 7% בהלוואות חברתיות ברבעון

הקבוצה הלוותה 44 מיליון שקלים בריבית ממוצעת של 3.2-3.5%, נמוכה משמעותית מהריבית בבנקים ובגופים חוץ בנקאיים אחרים

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת "עוגן" הלוותה 44 מליון שקלים ברבעון הראשון של שנת 2021, לעסקים קטנים, מלכ"רים ומשקי בית – גידול של 7% לעומת הרבעון הקודם, כך לפי תוצאותיה לרבעון הראשון של 2021 שפרסמה אתמול (ראשון) הקבוצה.

ממוצע ההלוואות לעסקים קטנים עמד ברבעון על 88,500 שקלים בריבית ממוצעת של 3.5%. ממוצע ההלוואות למלכ"רים עמד על 300 אלף שקלים בריבית ממוצעת של 3.2%. 60% מההלוואות לעסקים קטנים נועדו להגדלת תזרים המזומנים. 18.7% מההלוואות ניתנו לטובת הרחבת עסקים.

קבוצת "עוגן", מונה חמישה ארגונים פיננסיים-חברתיים ללא מטרת רווח ומחזיקה בהון של כ-400 מליון שקלים. במהלך השנה שעברה גייסה עוגן בהיקף של כ-150 מיליון ש"ח מגופים פילנתרופים וממשקיעי Impact, ובפברואר החלה בגיוס אג"ח בגובה של 50 מיליון שקלים, במטרה להגיע ל-500 מיליון ש"ח שיוקצו להלוואות לאוכלוסיות מוחלשות או מאותגרות כלכלית.

בחודשים האחרונים פיתחה "עוגן" 6 מסלולי הלוואה לעסקים קטנים בהקמה או בצמיחה, חלקם ללא ערבים ו/או ללא פיקדון, על מנת להתאים את ההלוואות לכלל סוגי העסקים הקטנים הזקוקים לסיוע במעבר בין משבר לצמיחה.

השיא במתן ההלוואות נרשם בחודש מרץ, עם ההקלות הרבות שניתנו בישראל בעקבות חיסון מרבית האוכלוסיה מפני נגיף הקורונה. בחודשים ינואר-פברואר ניתנו הלוואות ב-6.4 מיליון שקלים בממוצע, ובחודש מרץ ניתנו הלוואות בסך 10.6 מיליון שקלים.

בספטמבר הצטרפה "עוגן" כמלכ"ר ראשון בתולדות המדינה לאפשרות להעניק הלוואות בערבות מדינה. כ-12.8 מיליון שקלים, למעלה ממחצית מסך ההלוואות לעסקים קטנים ומלכ"רים ניתן בערבות המדינה.

שגיא בלשה מנכ"ל קבוצת "עוגן": "אנחנו ממשיכים לסייע לאלו שמודרים על ידי הבנקים, משיקולי חוסר רווחיות, או מקבלים מהבנקים הצעות שעשויות להכשיל אותם, ועושים הכל כדי למצוא עוד ועוד פתרונות לאשראי זמין שבונה ומצמיח. בתחום המלכ"רים, שעדיין סובלים מקשיים בתזרים המזומנים בעקבות המשבר והקיפאון הממשלתי אנו משמשים עדיין כשחקן היחידי בשוק שעשוי לסייע להם להמשיך ולתפקד בתקופה קריטית זו".

אופיר עוזרי, יו"ר קבוצת "עוגן": הגידול במתן ההלוואות של עוגן מוכיח את נחיצותו של בנק חברתי בישראל, אנו ממשיכים לפעול מול בנק ישראל לקבלת רשיון במטרה להפוך לבנק החברתי הראשון, ולהרחיב את הסיוע שלנו לישראלים.

עוגן היא קבוצה פיננסית-חברתית ללא כוונת רווח, המחזיקה כיום ברישיון אשראי מורחב מרשות שוק ההון והיא בתהליך מול בנק ישראל להפוך לבנק החברתי הראשון בישראל ללא כוונת רווח. מיום היווסדה בשנת 1990 העניקה עוגן כ-70,000 הלוואות בסכום של למעלה מ 1.4 מיליארד שקל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!