דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף ללא גבולות: זן חדש הביא לעלייה משמעותית בתחלואה בווייטנאם

הממשלה הודיעה כי תסגור את השמיים לטיסות נכנסות | מומחים בבריטניה מזהירים מגל תחלואה שלישי וקוראים לעכב את ההקלות | צרפת החלה לחסן את כל בני ה-18 ומעלה

אזרחית וייטנאמית בבירה האנוי. (צילום: AP/Hau Dinh)
אזרחית וייטנאמית בבירה האנוי. (צילום: AP/Hau Dinh)
אוריאל לוי

וייטנאם תסגור את השמיים לטיסות נכנסות והודיעה על שורת הגבלות חדשות אחרי עלייה בתחלואה הנובעת מזן חדש שתואר על ידי מדענים במדינה כהכלאה של 'הזן ההודי' ו'הזן הבריטי'.

ממשלות באירופה סוגרות את שעריהן בפני אזרחים בריטיים מחשש מ"הזן ההודי" המתפשט במהירות באנגליה. אירופה מגבירה את קצב ההתחסנות נגד הקורונה, על רקע החשש מזנים עמידי חיסון של הנגיף. צרפת מאפשרת החל מהיום (שני) לכל אזרחיה מעל גיל 18 לקבל חיסון, גרמניה צפויה לאפשר זאת כבר בשבוע הבא.

וייטנאם

רשויות המדינה דיווחו כי גילו זן חדש של נגיף הקורונה שהוא הכלאה של הזן ההודי והזן הבריטי. לפי רשויות הבריאות בוייטנאם, הזן החדש מתפשט במהירות באוויר. המדינה בדרום-מזרח אסיה סובלת מעלייה חדה בתחלואה, אחרי שהצליחה להימנע מכך בשנה שעברה.

עד כה התגלו בווייטנאם שבעה זנים שונים של נגיף הקורונה, בהם הזן הבריטי B.1.1.7 והזן ההודי B.1.617.2. ביום שבת האחרון, הודיע בכיר במערכת הבריאות של המדינה, נגוין תאן לונג,  לממשלה על גילוי הזן החדש.

"הזן החדש נובע מהווריאנט ההודי והוא גם בעל מאפיינים של הזן הבריטי", אמר לונג. נגיפים לא מקיימים רבייה מינית, ועל כן לא מדובר בהכלאה שנוצרה משני הזנים אלא במוטציה של הזן ההודי בעלת מאפיינים הדומים לזן הבריטי. לונג אמר שווייטנאם תפרסם בקרוב את המחקר שערכה על הזן החדש.

בתוך כך, הממשלה סגרה מרכזים מסחריים בהו צ'י מין סיטי, העיר הגדולה במדינה, והודיעה כי תבטל את כל הטיסות הבינלאומיות שאמורות לנחות בבירה האנוי בשבוע הקרוב. הממשלה המליצה לאזרחים מעל גיל 60 שלא לצאת מהבית.

וייטנאם נחשבת לאחת המדינות שהצליחו להימנע עד כה מהתפרצות המגפה. במדינה בה כמעט 100 מיליון תושבים אובחנו עד כה רק 7,321 חולי קורונה, ורק 47 בני אדם מתו מהמחלה וסיבוכיה.

בריטניה

הווריאנט של נגיף הקורונה שהתגלה לראשונה בהודו, ומכונה "הזן ההודי", מתפשט במהירות ברחבי אנגליה ומומחים מזהירים מפני גל תחלואה שלישי במדינה.

הזן ההודי, ששמו המדעי הוא B.1.617.2, מועבר מהר יותר מהווריאנט הבריטי שהכה בממלכה בחזקה בחורף האחרון. לפי מחקר חדש שפרסמו רשויות הבריאות הבריטיות נראה כי קיים חשד סביר שהזן ההודי מושפע פחות מהחיסונים, ובמיוחד אצל מי שקיבלו רק מנה אחת ממנו.

על פי הרשויות, למעלה מ-75% מהמאובחנים החדשים בממלכה נדבקו בזן ההודי.

הנתונים המדאיגים שנחשפו בבריטניה בימים האחרונים הובילו מדענים להזהיר מפני גל שלישי של תחלואה. כל מגבלות הקורונה אמורות להתבטל באנגליה בעוד שלושה שבועות, וכמה מדענים בכירים ששוחחו עם כלי תקשורת בריטים שונים הזהירו מפני החזרה המהירה לשגרה.

פרופ' מרטין מקי, מומחה לבריאות הציבור בבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית של לונדון טען שהגל השלישי כבר התחיל. "אנחנו רואים שהמגבלות כעת לא מונעות את העלייה המהירה בתחלואה באזורים שונים ברחבי המדינה", אמר ל'גרדיאן' הבריטי, "נראה מאוד שאנחנו כבר בשלבים המוקדמים של גל שלישי".

מקי הוסיף כי "אלא אם יקרה נס, הקלות נוספות בחודש יוני יהיו סיכון עצום. העלייה במספר החולים שאנחנו רואים עכשיו צריכה להביא להערכה נוספת של ההקלות האחרונות שהוכרזו".

ממשלת צרפת הודיעה כניסת מבקרים מבריטניה לשטחה תותר רק לאזרחי האיחוד האירופי, לתושבי צרפת או למי שנזקק לכך מ"סיבות משכנעות". צרפת מצטרפת בכך לגרמניה ואוסטריה שהגבילו את הכניסה מבריטניה כבר לפני שבוע.

בבריטניה אובחנו עד כה כ-4.5 מיליון חולי קורונה, בהם כ-69 אלף חולים פעילים, פי שניים מלפני שבוע. על פי רשויות הבריאות המקומיות, עד כה מתו מהמחלה 127,781 בני אדם. 25.3 מיליון בריטים (כ-37%) חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.

צרפת

כל האזרחים, בני 18 ומעלה, יוכלו להתחסן נגד נגיף הקורונה החל מהיום. עד עכשיו החיסונים ניתנו רק לבני 50 ומעלה ולצעירים עם מחלות רקע. ההחלטה לזרז את קצב החיסונים הגיעה על רקע החשש מהזן ההודי שהתפשט בבריטניה השכנה. גרמניה צפויה לאפשר לבני 18 ומעלה להתחסן כבר בעוד שבוע.

המסעדות, הברים ובתי הקפה בצרפת נפתחו למחוסנים לפני כשבועיים, מהלך שהקטין את מספרם של מתנגדי החיסון במדינה. סקר נרחב שנערך לאחרונה מצא ש-65% מהמבוגרים בצרפת מתכוונים להתחסן נגד הנגיף, זאת לעומת 48% בלבד שהתכוונו לעשות זאת בסקר דומה שנערך לפני כשלושה חודשים.

עד כה קיבלו את מנת החיסון הראשונה 25.4 מיליון צרפתים, כ-38% מכלל האוכלוסייה. את שתי מנות החיסון קיבלו כ-12 מיליון בני אדם, כ-18% מהאוכלוסייה.

חיסונים של החברות ג'ונסון אנד ג'ונסון ואסטרהזניקה, שקיים החשש כי הם יוצרים קרישי דם אצל מבוגרים, ניתנים בצרפת רק לבני 55 ומעלה. צעירים יותר מקבלים חיסונים מתוצרת מודרנה ופייזר.

צרפת צפויה לקבל במהלך חודש יוני 76.7 מיליון מנות חיסון, מה שאמור לאפשר לחסן את כלל האוכלוסייה הבוגרת במדינה.

בצרפת אובחנו עד כה כ-5.6 מיליון חולי קורונה, בהם כ-241 אלף חולים פעילים. לפי רשויות הבריאות במדינה, מניין המתים מהמחלה עמוד כעת על 109,402 בני אדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!