דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נאומי אוסקה פרשה מהרולאן גארוס: "לא מתייחסים כראוי לבריאות הנפש"

הטניסאית היפנית הודיעה על פרישה מהטורניר לאחר שבקשתה לא להופיע במסיבות העיתונאים, בשל בריאותה הנפשית, נדחתה על ידי מארגני הטורניר והיא אף נקנסה ב-15 אלף דולר | סרינה וויליאמס: "אני מבינה אותה ומזדהה"

נאומי אוסקה בסיבוב הראשון ברולאן גארוס (צילום: AP Photo/Christophe Ena, File)
נאומי אוסקה בסיבוב הראשון ברולאן גארוס (צילום: AP Photo/Christophe Ena, File)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאית, נאומי אוסקה, הודיעה הערב (שני) על פרישה מטורניר הרולאן גארוס. היפנית (23) החליטה על הצעד הדרמטי בעקבות חוסר הקבלה של מארגני הטורניר, את בקשתה שלא להגיע למסיבות העיתונאים, מסיבות של בריאות הנפש.

"זו לא הסיטואציה שדימיינתי, אבל אני חושבת שלטובת הטורניר, השחקנים וטובתי האישית – עדיף שאפרוש ואאפשר לכולם לחזור לפוקוס", כתבה אוסקה בפוסט. "אני מבינה שהטיימינג שלי לא היה אידיאלי והמסר שלי היה יכול להיות ברור יותר. לא פעם הרגשתי שאנשים לא מתייחסים לבריאות הנפש של הספורטאים בצורה נכונה".

הטניסאית, אלופת הטורניר היוצאת, הודיעה לפני תחילת הרולאן גארוס שהחליטה לא להופיע למסיבות עיתונאים במהלך הטורניר והודתה שסבלה מהתקפי דיכאון ארוכים מאז אליפות ארה"ב בשנת 2018, "היה לי ממש קשה להתמודד עם זה". אוסקה לא הופיע אתמול למסיבת העיתונאים לאחר ניצחון בסיבוב הראשון, ובעקבות כך הודיעו מארגני הטורניר שהם קונסים אותה ב-15 אלף דולר.

אוסקה הוסיפה שלאחר שהגיעה לפריז היא החלה לחוות חרדות, היא הציעה למארגני הטורניר לדבר עם התקשורת לאחר סיום הטורניר וסורבה. על כך כתבה: "אם הארגונים חושבים שהם יכולים להמשיך להגיד 'תתראיינו או שתקבלו קנס' ולהתעלם מבריאות הנפש של השחקנים, אני פשוט אצחק".

סטף קרי: "החלטת לדאוג לעצמך כשאף אחד לא עשה זאת"

ספורטאים בכירים בעולם הביעו תמיכה בצעד של אוסקה. הטניסאית האמריקאית, סרינה וויליאמס, אמרה: "אני עצובה בשביל נאומי, הייתי רוצה לתת לה חיבוק כי אני מבינה אותה ומזדהה. כל אחד הוא שונה וכל אחד מתמודד עם הדברים אחרת. צריך לתת לה להתמודד עם העניין בדרך שלה, היא עושה כמיטב יכולתה". הטניסאית הצעירה קוקו גוף (17) צייצה: "אני מעריכה את הפגיעות שלך, תישארי חזקה".

סרינה וויליאמס: "אני עצובה בשביל נאומי" (צילום ארכיון: Shutterstock)
סרינה וויליאמס: "אני עצובה בשביל נאומי" (צילום ארכיון: Shutterstock)

כוכב ה-NBA סטף קרי, צייץ: "כבוד גדול, קיבלת החלטה מרשימה והחלטת לדאוג לעצמך כשאף אחד לא עשה זאת". מרטינה נברטילובה, טניסאית העבר האגדית, כתבה בטוויטר: "אני עצובה עליה, מקווה שהיא תהיה בסדר. כספורטאים, מלמדים אותנו לדאוג לגוף שלנו, ואולי הצד המנטלי והרגשי נדחק הצידה. לא מדובר רק על קיום מסיבת עיתונאים, אלא הרבה יותר מזה. בהצלחה נאומי, אנחנו תומכים בך!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!