דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
24.8°תל אביב
  • 24.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 22.2°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 21.9°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

"התקשורת בישראל ובעולם משתפת פעולה עם התעמולה של חמאס"

המזרחן ד"ר אדי כהן, שמצא שגיאות בכתבה של 'הניו יורק טיימס' על הילדים שמתו בעזה במהלך מבצע 'שומר החומות', טוען שישראל מפסידה בקרב מול המידע השקרי: "מיליארדים בעולם סבורים שאנחנו רוצחי ילדים"

חברים בגדודי אז-א-דין אל קאסם של החמאס ברחובות בית חאנון לאחר הספקת האש (צילום: עטיה מוחמד/פלאש90)
חברים בגדודי אז-א-דין אל קאסם של החמאס ברחובות בית חאנון לאחר הספקת האש (צילום: עטיה מוחמד/פלאש90)
אוריאל לוי

"רהף אלמסרי בת השש מתה לפני שנה, היא נפלה מקומה שלישית בבית הספר בו למדה בעזה, 'הניו-יורק טיימס' החליטו 'להרוג אותה שוב' ושמו את שמה ואת תמונתה בכתבה על הילדים שנהרגו במבצע 'שומר החומות'", אומר ל'דבר' המזרחן ד"ר אדי כהן. "לך תדע מי מבין הילדים שתמונותיהם וסיפוריהם התפרסמו נהרג בהפצצות של צה"ל ומי נהרג מסיבות אחרות", הוא מוסיף.

"ראיתי ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט שונים עשרות תמונות של ילדים שנהרגו לכאורה במבצע 'שומר החומות'. חיפוש מהיר בגוגל לימד אותי שהתמונות בכלל לא צולמו בעזה אלא בסוריה, עיראק, יוון ואפילו אפגניסטן", מסביר ד"ר כהן הפעיל ברשתות החברתיות בעברית ובערבית.

עשרות תמונות של פייק ניוז מסוריה אפגניסטן יוון וכד'. נכתב שהם כביכול מעזה.לתשומת ליבם של ממשלת ישראל ומשרדיה

Posted by Edy Cohen on Saturday, May 29, 2021

לדבריו, "זו לא תופעה חדשה אבל היא התעצמה באלפי מונים בחודש האחרון. סרטונים עם מיליוני צפיות שמקורם בכלל לא בעזה, אבל כתוב בערבית או באנגלית שמה שרואים בסרטון זה את צבא הכיבוש הציוני הורג ילדים פלסטינים".

לטענת כהן, התקשורת בישראל ובעולם משתפת פעולה "באופן מלא עם התעמולה של חמאס".

אדי כהן (צילום: אלבום פרטי)
אדי כהן (צילום: אלבום פרטי)

"כל דיווח של חמאס על מספר ההרוגים מיד מתפרסם בעיתונים השונים בארץ כאילו זה אמת לאמיתה", הוא אומר, חמאס מנצלים את זה היטב, וככה יוצא שלוחמים שלהם שנהרגו נספרים כילדים תמימים, או ילדים שנהרגו מסיבות שונות מוכנסים לרשימת השאהידים שנהרגו מאש כוחותינו".

"מיליארדים בעולם סבורים שאנחנו רוצחי ילדים", מסכם כהן, "לך תדע, אולי גם הנשיא ביידן רואה את הפרסומים השקריים האלה וניזון מהם. מדינת ישראל חייבת להגביר את המאמצים להילחם בשקרים האלה. הצדק איתנו, אבל אנחנו לא מצליחים לשכנע בכך את העולם".

כתבת השער שהכתה גלים

ביום שישי האחרון פרסמו 'הניו-יורק טיימס' ו'הארץ', בעמוד השער שלהם, כתבה שהציגה את סיפוריהם של 69 הילדים שנהרגו במערכה האחרונה בעזה. 'הארץ' פרסם בהתחלה רק סיפוריהם של 67 הילדים שנהרגו ברצועה. אחרי הביקורת הציבורית שהוטחה על ההחלטה, התנצל המו"ל עמוס שוקן בחשבון הטוויטר שלו, וסיפוריהם של שני הילדים הישראליים שנהרגו במהלך המבצע נוספו למהדורה הדיגיטלית.

ה'ניו-יורק טיימס' ו'הארץ' החליפו את התמונה של אלמסרי, שעל פי כהן מתה אחרי שנפלה בבית הספר, בתמונה של ילדה אחרת שלטענתם נושאת את אותו השם ונשלחה אליהם על ידי בן דודה. נוסף לכך, ציינו כי התמונה הקודמת פורסמה בטעות.

אתמול (שני) פרסם ה'טיימס' כי חאלד קאנוע בן ה-17, שהופיע בכתבה היה, חבר בארגון הסלפי 'כתאייב אל-מוג'אהדין' הפועל ברצועה. לפי הודעה שפרסם ארגון הטרור קאנוע נהרג בתקיפות חיל האוויר בצפון הרצועה ב-13 במאי.

שני העיתונים הודו כי לפחות שני ילדים בעזה מתו מרקטות שנורו בידי פלסטינים לעבר ישראל והתפוצצו בטעות בעזה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!