דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

תושבים הפגינו מול תחנת המשטרה בזכרון יעקב במחאה על תקיפת נהג ערבי בבנימינה

המוחים דרשו מהמשטרה לעצור את המעורבים באירוע ולהחזיר את השקט לאזור | מפקד התחנה טען בפניהם כי מדובר באירוע פלילי ולא לאומני, המוחים השיבו: "מה שמתחיל מפלילי הופך ללאומני, מתפתח פה דפוס"

מחאה מול משטרת זכרון יעקב בעקבות אירועי האלימות בין יהודים וערבים באזור בתקופה האחרונה (צילום: יהל פרג')
מחאה מול משטרת זכרון יעקב בעקבות אירועי האלימות בין יהודים וערבים באזור בתקופה האחרונה (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

הפגנת מחאה נערכה הבוקר (שני) מול תחנת המשטרה ביכרון יעקב, בעקבות התקיפה החמורה של עובאדה סייד ביום חמישי האחרון בכיכר מרכזית בבנימינה. המוחים, תושבי האזור, דרשו מהמשטרה לעצור את המעורבים ולהחזיר את השקט.

מפקד תחנת המשטרה, סנ"צ ערן מזוז, יצא אל המוחים והבהיר שהרקע לתקיפה של סייד, תושב אל סייד שבנגב, היה פלילי ולא לאומני. המוחים, מצידם, מחברים בין האירוע הזה לרצף אירועים גזעניים שהתרחשו באזור ובארץ בתקופה האחרונה.

מפקד תחנת זכרון יעקב, סנ"צ ערן מזוז, משוחח עם משתתפי המחאה בעקבות אירוע התקיפה בבנימינה. (צילום: יהל פרג')
מפקד תחנת זכרון יעקב, סנ"צ ערן מזוז, משוחח עם משתתפי המחאה בעקבות אירוע התקיפה בבנימינה. (צילום: יהל פרג')

ליאה ממושב עופר שבחוף הכרמל, שהגיעה למחאה, אמרה למזוז: "מה שמתחיל מפלילי הופך ללאומני. מתפתח פה דפוס של אירועי אלימות של הרבה יהודים נגד ערבים".

מעוז ינון מבנימינה, שאירוע התקיפה התרחש לא רחוק מבית מגוריו: "הגעתי למקום רבע שעה אחרי הלינץ'. הקורבן, אזרח ערבי היה על הקרקע ועדי ראייה סיפרו שהתוקפים היו לובשי חולצות שחורות עם כיפות".

"אם זה פלילי או לאומני אין הבדל", הוא מוסיף, "האירוע הזה גרם לי להבין מה קורה בישובים הערבים כשהמשטרה לא מטפלת באירועים הפליליים. עכשיו זה קורה בבנימינה. לפי המשטרה, ארגוני פשע מהדרום לוקחים דמי חסות על אתרי בנייה בישוב. אי אפשר לישון בשקט ככה, זו אחריות של המשטרה".

המפגינים הצביעו על חקירת מקרה הלינץ' שארע במהלך מבצע 'שומר החומות' בצומת של בנימינה ואור עקיבא, כחלק מהבעיה. למרות שעשרות השתתפו באירוע, בו הותקף תושב גיסר א-זרקא, הוגש רק כתב אישום אחד במקרה.

"צריך לעקוב אחרי הפרצופים שהיו בצומת, צריך להגיש כתבי אישום על חסימת כביש, הצתה ועוד", טוען ינון.

המוחים, רבים מהם משתתפים מזה שנה וחצי במחאת 'הדגלים השחורים', מספרים שדפוס האלימות שהופנה נגדם לא מעט פעמים, חוזר ומופיע הפעם כלפי תושבים ערבים.

"יש אותם מאפיינים במחאה מולנו", אומר ינון בנחרצות, "באחת ההפגנות האחרונות שלנו היה גרעין קשה של עשרה בני אדם שתקפו אותנו. במקום להגיד אמירה חד משמעית, השוטרים שהיו במקום הסתחבקו איתם. האמון במשטרה נמוך מאוד באזור, והיא הרוויחה את זה ביושר".

זירת התקיפה בבנימינה, בה הותקף עובאדה סייד בידי יהודים ביום חמישי בלילה (צילום מסך מתוך סרון של ינון מעוז)
זירת התקיפה בבנימינה, בה הותקף עובאדה סייד בידי יהודים ביום חמישי בלילה (צילום מסך מתוך סרון של ינון מעוז)

דניאלה בליישטיין, תושבת בנימינה שהגיעה להפגנה הבוקר אומרת שי "כשהנפגע הוא יהודי, עוצרים את כל המשפחה. כשהנפגע הוא ערבי, ממסמסים את זה וזה לא מעניין".

לטענתה, "התפקוד של המשטרה נגד הפשיעה והאלימות במגזר הערבי גורמת לזה לזלוג לציבור היהודי. משהו גדול צריך להשתנות כדי שהמשילות במדינה תחזור. בנימינה היא אחד המקומות הבטוחים ביותר בארץ, אבל הנה".

בסיום המחאה הודו התושבים למפקד התחנה על כך שיצא לשוחח איתם ולהסביר להם את המצב מבחינת המשטרה, ותיאמו מפגש בו יבקשו להעלות טענות ושאלות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!