דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

10 עצות איך לעבור ראיון עבודה על הצד הטוב ביותר

"ראיון עבודה הוא כמו מבחן, צריך להתכונן אליו ולא להגיד 'יהיה בסדר'": מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב-AllJobs מעלה מספר נקודות שכדאי להכיר לפני ראיון עבודה

אישה בראיון עבודה אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
אישה בראיון עבודה אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

מגפת הקורונה יצרה שינויים בשוק העבודה, ועובדים נאלצו או בחרו, להחליף מקצוע ולבדוק תחום עבודה חדש. רבים שלחו קורות חיים וקבעו ראיון עבודה.

ליאת בן-תורה שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב-AllJobs, עם 15 שנות ניסיון בתחום, נותנת מספר עצות שיעזרו להתכונן לראיון עבודה.

ליאת בן-תורה שושן (צילום: אילן בשור)
ליאת בן-תורה שושן (צילום: אילן בשור)
  1. ראיון הוא כמו מבחן: ישנם מרואיינים שמגיעים לראיון ללא הכנה, במחשבה ש"יהיה בסדר". צריך לדעת שכמו שמבחן דורש הכנה, כך גם ראיון עבודה. יש לכם הזדמנות חד פעמית להראות שאתם האנשים המתאימים לתפקיד.
  2. עשו שיעורי בית, ולימדו על מקום העבודה: לקרוא על החברה באינטרנט, הבינו מה היקף הפעילות שלה, באילו תחומים היא עוסקת, כך תדעו יותר טוב לקראת מה אתם הולכים.
  3. הכירו את הגדרת התפקיד שאליו הגשתם מועמדות: הכינו מראש את הסיבות שבזכותן אתם חושבים שאתם מתאימים לתפקיד.
  4. לכל תחום יש קוד לבוש משלו: נסו להתאים את קוד הלבוש לתחום שאליו אתם ניגשים: לבוש מחויט או "יום-יומי", נעלי עקב או נעלי ספורט. אבל זכרו שחשוב לשמור על אסתטיקה.
  5. לתכנן מראש כיצד להציג את עצמכם: להכין מספר נקודות שיציגו אתכם בצורה הטובה ביותר. להקפיד שהנקודות יסבירו למה אתם מתאימים לתפקיד ודרישותיו.
  6. להתמודד עם חוסר הוודאות: לא להתבייש וכבר בשלב הראיון הטלפוני לשאול מי יהיה המראיין, האם זה מנהל המחלקה או מנהל כח אדם. חפשו אותו באינטרנט ומצאו קווי דמיון בינכם. והכי חשוב, תזכרו שהוא אדם בדיוק כמוכם.
  7. הכינו בנק דוגמאות: לא מספיק רק לתת תשובות יפות לשאלות, המראיינים ירצו לשמוע דוגמאות מהעבודה הקודמת שמעגנות את התשובות שלכם.
  8. לא 'לרצות' את המראיין: המראיין מחפש להכיר אותך, תנסו לשמור על אותנטיות, אל תחששו לתת תשובות אמיתיות, גם אם הן לא מושלמות.
  9. לא לפחד משאלות קשות: חישבו מראש מה אתם רוצים להגיד כששאלות קשות יעלו. לדוגמה, לשאלה "האם היה לך קונפליקט עם המנהלים הקודמים שלך, ואיך התמודדת איתו ?" חשוב לבחור דוגמה, לסיפור אמיתי שקרה לך.
  10. היו קשובים לשאלות מורכבות: במידה והראיון עובר לשאלות שלא נוחות לכם, על המצב המשפחתי, דת, גיל, דעות פוליטיות, הפנו בעדינות את תשומת הלב של המראיין לכך ונסו להבין מה עומד מאחורי השאלה, מהו החשש.

והכי חשוב, לחץ בראיון עבודה הוא לגיטימי, אבל גורם לנו לפספס דברים שרצינו להעלות, גורם לתחושת אי נוחות ולבלבול. לכן, אל תתביישו להגיד למראיין שאתם מתרגשים, בקשו כוס מים, תנשמו עמוק והורידו את מפלס הלחץ.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!