דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו"ר מרכז השלטון המקומי לממשלה: "יש להביא לסיום עיצומי הפסיכולוגים החינוכיים עוד היום"

במכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך יואב גלנט, הזהיר חיים ביבס מ"פגיעה בלתי הפיכה בילדי החינוך המיוחד" ודרש להתחיל מיידית במו"מ אינטנסיבי

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: מרים אלטשר/פלאש 90)
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: מרים אלטשר/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, דורש משרי הממשלה להתערב במשבר העיצומים של הפסיכולוגים החינוכיים. מזה שלושה שבועות משביתים הפסיכולוגים, המועסקים ברשויות המקומיות, את הוועדות לקביעת שיבוץ וזכאות לשירותי חינוך מיוחד במחאה על עומסי העבודה עליהם. במכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך יואב גלנט שנשלח אתמול (שלישי) כתב ביבס "אני קורא לכם לגלות אחריות ולהנחות את כל העוסקים במלאכה במשרדכם להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי איתנו המעסיקים ולהביא לסיום העיצומים עוד היום."

ביבס הזהיר כי העיצומים עלולים לגרום ל"פגיעה בלתי הפיכה בילדי החינוך המיוחד" תמך בטענת הפסיכולוגים החינוכיים על הגברת עומסי העבודה עליהם. "ילדי מערכת החינוך המיוחד אינם כלי משחק בלוח השחמט. העובדים שלנו זועקים ובצדק על עומסים מתמשכים ובלתי סבירים".

במסגרת עיצומי הפסיכולוגים, המאוגדים בהסתדרות המח"ר, הם נמנעים מהשתתפות בוועדות האפיון והזכאות, הקובעות את הזכאות והשיבוץ של תלמידים הזקוקים לשירותי חינוך מיוחד, ומונעים את כינוסן. עקב רפורמה בחינוך המיוחד שהחלה בשנת הלימודים הקודמת להגברת שילוב ילדים מהחינוך המיוחד בחינוך הרגיל, עומס העבודה בוועדות גדל, ללא תוספת תקנים או שכר לפסיכולוגים שנאלצים במקביל למלא משימות נוספות.

הפסיכולוגים אמנם מועסקים ברשויות המקומיות, אך מפתח התקינה ותנאי ההעסקה נקבעים על ידי משרדי החינוך והאוצר. בדיון בבית הדין הארצי לעבודה בשני השבוע דחו השופטים את בקשת מרכז השלטון המקומי, כמעסיק, להוציא צו מניעה לשביתה, ודרשו מהצדדים למצות את המו"מ ביניהם. בדיון עלה כי משרד האוצר הציע לפסיכולוגים תוספת תשלום על עבודה מהבית, אך חזר בו מההצעה.

"בשנות הלימודים תש"פ ותשפ"א אותגרו ראשי הרשויות המקומיות עם מציאות מורכבת בכל היבט אפשרי בכלל ובהיבט החינוכי בפרט, מציאות שלא היתה בשליטתו של אף אחד", כתב ביבס, "אין כך בהיערכות לקראת שנת הלימודים תשפ"ב, שהרי הנושא בשליטתנו".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!