דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדי גוגל מתוודים: החברה עוקבת אחרי מיקום המשתמשים ללא הסכמתם

דיון משפטי באריזונה חשף עדויות עובדים ותכתובות פנימיות לפיהן ענקית הטכנולוגיה הקשתה במכוון על המשתמשים שלה למנוע מעקב אחר מיקומם

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ענקית טכנולוגיה על דוכן הנאשמים: תכתובות פנימיות של עובדי גוגל שנחשפו לאחרונה מגלות כיצד החברה מטעה את המשתמשים לגבי הגדרות נתוני המיקום. המסמכים נתגלו במסגרת תביעה משפטית שהחלה ב-2020 במדינת אריזונה בארצות הברית, בגין שימוש פוגעני של גוגל במידע המיקום של משתמשיה בעולם.

"אין שום דרך לתת לאפליקציית צד שלישי את המיקום שלך ולא לגוגל" טען אחד מעובדי ענקית הטכנולוגיה בתלונה שנחשפה בימים האחרונים בבית המשפט באריזונה. "זה לא נשמע כמו משהו שהיינו רוצים שיגיע לעמוד הראשון של הניו יורק טיימס", המשיך.

חשיפת המסמכים היא חלק מפרשה אשר החלה בידיעה של סוכנות AP באוגוסט 2018, לפיה גוגל מתעדת את מיקום המשתמשים במכשירי אנדרואיד, גם אם לא נתנו לכך את הסכמתם, וגם אם כיבו את "היסטוריית המיקומים שלהם". אמנם, לכאורה, ניתן לכבות את המעקב, באמצעות הגדרה נסתרת, ששמה WEB AND APP ACTIVITY, אולם האפשרות כלל לא קיימת באף מכשיר אנדרואיד בפני עצמו, אלא במעמקי הגדרות של חשבון המשתמש אליו יש לגלוש בנפרד.

אחת הטענות המרכזיות בכתב התביעה היא כי מספיקה הרשאה אחת מהמשתמש לאפליקציה אחת של גוגל לגישה לנתוני המיקום, על מנת שכלל יישומי גוגל יוכלו לאסוף נתוני מיקום, גם אם לא קיבלו רשות כזו. כמו כן נטען כי גוגל פנתה לחברת LG, כדי להזיז את הכפתור של הרשאת המיקום במכשיריה למקום סמוי יותר בתפריטי הממשק שלה.

המסמכים שכבר נחשפו לציבור בעבר מהתביעה, הראו כיצד מהנדסי גוגל בעצמם מתבלבלים מהגדרות הפרטיות של החברה. אז וגם הפעם, חלקים רבים בהם הושחרו, לבקשת גוגל, בשם הגנה על סודות מסחריים.

"אנשים רגילים פשוט חושבים במונחים של 'מיקום דלוק' ו'מיקום כבוי', בגלל שזה בדיוק מה שרואים על מסך הטלפון", כתב אחד מעובדי החברה. "אני אמור להיות מסוגל להציג לעצמי את המיקום שלי בטלפון שלי בלי לחלוק במידע הזה עם גוגל", כתב עובד אחר.

מוצג אחר בתביעה מגלה את השינוי במסר לגבי המיקום, שנועד לגרום ליותר משתמשים להרשות את השימוש בהם. במסר הישן – החברה גילתה בפירוט: "שימוש במידע מGPS, WIFI ואנטנות סלולר כדי לאתר מיקום, תוך ציון העובדה שהם יועברו לגוגל" ואילו במסר החדש צוין רק כי "בעבור תוצאות מיטביות, הענק למכשיר רשות להפעיל פונקציית המיקום, שעושה שימוש בשירותי המיקום של גוגל".

עוד נטען בתביעה, כי כל שימוש ברשת WIFI גורם באופן אוטומטי לגוגל לאסוף מידע על מיקום המשתמש דרך רשת הWIFI עצמה. התביעה טוענת כי גם כיבוי החיבור לרשת הWIFI במכשיר, לא מונע מגוגל לאסוף נתוני מיקום, על בסיס סריקת רשתות הWIFI הקרובות.

גוגל, מצידה, דוחה את הטענות בתביעה ומסרה בתגובתה כי "התובע הכללי יצא מגדרו כדי לאפיין את שירותינו באופן שגוי. מאז ומעולם בנינו אפשרויות שמירה על פרטיות במוצרינו עם שליטה עוצמתית בנתוני המיקום", אמר דובר החברה לעיתון ״אריזונה מירור״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!