דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות לנשיאות 2021

הנשיא הנבחר הרצוג: "מקבל את התפקיד ביראת קודש, נחתור לחברת מופת בישראל"

יצחק הרצוג נבחר ברוב תקדימי של 87 קולות להיות הנשיא ה-11 של מדינת ישראל |מרים פרץ: "נבחר לנו נשיא ראוי, אני נושאת תפילה להצלחתו" | נתניהו: "מאחל להרצוג הצלחה רבה בשם כל אזרחי ישראל" | ריבלין: "גאה להעביר אליך את השרביט"

  • יצחק הרצוג נבחר ברוב תקדימי של 87 קולות להיות הנשיא ה-11 של מדינת ישראל |מרים פרץ: "נבחר לנו נשיא ראוי, אני נושאת תפילה להצלחתו" | נתניהו: "מאחל להרצוג הצלחה רבה בשם כל אזרחי ישראל" | ריבלין: "גאה להעביר אליך את השרביט"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת בחרה היום (רביעי) את יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג כנשיא ה-11 של מדינת ישראל. הרצוג זכה ל-87 מקולות חברי הכנסת. אשת החינוך מרים פרץ זכתה ל-26 קולות. הוא ייכנס לתפקיד ב-9 ביולי.

"בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, הנני העני ממעש, מקבל עלי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל ה-11", אמר הרצוג, "אני מקבל עלי את האחריות הכבדה שהוטלה על כתפיי. מקבל את הזכות לשרת את הציבור הישראלי כולו, בתפקיד רם ונישא זה".

יצחק הרצוג יריב לוין במעמד ההכרזה על זכייתו בנשיאות המדינה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יצחק הרצוג יריב לוין במעמד ההכרזה על זכייתו בנשיאות המדינה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"אני מודה לגברת מרים פרץ, גיבורה ישראלית", הוסיף, "על היותה סמל והשראה לכלל אזרחיות ואזרחי ישראל, לקימה מכאב אין סופי ולבחירה בחיים. מרים, אני מושיט לך יד ומייחל לשיתוף פעולה פורה בינינו, למען החברה הישראלית".

"בכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם", אמר, "לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים – כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות; להעצים ולטפח את היצירתיות, היוזמה והמקוריות שלנו; למלא בכל יום את צידת האחדות, הערבות הדדית והזהות משותפת, הנחוצות לנו כל כך במסע שלנו להפוך לחברת מופת. מותר להגיד גם את המילה הזאת 'חברת מופת'"

עוד הוסיף כי "האתגרים רבים ואין להקל בהם ראש. חיוני לטפל בפצעים שותתי הדם שנפערו בחברה שלנו בתקופה האחרונה; עלינו להגן על מעמדה הבין-לאומי של ישראל ועל שמה הטוב במשפחת העמים; להיאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל; לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו; להתעלות אל גודל שעתה של האומה; ולצאת מן המיצר אל המרחב. זו המהות שלנו, החלוציות שלנו והמחויבות של כולנו לארץ הזו".

"אל המסע הזה אני מביא עמי את כל מרצי, ניסיוני ויכולותיי. את המחויבות ההיסטורית של שרשרת הדורות המשפחתית שלי לנצח ישראל", סיכם, "אני מביא עמי גם שותפה נפלאה ויחידה במינה –  מיכל רעייתי האהובה, בלעדייך זה לא היה קורה. בלי התמיכה והמחויבויות האינסופיות שלך ובלי היותך שם, תמיד, לאורך הדרך כולה. את ובנינו האהובים נעם, מתן ורועי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו למרים פרץ: אני רוצה לברך אותך על הדרך המכובדת שבה התמודדת לנשיאות. סיפור החיים שלך והאמונה שלך מעוררים השתאות בקרב כל עם ישראל. אני מביע את הערכתי והערכת כל אזרחי ישראל. לא סיימת לתרום למדינת ישראל, עם האהבה שלך והלהבה שלך.

מרים פרץ ובנימין נתניהו (צילום: דוברות מרים פרץ)
מרים פרץ ובנימין נתניהו (צילום: דוברות מרים פרץ)

מרים פרץ לנתניהו: "הוריי ציפו ממני שאהיה עובדת מדינה ואהיה מסודרת.
יצאתי למסע. לא השכול הוא שהוביל אותי לבמה אלא הבחירה שלי לאן לקחת את משבר חיי. החלטתי להאיר ולעשות טוב. אתה ואני יודעים מה זה חורבן. אמרת לי על השבעה של אחיך כמה לא היה טעם לחיים, ואנחנו נתנו טעם לחיים ומשמעות. בחרתי בנתינה ובלהרבות טוב. הארץ הזו כל-כך מיוחדת וחשבתי שאני רוצה להדליק את אותה מנורה שדיברנו עליה בפרשת השבוע ולהאיר את הארץ".

"אני מאוד אוהבת את הנשיא הרצוג, הוא שלח אותי לשליחויות רבות בחו"ל, בקהילות יהודיות", הוסיפה, "היום נבחר נשיא ראוי שמכבד אותנו ומכאן אני נושאת תפילה עם כל עם ישראל להצלחתו כי הצלחתו היא הצלחתי והצלחת המדינה שלי".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך טלפונית את הרצוג. "ברכות חמות שלוחות לך, יקירי, אדוני הנשיא", אמר ריבלין, "אני יכול לומר לך באחריות שהתפקיד שאתה עתיד למלא אינו דומה לאף אחד מהתפקידים שמילאת עד כה. למערכת היהודית והדמוקרטית שהקמנו כאן, שהקימו הורינו בארץ אבותינו, יש גוף ונשמה. אם הכנסת היא בית של ויכוח, כפי שבהחלט ראינו בתקופה האחרונה, הרי שבית הנשיא הוא בית של הידברות, ושל שותפות וממלכתיות".

(צילום: קובי גדעון/לע"מ)
(צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"בית הנשיא הוא הנשמה היתרה של הדמוקרטיה. הוא בית העם, של כל העם בישראל, דלתו פתוחה, ואזנו כרויה לכל השותפות והשותפים לבניינו של הבית שלנו, למכאובים ולמצוקות של כל בני הבית שלנו, כמו גם לסוגיות היסוד שמעסיקות את החברה הישראלית כולה", הוסיף, "התואר 'האזרח מספר אחת', והעמידה על משמר הממלכתיות הישראלית, במיוחד בעת הזאת, כרוכים באחריות כבדה. אין לי ספק שתעשה עבודה מצוינת, ואני גאה להעביר אליך את השרביט, בעוד כחודש ימים".

למרים פרץ אמר הנשיא: "מרים אהובה, את מחזיקה בחתיכה מהלב שלי, מהלב של כולנו. אני רוצה לומר לך תודה שיצאת לדרך הזו. על ההקרבה שלך. על הדרך המיוחדת שבה בחרת במירוץ הזה, על השפה שלימדת אותנו – שפת הלב. אני יודע שמדינת ישראל תמשיך להתברך בך וביכולת המופלאה שלך".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד): "נבחרת ברוב גדול מאוד של 87 חברי כנסת לנשיא מדינת ישראל. אני מתרגש ושמח בשם הכנסת כולה, בשם אזרחי ישראל, לברך אותך אדוני עם היבחרך לתפקיד הנשיא. אנחנו נמצאים בזמנים לא פשוטים, מתמודדים עם אתגרים עצומים. עיני רבים נשואות למשכן הנשיא, רואים בנשיא את מי שמסמל את הערכים המשותפים ומסמל את המכנה המשותף שלנו".

יצחק הרצוג ויריב לוין (צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)
יצחק הרצוג ויריב לוין (צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)

"נשיא המדינה הוא האזרח מספר אחד, אבל גם בן אדם. זכית לדבר נדיר מאוד, ללכת בדרך שהלך אביך, הנשיא השישי של מדינת ישראל", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "‏אני מברך את יצחק הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה ואני מאחל לו הצלחה רבה בשם כל אזרחי ישראל. אני מודה למרים פרץ על ההתמודדות המכובדת ואני משוכנע שהיא תמשיך לתרום לחברה בישראל כפי שעשתה כל חייה".

(צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)
(צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)

ח"כ נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה: "משימתך הגדולה היא לאחד את העם. אתה איש ציוני עם לב גדול, ואני משוכנע שתצליח".

הרצוג (60) מכהן כיום כיושב ראש הסוכנות היהודית. בעבר היה ראש האופוזיציה וחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בשנים 2003–2018. הוא כיהן כשר בממשלות ישראל בשנים 2005–2011. ובין 2013–2017 היה יושב ראש מפלגת העבודה ורשימת המחנה הציוני.  הרצוג נולד בתל אביב והוא בנו של הוא בנו של חיים הרצוג, נשיא מדינת ישראל ה-6.

במכתב ששלח הבוקר ל-120 חברי הכנסת, כתב הרצוג כי "הגעתי אל הרגע הזה לאחר חיים שלמים של הכנה, " כתב, "בתרמילי אני נושא את הניסיון מקצועי שצברתי כנבחר ציבור, כחבר כנסת וכשר, כמועמד לראשות ממשלת ישראל, כראש האופוזיציה וכיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל. לצד הניסיון, ניצבת אמונתי בכוחם של חיבורים וביכולת לבנות גשרים של הסכמות מתוך מציאת המשותף והמאחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!