דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

למשפחות שהקורונה תישאר איתן לנצח: הפרויקט שמציע ליווי נפשי לקרוביהם של קורבנות המגפה

'מרכז אלה להתמודדות נפשית עם אובדן' יעניק טיפולים פרטניים, משפחתיים וקבוצתיים, ללא עלות, למשפחות שאיבדו את יקיריהן | מנכ"לית המרכז: "המעט שאנחנו יכולים לתת הוא סיוע נפשי לאלו שאיבדו את יקיריהם ללא יכולת להתאבל כראוי"

יעלה כהן, בני לייזר (צילום: ארז שחם, יובל יוסף)
יעלה כהן, בני לייזר (צילום: ארז שחם, יובל יוסף)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עבור 6,407 משפחות של ישראלים שנפטרו מקורונה בישראל, המגפה לא תסתיים לעולם. לכל אחת ואחד מהם יש משפחה, קרובים, חברים ומכרים, שמתמודדים עם הכאב והאובדן הפתאומי.

'מרכז אלה להתמודדות נפשית עם אובדן' ייתן טיפולים פרטניים, משפחתיים וקבוצתיים, ללא עלות, למשפחות שאיבדו את יקיריהן כתוצאה מהמגפה. הפרויקט הוא יוזמה משותפת של המרכז ומשפחת שטרסברג, לזכרה של האם, חנה שטרסברג ז"ל, שחלתה בקורונה והלכה לעולמה. משרד הפרסום גיתם BBDO יוביל את הקמפיין לפרויקט.

המרכז מציע לבחירת המשפחות 10 טיפולים פרטניים, 10 טיפולים משפחתיים או השתתפות בקבוצת תמיכה של 10 מפגשים ללא עלות.

חנה שטרסברג ז"ל הייתה אשת חינוך פורצת דרך ורבת פעלים, מומחית לגיל הרך, שהקדישה את מיטב שנותיה לפעילות התנדבותית למען החברה והקהילה. במסגרת עשייתה הנרחבת יזמה את הקמתו של 'גן החלומות', מרכז חינוכי ראשון מסוגו בארץ ובעולם לילדים המחלימים ממחלת הסרטן ובני משפחותיהם. לדברי ילדיה מיכל, ניר וליאור ובעלה אילן: "הנתינה הבלתי מתפשרת של אמנו היקרה והאהובה לחברה ולמשפחה היא שהניעה אותנו, גם בשעתנו הקשה והכואבת ביותר, בשיתוף עם 'מרכז אלה', ליזום את הפרויקט החשוב שמטרתו סיוע ותמיכה למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל כתוצאה מנגיף הקורונה".

לדברי יעלה כהן ובני לייזר, המנכ"לים המשותפים של 'מרכז אלה': "אובדן פתאומי הוא קשה ומורכב לכל מי שחווה אותו. הוא קשה עוד יותר כשמדובר על אובדן מקורונה, שכפי שלמדנו בשנה האחרונה מלווה בנתק מהחולים, פרידה שאינה פרידה, ללא יכולת אפילו לקבור את המת או לשבת שבעה באופן שידענו בעבר. בישראל יש אלפי משפחות שעבורן הקורונה אינה חולפת ולא תחלוף לעולם. עבורן ההתמודדות עם האובדן תישאר לתמיד. את המעט שאנחנו יכולים לתת, סיוע נפשי לבני המשפחות, אנחנו נותנים באופן מקצועי, רגיש, מסור ומותאם".

המרכז הוא בית וכתובת עבור כל מי שחווה אובדן, מתמודד עם שכול, חש כאב עמוק ומחפש יד תומכת. העמותה הוקמה בשנת 1979 בידי ניצולי שואה, והייתה חלוצה בישראל במתן עזרה נפשית וחברתית לקהל יעד זה. במהלך השנים התרחבה הפעילות, והיום המרכז פתוח לקהל הרחב ומסייע לאלפי אנשים שחוו כאב נפשי, משברי חיים או טראומה, לניצולי שואה ובני משפחותיהם, למשפחות שחוו אובדן פתאומי ולמשפחות שכולות.

העמותה פתחה קו טלפון עבור המשפחות לפניות ולתיאום הטיפולים: 1-800-800-440

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!